گزارش

پرداخت اقساط تسهیلات و وصول چک فعالان اقتصادی و بازاریان کیش باید به تعویق بیفتد

با توجه به تعطیلی بازارها در کیش و رکود اقتصادی باید به بانک مرکزی هم اعلام شود که شش ماه یک تنفسی برای کسبه جهت پرداخت اقساط تسهیلات و پرداخت چکهای عقب افتاده و برگشتی فکری بشود.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از ایلنا مجتبی دلجو، فعال اقتصادی و مدیرعامل مرکز تجاری کیش اظهار داشت: به دلیل گسترش ویروس کرونا بسیاری از بازارها و مراکز اقتصادی و تفریحی کیش تعطیل شدند و این تعطیلی باعث شد تا از لحاظ اقتصادی دچار آسیب شوند و درآمدهای آنها بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: علیرغم آنکه بازارها تعطیل بودند اما بانکها به فعالیت خود ادامه دادند و همین مسئله باعث شد تا چک‌های بسیاری از غرفه داران و کسبه  بازار به دلیل اینکه درآمدی ندارند  ، برگشت بخورد.

وی ادامه داد: در سیستم جدید صدور چک نیز تا زمانی که شما چکهای  قبلی که در سامانه ثبت کرده‌اید ، اگر برگشت بخورد تا زمانی که وصول نشود در سیستم چک جدید دیگری از هیچ بانکی رو ثبت نمیکند و همین مسئله مشکلات زیادی را برای بازاریان ایجاد کرده است.

دلجو افزود: در بحث تسهیلات نیز نه تنها هیچ حمایتی از فعالان اقتصادی و بازاریان نشده بلکه تمام اقساط وامها از سوی بانکها  در حال پیگیری برای دریافت شده است و با وجود تعطیلی بازار و عدم درآمد ، بانکها اصرار بر تسویه تسهیلاتی دارند که به فعالان اقتصادی داده‌اند.

وی ادامه داد: عدم وصول چکها و پرداخت آنها در زمان تعیین شده و همچنین فشار بانکها بر کسبه برای پرداخت اقساط تسهیلات باعث شده تا مشکلات مضاعفی علاوه بر تعطیلی و رکود بازار به فعالان اقتصادی در جزیره کیش فشار روحی و روانی بسیار زیادی تحمیل شود .

بنده به نمایندگی از کسبه از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت اقتصادی و همه مسئولان بالادستی تقاضا داریم با توجه به وجود ویروس کرونا که فعلا ادامه دار خواهد بود و تعطیلی که اعلام میکنند به بانک مرکزی هم اعلام شود که شش ماه یک تنفسی برای کسبه جهت پرداخت اقساط و پرداخت چکهای عقب افتاده و برگشتی فکری بشود که  با برنامه‌ریزی درست این مشکلات را کاهش بدهند و همچنین  بانکها همکاری بیشتری با بازاریان و فعالان اقتصادی داشته باشند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75116
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن