بین الملل

پامپئو چین و روسیه را به تحریم در رابطه با ایران تهدید کرد

وزیر خارجه آمریکا چین و روسیه را تهدید کرد که اگر برای بازگشت تحریم‌های بین المللی علیه ایران خللی ایجاد کنند، واشنگتن آنها را تحریم خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا چین و روسیه را تهدید کرد که اگر برای ممانعت از بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تلاش کنند، واشنگتن برای تحریم آنها اقدام خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» در پاسخ به سوالی درباره اینکه کشورش در صورت عدم پیروی روسیه و چین از تحریم های بین المللی علیه ایران چه تدابیری را اتخاذ خواهد کرد، گفت: همان اقداماتی را اتخاذ خواهیم کرد که قبلا علیه کشورهایی ناقض تحریم‌ها اتخاذ کرده بودیم.

وی تاکید کرد، آمریکا پیشتر علیه کشورهایی که تحریم‌های آمریکا را نقض کردند،  یک سری اقداماتی انجام داده بود و اکنون نیز همان اقدامات را در نظر خواهد گرفت؛ به خصوص اینکه تحریم های سازمان ملل نقض شود.

ترامپ پس از شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت در رابطه به قعطنامه ضد ایرانی، عصر روز چهارشنبه به وقت واشنگتن به مایک پامپئو وزیر خارجه خود دستور داده است تا امروز، پنجشنبه به سازمان ملل برود تا سازوکار بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را فعال کند.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان این سازوکار تحت عنوان «مکانیسم ماشه» را مسیر دشواری پیش روی آمریکا می‎داند، زیرا روسیه و چین معتقدند آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده است و به همین دلیل اکنون نمی‌تواند برای استفاده از این مکانیسم به مفاد آن استناد کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41461
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن