اقتصادی

٨٠٠ کیلومتر خط ریلی مسیر سنگان- بافق احداث می‌شود

به گزارش ایرنا، سعید رسولی عصر امروز (سه‌شنبه) در سومین مرحله از ورود ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه راه‌آهن، گفت: امروز اتفاقی نو و مهم در شبکه ریلی رخ می‌دهد و آن امضای تفاهمنامه برای ایجاد خط دوم سنگان به بافق است.

وی گفت: سنگان به بافق مسیر مهم ریلی در شرق کشور به شمار می رود که از معادن و کارخانجات فولادی تشکیل شده است و درصد زیادی از حمل ریلی کشور در این منطقه وجود دارد و با ایجاد خط دوم، حمل بار به بندر شهید رجایی تسهیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین از تفاهمنامه با شهرداری تهران در منطقه ١٧ و ١٨ برای بهره برداری از تونل فوقانی محور تهران- تبریز خبر داد و گفت: اتفاق مبارکی امروز برای شهر تهران رخ می‌دهد، از سال ٨٧ عملیات اجرایی احداث تونل ریلی منطقه١٧ و ١٨ در محور تهران- تبریز شروع شد که در سال٩٢ تمام و از آن سال تاکنون اراضی بالای تونل بدون استفاده مانده بود و از امروز طی تفاهم با شهرداری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه از ابتدای امسال، ٢٠٩ دستگاه انواع ناوگان ریلی وارد شبکه راه‌آهن شده است و گفت: امیدواریم با تزریق منابع مالی اعم از وام کرونایی برای حمایت از تولید و اشتغال و مرحله دوم تبصره ماده١٨، رشد تولید داخلی در شرکت‌های حمل و نقل ریلی شتاب بگیرد. صاحبان مشاغل ریلی به حمایت نیازمند هستند و امیدواریم حمایت وزیر از ما مستمر باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30699
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن