یادداشت

وقتی شایسته سالاری ، شعار می شود!؟!؟!؟!؟

نامه ای از نماینده مردم شریف لاهیجان و سیاهکل در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد که طی آن ایشان، از رییس سازمان منابع طبیعی و مراتع و جنگل ها ، تقاضای جذب ۵ نفر را نموده است. با توجه به بازتاب این نامه، لازم می داند به چند نکته اشاره کنم :
۱- یک نماینده مجلس ، نماینده کل ملت است و مهم ترین شاخصه نمایندگی ، عدالت است؛ یعنی به عدالت تصمیم بگیرد ‌و به عدالت رفتار کند و از هر گونه عملی که شایبه ای در آن وجود داشته باشد، پرهیز کند.
۲- وظیفه نمایندگی طبق قانون اساسی ، قانون گذاری و نظارت است . وقتی این دو وظیفه نمایندگی به وسیله اعمال بعضی از نمایندگان لوث می شود ، چگونه می شود انتظار داشت که دستگاه های نظارت شونده ، به وظایف خود عمل کنند و حقوق ملت و نطام رعایت گردد؟
۳- من در دهها یادداشت، از نمایندگان مجلس ، از وزارت ورزش و جوانان، بازرسی و استانداری گیلان درخواست کردم که به جذب بیش از ۷۸ نفر به صورت غیرقانونی در اداره کل ورزش و جوانان رسیدگی کنند اما هیچ پاسخی دریافت نکردم. طبیعی است وقتی نماینده ای که وظیفه نظارتی خود را به کناری می نهد و دنبال جذب هواداران خود در دستگاه های اجرایی است، چگونه می شود انتطار داشت که با تخلفات دیگران برخورد شود؟
۴- نرخ بیکاری استان گیلان در پایان سال ۹۹ بالای ده درصد بوده است. خبرگزاری دانشجو، برپایه «پایش وزارت علوم» نوشته است: بالاترین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مربوط به سه استان گیلان، مازندران و گلستان است با ۶۶ درصد است؛ ایا منصفانه است با استفاده از قدرت نمایندگی حقوق دیگران تضییع شود؟ آیا این ظلم و بی عدالتی نیست؟
۵- انتطار می رود دولت محترم، شورای محترم نگهبان ، هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس ، سازمان بازرسی کل کشور این گونه رفتارهای غیر قانونی را پی گیری نموده و اجازه ندهند که مناسبات ناسالم در استخدام دستگا ها حاکم شود.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79910
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن