کارآفرینی

هنرمند کارآفرین قمی: با روحیه مدیرکلی کارآفرین نمی‌شوید

هنرمند جوان قمی، یکی از رموز اصلی موفقیت را پیوسته کار کردن و صبور بودن و خلاقیت در امور دانست و روحیه سخت کوشی و پیگیری را از مهمترین عوامل موفقیت دانست.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از  ایسنا، مجتبی قانونی-کارشناس گرافیک (گرایش پوستر و نشان) یکی از هنرمندان دانشجوی قمی‌است که در سالهای اخیر موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف داشته است.

از جمله موفقیت این هنرمند جوان قمی ‌می‌توان به  طراحی و اجرای ماشین حمل ضریح جدید مطهر سیدالشهدا (ع) از قم به کربلا، حضور در سه سفر معنوی حج به عنوان کارشناس هنری بعثه مقام معظم رهبری مدظله در حج، طراحی شخصیت و هویت بصری بسیاری از مراکز و مؤسسات فرهنگی و تجاری، طراحی و اجرای صحنه‌های مختلف مذهبی، هنری، تجاری، کسب تمام عنوان‌های برتر در عرصه مسابقات دانشجویی و… اشاره کرد.

وی در خصوص فعالیت‌های خود گفت: از دوران نوجوانی در عرصه نقاشی حائز رتبه‌های متعدد شهرستان شدم و این استعداد را درخود می‌دیدم که در این بخش فعالیت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در ایام خدمت مقدس سربازی علی‌رغم فعالیت در معاونت تبلیغات سپاه، بصورت شخصی در برنامه‌های شبکه 5 (شبکه تهران کنونی) بعنوان طراح و دکوراتور صحنه نمایش مشغول فعالیت بوده‌ام.

قانونی ادامه داد: پس از خدمت در عرصه تبلیغات، توانستم فعالیت چشم گیری در سطح استان و همچنین کشوری را شروع نموده و خلق آثار بیاد ماندنی در این عرصه ی هنری داشتم.

وی اظهار کرد: مدت یک دهه فعالیت سبب شد تا اعتماد مسئولین و مدیران مختلف در عرصه خصوصی و دولتی را جلب نموده و خود را بعنوان یکی از موفقین این رسته در سطح استان معرفی کنم.

وی در خصوص عوامل موفقیت خود در این رشته گفت: نکته اولی که باید عرض کنم این است که اتکای به خداوند و توانایی‌هایی که به انسان می‌دهد از همه مسائل دیگر مهم‌تر است. انسان باید استعداد خود را بشناسد و با عشق آن تقویت کند. این هنرمند کارآفرین قمی ‌بیان کرد: خلاقیت بالا در ارائه آثار، ایمان به خود و کار و فرآیند کار، انتخاب الگوهای رفتاری و هنری مناسبت و استفاده درست و بجا از نصایح اساتید از جمله رموز موفقیت من است.

این کارآفرین گفت: یکی از مسائلی که بسیاری از مردم نمی‌دانند آن است که یک هنرمند باید شب و روزش را برای کارش بگذارد، وگرنه با شیوه مدیرکلی کار کرد موفقیتی به همراه ندارد. باید شب و روز برای هدفی که داریم زحمت بکشیم تا موفقیتی به دست آید.

وی تصریح کرد: امروزه مهارت داشتن برای زندگی کردن و موفق شدن در زندگی از رموز اصلی حیات و موفقیت است ولی نمی‌توان مدرک و تحصیل دانشگاهی را نادیده گرفت. این دو در کنار هم مکمل خوبی برای پیشرفت می‌باشند. این هنرمند کارآفرین در خصوص مشکلات بیکاری امروز جوانان هم بیان کرد: بسیاری از جوانانی که در جامعه ما حس موفقیت ندارند، به این دلیل است که شغل مناسبی پیدا نمی‌کنند.

یعنی شغل مناسبی که با تخصص آن‌ها همراه نباشد و یا شغلی پیدا می‌کنند که برای تخصص یافتن در آن تلاش نمی‌کنند.

قانونی با ذکر این مطلب که امروزه شاهد پشتکار ضعیف بسیاری از جوانان هستیم گفت: پشتکار داشتن در کار از مهمترین رموز موفقیت است. یک کارآفرین موفق باید حوصله و پشتکار داشته باشد که در مقابل سختی‌ها و کمبودها و… مقاومت کند.

وی اظهار کرد: خلاق بودن از شروط اصلی موفقیت در کار و کارآفرینی است. خلاقیت است که انسان را از پیچ و خم‌هایی که در کار پیش می‌آید می‌رهاند و تفاوت‌ها را رقم می‌زند. این جوان موفق قمی‌ به جوانان بیکار اینگونه توصیه می کند که منتظر هیچ معجزه‌ای باشند و به توانایی و قدرت تغییر خود در عرصه ی کارآفرینی ایمان داشته باشند.

وی اظهار کرد: به نظرم تنها این مردم نیستند که باید آینده را بسازند، بلکه مسئولان نیز باید با بکارگیری افراد کارا در پست‌های مهم و بنیادین و تمام رسته‌های کاری و مدیریتی مدیران با استعداد را به مشغول به کار کنند که این مساله هم برای جوانان خلاق امید راه باشد. وی گفت: اعتماد به گروه‌ها و افراد متخصص و صرف بودجه‌های دولتی از این مسیر هم به عنوان عوامل مهمی ‌است که در موفقیت جوانان نقشی ریشه ای و مهم دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=37646
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن