مناطق آزاد-گردشگری

نکاتی که پیش از سفر به شیراز باید بدانید

اگر قصد بستن چمدان و راهی شدن به سمت شهر دوست‌داشتنی شیراز را دارید، پیش از اینکه سفرتان را آغاز کنید، این مقاله را بخوانید تا بتوانید تجربه بهتری از سفر به این شهر را داشته باشید.

چه ماهی به شیراز سفر کنیم؟!

شهر دوست‌داشتنی و تاریخی شیراز، آنقدر زیبا و باصفاست که در هر ماهی از سال که به این شهر سفر کنید، قطعا تجربه بی‌نظیری را خواهید داشت. اما با توجه به اینکه شیراز در نواحی جنوبی کشورمان قرار گرفته، معمولا در فصل تابستان، آب و هوای گرمی دارد و اگر از گرمای هوا اذیت می‌شوید و نسبت به آن حساس هستید، بهتر است سه ماه تابستان را برای سفر به شیراز انتخاب نکنید. شیراز چون شهر نسبتا کویری نیز محسوب می‌شود، معمولا زمستان‌های سردی دارد که ممکن است بارش فراوان برف و باران، شما را از گشت و گذار در شهر و دیدن جاذبه‌های تاریخی، منع کند. بهترین زمان سفر به شهر زیبای شیراز، نیمه اول فصل بهار و همچنین نیمه اول فصل پاییز است.

دیدنی‌ترین جاهای شیراز کجا هستند؟!

اگر بگوییم شیراز یکی از آن شهرهایی‌ست که بیشترین تعداد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری را در خود دارد، اغراق نکرده‌ایم. اگر دوست داشته باشید سیری در جاذبه‌های تاریخی زمان هخامنشیان داشته باشید، شهر تاریخی تخت جمشید و مجموعه پاسارگاد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته که نباید دیدن نقش رستم را نیز از دست دهید. آرامگاه شعرای مختلفی از جمله حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی نیز در شهر شیراز واقع شده که دیدن آنها نیز خالی از لطف نیست.

البته که شیراز به باغ‌های تاریخی‌اش نیز معروف است و اگر در بهار به این شهر رفتید، یادتان باشد که حتما از باغ‌هایی مانند باغ ارم، عفیف‌آباد، دلگشا و نارنجستان قوام دیدن کنید و داخل این با‌غ‌ها عکاسی کنید! در کنار تمام این دیدنی‌ها، جاذبه‌های دیگری مانند امامزاده شاهچراغ، دروازه قرآن، مسجد نصیرالملک و ارگ کریمخانی نیز ارزش دیدن دارند.

شما می‌توانید برای رزرو هتل در شیراز و خرید بلیط پرواز به مقصد این شهر، به سایت یا اپلیکیشن اسنپ‌تریپ سر بزنید.

از شیراز چی سوغاتی بخریم؟!

شهر شیراز سوغاتی‌های فراوانی دارد که می‌توانید از آنها خریداری کنید و برای خود یا اطرافیان‌تان بیاورید. از میان خوراکی‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید بعنوان سوغاتی خریداری کنید باید به عرقیجات این شهر مانند بیدمشک و بهارنارنج و از میان شیرینی‌جات به مسقطی و یوخه اشاره کنیم. البته که صنایع دستی مختلف مانند محصولات خاتم‌کاری و منبت‌کاری نیز در این شهر به وفور یافت می‌شود.

راهنمای خرید بلیط پرواز شیراز

برای خرید بلیط پرواز تهران شیراز با مناسب‌ترین قیمت، کافیست وارد سایت اسنپ‌تریپ شوید، سپس به بخش پرواز داخلی بروید و مبدا، مقصد و تاریخ مورد نظر برای پرواز را وارد کنید. اسنپ‌تریپ بر اساس جستجوی شما، لیستی از بلیط‌های موجود را به شما نمایش می‌دهد و می‌توانید بلیط مورد نظرتان را آنلاین انتخاب و خریداری کنید و هزینه آن را اینترنتی پرداخت کنید. شما همچنین می‌توانید بلیط به مقصد دیگر شهرهای ایران مانند بلیط هواپیما تهران مشهد یا بلیط هواپیما تهران کیش را نیز با قیمت مناسب از اسنپ‌تریپ بخرید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=85565
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن