مناطق آزاد-گردشگری

راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار مهتاب سیر جم

سفر با قطار مزایای فراوانی را می‌تواند در پی داشته باشد و به‌همین‌خاطر بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند تا سفر ریلی را از میان روش‌های مختلف سفر انتخاب کنند. امروزه شرکت‌های مختلفی در خطوط راه‌آهن ایران تردد می‌کنند و هر کدام از آن‌ها قطارهای متنوعی را در اختیار دارند. یکی از این قطارها که توانسته محبوبیت بالایی را نیز به‌دست آورد، قطار مهتاب سیرجم است. در ادامه، به معرفی این قطار و ارائه راهنمای خرید اینترنتی بلیط آن خواهیم پرداخت.

معرفی قطار مهتاب سیرجم

قطار مهتاب سیرجم، متعلق به شرکتی با همین نام است که از سال ۱۳۸۷ وارد صنعت ریلی شد. البته این شرکت ابتدا مهتاب تجارت خزر نام داشت که بعد از یک سال فعالیت، به بخش خصوصی واگذار شد و به مهتاب سیر جم تغییر نام پیدا کرد. جالب است بدانید که شرکت مهتاب سیر جم، نه‌تنها در‌ زمینه حمل‌ونقل ریلی، بلکه در زمینه تولید و نگهداری واگن و تجهیزات مرتبط با خطوط راه‌آهن نیز فعالیت می‌کند. قطار مهتاب سیرجم، یکی از قطارهای 6‌تخته این شرکت است. قطارهای 6‌تخته بهترین گزینه برای داشتن سفری اقتصادی به‌شمار می‌روند؛ چراکه اغلب آن‌ها در دسته قطارهای سه‌ستاره قرار می‌گیرند و قیمت بلیط‌شان بسیار پایین‌تر از قطارهای چهار یا پنج‌ستاره است. اگر شما نیز می‌خواهید با صرف هزینه‌ای پایین به مسافرتی به‌یادماندنی بروید، پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت نسبت به شرکت در پیش فروش قطار اقدام کنید.

خرید اینترنتی بلیط قطار مهتاب سیرجم

امروزه وب‌سایت‌های زیادی هستند که در زمینه فروش اینترنتی بلیط قطار فعالیت می‌کنند. هر کدام از این وب‌سایت‌ها، مزایا و معایب به‌خصوص خودشان را دارند و سیاست‌های کاری متفاوتی را پیش گرفته‌اند. یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی آنلاین که قابلیت تهیه بلیط قطار را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است، فلای تودی است. امروزه تمامی گردشگران می‌توانند با مراجعه به این وب‌سایت و با چند کلیک ساده، بلیط قطاری که در نظر دارند را تهیه کنند. در ادامه، به راهنمای خرید بلیط قطار مهتاب سیرجم از‌طریق وب‌سایت فلای تودی خواهیم پرداخت.

ورود به صفحه اصلی وب‌سایت و جستجوی بلیط

در اولین قدم، وارد صفحه اصلی وب‌سایت فلای تودی شده و ابزار جستجویی که در این صفحه قرار دارد را روی «قطار» تنظیم کنید. سپس به پرکردن فیلدهای خالی از‌جمله مبدأ، مقصد، تاریخ رفت و … بپردازید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که با تغییر گزینه «یک‌طرفه» به «رفت‌وبرگشت»، می‌توانید بلیط برگشت‌تان را نیز هم‌زمان با بلیط رفت تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم که با انجام این کار، برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای سفرتان انجام داده تا با مشکلاتی همچون اتمام ظرفیت قطارها مواجه نشوید.

بعد از این‌که تمامی اطلاعات را تکمیل کردید، می‌توانید با کلیک روی عبارت «جستجو»، نتایجی که با شرایط‌تان سازگار هستند را مشاهده کنید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که اگر قصد خرید بلیط قطار مهتاب سیرجم را دارید، باید مبدأ و مقصدتان حول مسیرهای تهران-مشهد، تهران-یزد، تهران-اهواز، اهواز-مشهد و قزوین-مشهد باشد؛ چرا‌که این قطار فقط در این مسیرها رفت‌وآمد می‌کند.

بررسی نتایج و انتخاب بهترین گزینه

بعد از این‌که نتایج نمایش داده شدند، می‌توانید به بررسی آن‌ها مشغول شوید. هر کدام از نتایج، اطلاعاتی مختصر و کافی را برای انتخاب اولیه در اختیارتان قرار خواهند داد. بعد از این‌که مناسب‌ترین بلیط را پیدا کردید، با کلیک روی عبارت «جزییات و خرید» می‌توانید تمامی اطلاعات بلیط از‌جمله تعداد و نام ایستگاه‌ها، ساعت رسیدن به هر ایستگاه، قوانین استرداد، شماره قطار، ظرفیت باقی‌مانده و … را مشاهده کنید. درصورتی‌که بعد از مطالعه تمامی این اطلاعات به این نتیجه رسیدید که بلیط با شرایط‌تان سازگاری کافی را دارد، روی گزینه «انتخاب و خرید» کلیک کرده تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

یکی از نکاتی که در رابطه با قطار مهتاب سیرجم باید به آن توجه داشته باشید، این است که باتوجه‌به اقتصادی‌بودن این قطار، معمولا بلیط‌های آن نیز به‌سرعت به‌پایان می‌رسد؛ به‌همین‌خاطر، پیشنهاد می‌کنیم که در پیش فروش بلیط قطار شرکت کرده و بلیط موردنظرتان را از چند هفته زودتر خریداری کنید. معمولا زمان پیش فروش قطار محدود بوده و توسط شرکت ریلی اعلام می‌شود. لازم به ذکر است که فلای تودی در این زمینه نیز فعال بوده و برای تهیه بلیط در پیش فروش نیازی به مراجعه به وب‌سایت‌های دیگر وجود ندارد.

تکمیل اطلاعات مسافران و نهایی‌کردن خرید

در این مرحله، باید اطلاعات تمامی مسافران را وارد کنید. سعی کنید تا این کار را با دقتی کافی انجام دهید؛ چرا‌که هر‌گونه مغایرت اطلاعات با اطلاعات اصلی مسافر، این اجازه را به مأموران قطار می‌دهد تا از سوارشدن وی جلوگیری کنند. بعد از این‌که اطلاعات را وارد کردید، روی گزینه «ادامه فرآیند خرید» کلیک کرده تا پرداخت نهایی را انجام داده و بلیط‌تان را دریافت کنید. توجه داشته باشید که همواره در طول سفر، نسخه دیجیتالی بلیط یا نسخه چاپ‌شده آن را در کنار یک کارت شناسایی معتبر ‌همراه داشته باشید تا مسئولین قطار بتوانند صحت اطلاعات بلیط را بسنجند.

سایر خدمات وب‌سایت گردشگری فلای تودی

فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های گردشگری کشور است که امروزه خدمات بسیار متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. از فروش بلیط قطار گرفته تا فروش بلیط‌های شرکت‌های هواپیمایی مختلف، همگی توسط این وب‌سایت انجام می‌شوند و گردشگران از اقصی‌نقاط دنیا می‌توانند از این قابلیت‌ها استفاده کنند.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های فلای تودی، سیستم امتیازدهی آن است. کاربران این وب‌سایت با هر خریدی که انجام می‌دهند، تعداد مشخصی امتیاز دریافت می‌کنند که این امتیازها قابلیت تبدیل‌شدن به تخفیف را دارند. بدین‌صورت که گردشگران می‌توانند ملزومات سفرهای بعدی خود را با صرف هزینه‌ای بسیار کم‌تر تهیه کنند؛ علاوه‌براین، همواره تخفیفات مختلفی نیز روی خدمات این وب‌سایت اعمال می‌شوند. حتی این امکان وجود دارد که بتوانید هتلی لوکس را با بیش از ۷۰ درصد تخفیف رزرو کرده و اقامتی به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز می‌خواهید سفری اقتصادی و خاطره‌انگیز را در پیش داشته باشید، به‌هیچ‌عنوان فلای تودی را از دست ندهید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=103251

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن