فرهنگی

نماز ؛ باز دارنده از جرائم است

 یک کارشناس مذهبی گفت: اگر روح نماز در جامعه ای دمیده شود، قطعاً جرم و جرائم در آن کاسته می شود و بالتبع چنین جامعه ای بالنده و شکوفا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ،حجت الاسلام عرب خالص در گفت وگو با ایسنا افزود: نماز و مهدویت فلسفه خلقت انسان رسیدن به توحید و مقام قرب الهی می باشد. لذا خداوند از باب لطف برای هدایت بشر، دستورهایی را وضع و توسط رسولان خود به مردم ابلاغ فرموده است تا انسان ها با بکارگیری آن فرامین، راه رشد و ترقی به سوی کمال را پیدا کنند.

این کارشناس مذهبی در ادامه گفت: محبوب ترین اعمال نزد خدای متعال نماز است، یکی از اصلی ترین کار امامان نیز اقامه و ترویج نماز در جامعه می باشد. بهمین دلیل پس از ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اقامه نماز در رأس امور ایشان است.

وی اظهار کرد: تأکید آموزهای دینی بر این است که در روز قیامت هر کس با امام خودش محشور می گردد، کما این که قرآن کریم می فرماید: «یوْمَ نَدْعُو کلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ؛ به یاد آورید روزی را که هر گروهی را با پیشوایانشان می خوانیم». بنابراین بر منتظران لازم است برای محشور شدن با امامشان، با تأسی به آن حضرت و به کارگیری فرمایشات ایشان، خود را از بند شیطان رها و سعی در صیقل دادن روح و جان خود نموده و از گناه و غفلت دوری کنند.

عرب خالص خاطرنشان کرد: نماز کلید رهایی از دست شیطان، معراج مؤمن به سوی معبود و دور کننده از گناه و بدی است؛ با نور نماز، قلب و جان صفا پیدا می کند و تجلی گاه رحمت حق می شود. به همین خاطر باید سعی شود به نماز توجه و دقت بیشتری شود تا ظرف وجودی ما قابلیت دریافت انوار و الطاف بی کران رحمت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را پیدا کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=89290
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن