اجتماعی

ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۱۶ استان

در مرحله‌ی هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن امکان نام‌نویسی در ۱۶ استان از جمله مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به ظرفیت‌های موجود باقی‌مانده از مرحله‌ی هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، امکان نام‌نویسی در ۱۶ استان شامل آذربایجان شرقی، ایرانشهر (جنوب سیستان و بلوچستان)، بوشهر، کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، لارستان (فارس)،   جنوب کرمان، گلستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان وجود دارد.

متقاضیان برای ثبت نام به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند. این ظرفیت‌های خالی در راستای مرحله‌ی هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن است که شهریور امسال آغاز شده بود. با توجه به رویکردهای اخیر وزارت راه و شهرسازی، مهلت زمانی برای ثبت نام نهضت ملی مسکن تعیین نمی‌شود و در واقع نام‌نویسی تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

در صورت تامین زمین در سایر شهرهای کشور در هر زمان سامانه در این شهرها نیز به تدریج بازگشایی و اسامی شهرها به لیست اضافه می‌شود. بر اساس برنامه آن دسته از شهرهایی که در هر فاز ثبت نام اعلام ظرفیت مازاد کرده بودند، ظرفیت مازاد باقی مانده آن به مرحله‌ی بعدی انتقال داده می‌شود و امکان تکمیل ظرفیت مازاد اعلام شده در فاز قبلی همچنان وجود دارد. متقاضیان مسکن در شهرهای جدید، می بایست سابقه سکونت لازم در شهر محل سکونت ذکر شده در این جدول را داشته باشند.

در روزهای اخیر شهریار افندی‌زاده ـ سرپرست وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که برای بیش از ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن، تامین زمین شده است.

این در حالی است که طبق اعلام سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون حدود ۵۷ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده و ۲۴ هزار هکتار در اختیار این طرح قرار گرفته است. این مقدار زمین برای ساخت ۱.۵ میلیون واحد کفایت می‌کرد اما با توجه به سیاست  کاهش تراکم واحدها این ظرفیت نیز کمتر شده است.

بنا به گفته تقی رضایی ـ سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، استان‌هایی مثل کردستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام با کمبود زمین مواجه هستند.

متقاضیان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن و افراد تحت سرپرستی باید فاقد زمین مسکونی و یا واحد مسکونی باشند و متقاضی از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. همچنین باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد. و زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن و مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال به شرط ارائه تعهد نامه محضری در خصوص ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد امکان ثبت نام را دارند. سابقه‌ی سکونت حداقل ۵ ساله در شهر مورد تقاضا از دیگر شروط ثبت نام است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=89293

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن