مناطق آزاد-گردشگری

مدیرعامل منطقه ازاد انزلی در بازدید از مجتمع بندری کاسپین: نقش موثر بندر کاسپین در تامین کالاهای اساسی و توسعه صادرات

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سارمان منطقه ازاد انزلی با تاکید بر ضرورت استمرار تامین کالاهای اساسی از بندر کاسپین گفت: توسعه صادرات از بندرکاسپین از مهمترین برنامه های سازمان در سالجاری است که در این راستا توافقات و‌اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ مهندس علی اوسط اکبری مقدم به همراه مهندس امین افقی معاون امور بندری و حوزه خزر و مدیران این معاونت ، مدیران کل حراست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ؛ از زیر ساخت‌های موجود در مجتمع بندری کاسپین و همچنین روند تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی و صادراتی و‌نحوه ارایه خدمات به فعالین بندری و دریایی در بندرکاسپین بازدید کرد.

مهندس اکبری مقدم در حاشیه بازدید از تخلیه کشتی تانکر حامل پنج هزار تن روغن خام خوراکی در اسکله دلفین بندر کاسپین اظهار کرد: تامین بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن خام مورد نیاز کشور در سه سال گذشته از بندرکاسپین بیانگر نقش آفرینی این مجتمع بندری در توسعه اقتصاد و تولید منطقه است.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در مجتمع بندری کاسپین در سال گذشته در راستای تامین کالاهای اساسی و توسعه صادرات و صادرات مجدد افزود: سال گذشته بیش از ۱۶۱ هزار تن روغن خام مورد نیاز کشور از بندرکاسپین تامین شده است که این روند در سال جدید رشد خواهد داشت.

مهندس اکبری مقدم در بازدید از اسکله شماره ۲ و فرایند بارگیری محموله صادراتی پتروشیمی به ترکمنستان تصریح کرد: با توجه به رشد ۲۲ درصدی شناورهای صادراتی این بندر در سال گذشته ،انتظار می رود با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری این شاخص افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی همچنین به نقش حمل و نقل ترکیبی در توسعه لجستیک و ترانزیت استان و کشور اشاره و خاطر نشان کرد: یقینا با اتصال بندرکاسپین به راه آهن سراسری و همچنین بهره برداری از اسکله رو-رو شاهد تحولی بزرگ در منطقه و کشور خواهیم بود.

وی تاکید کرد:عملیات احداث اسکله رو رو مجتمع بندری کاسپین در سالجاری به اتمام می رسد تا یکی از زیرساخت های مورد نیاز فعالسازی ترانزیت و‌ لجستیک در این منطقه تامین گردد.

گفتنی است مدیر عامل سازمان منطقه ازاد انزلی در بازدید از پروژه ساخت اسکله” رو رو” و ساختمان مرکز جامع خدمات (پنجره واحد )معاونت بندری و درب خروج گمرک بندر کاسپین ، در جریان فرایندهای جدید ایجاد شده برای کاهش بروکراسی اداری و تسهیل و تسریع در خدمات رسانی بندری و دریایی قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83160
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن