کارآفرینی

نقش صندوق کارآفرینی امید در توسعه کارآفرینی

صندوق کارآفرینی امید یکی از اقدامات ارزنده دولتی است که با در نظر گرفتن نیاز مبرم اشتغالزایی در کشور با هدف حمایت از کارآفرینان راه‌اندازی شده است. تمامی افرادی که طرحی برای راه‌اندازی یک کار تولیدی دارند می‌توانند برای دریافت تسهیلات به این مرکز مراجعه کنند. نکته مهم این است که فرد متقاضی باید حتماً مدرکی مرتبط با طرح کارآفرینی خود داشته باشد.

به گزارش تفاهم آنلاین، صندوق کارآفرینی امید یکی از اقدامات ارزنده دولتی است که ابتدا با عنوان صندوق مهر امام رضا(ع) در زمینه پرداخت وام ازدواج به جوانان فعال بود. از سال 96 این صندوق با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد.

این صندوق با در نظر گرفتن نیاز مبرم اشتغالزایی در کشور با هدف حمایت از کارآفرینان راه‌اندازی شده است. در همین زمان محدود، طرح‌های بسیاری توانستند با دریافت تسهیلات از این صندوق به موفقیت چشمگیری دست یابند.

متأسفانه در این صندوق نیز مانند اغلب سازمان‌های دولتی مشکل بوروکراسی اداری وجود دارد. کارآفرینان باید مسیر سختی را برای دریافت تسهیلات طی کنند. ولی تسهیلات بلندمدت 60 ماهه با سود 4 درصد ارزش این سختی‌ها را دارد. البته تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در قالب گزینه‌های متعدد برای مشاغل مختلف ارائه می‌شود.

تمامی افرادی که طرحی برای راه‌اندازی یک کار تولیدی دارند می‌توانند برای دریافت تسهیلات به این مرکز مراجعه کنند. نکته مهم این است که فرد متقاضی باید حتماً مدرکی مرتبط با طرح کارآفرینی خود داشته باشد.

این موضوع پیش‌نیاز پذیرش طرح برای بررسی در این مجموعه است و طرح‌هایی که فاقد این شرط باشند اساساً مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. پس از آن لازم است یک ارائه جامع برای طرح خود تهیه کنید و آمار دقیقی از میزان اشتغالزایی طرح نیز اعلام کنید.

کارشناسان این مجموعه با دقت و حساسیت زیاد طرح‌ها را بررسی می‌کنند. متقاضی باید بتواند کارشناسان را مجاب کند که طرح او کسب و کاری موفق خواهد بود و توانایی بازپرداخت تسهیلات را خواهد داشت.

ارائه تسهیلات کارآفرینی

برخی از خدمات صندوق کارآفرینی امید

اشتغالزایی روستایی و عشایری

یکی از اهداف اصلی صندوق کارآفرینی امید ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و عشایری کشور است. معمولاً در این مناطق منابع و ظرفیت کافی وجود دارد و تنها فقر دانش و مهارت سبب محرومیت آنان است.

با در نظر گرفتن این موضوع، کارشناسان صندوق با استعدادیابی در این مناطق و ارائه مشاوره در زمینه راه‌اندازی کسب و کار، افراد مستعد این مناطق را یاری می‌کنند. پس از آن با ارائه تسهیلات از کارآفرینان روستایی حمایت می‌کنند تا بتوانند جایگاه خود را در بازار تثبیت کنند.

راه‌اندازی صندوق‌های خرد ملّی

یکی از اقدامات صندوق کارآفرینی امید در راستای توانمندسازی روستاییان کشور، راه‌اندازی صندوق‌های خرد در این مناطق است. نکته جالب توجه اینجاست که اغلب روستاییان از این طرح استقبال کرده و سپرده‌گذاری در این صندوق‌ها آمار مطلوبی دارد. علاوه بر آن آمار زنان روستایی که در این صندوق‌ها عضو شده‌اند نیز قابل توجه است.

بسیاری از این افراد به دنبال این هستند که با استفاده از آموزش‌های ارائه شده و سپس دریافت تسهیلات از صندوق، مشاغل خانگی مورد نظر خود را راه‌اندازی کنند.

حمایت ویژه از روستاهای مرزی

با توجه به محرومیت روستاهای مرزی کشور از خدمات بانکی، این صندوق ارائه خدمات به این روستاها را در اولویت قرار داده است.

طرح سرباز کارآفرین

یکی از طرح‌های جالب ارائه شده توسط صندوق کارآفرینی امید، طرح سرباز کارآفرین است. این طرح با هدف آماده‌سازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار و آشنایی با مفاهیم کارآفرینی ارائه شده است.

در این طرح سربازان متأهلی که دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های مدیریت، اقتصاد و کشاورزی هستند می‌توانند دوره امریه خود را در این صندوق سپری کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=68058
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن