کارآفرینی

موفقیت بیشتر کسب و کار با استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای موفق شدن در جذب مخاطبان در شبکه های اجتماعی به انتخاب استراتژی مناسب نیاز دارید. در واقع استراتژی هدفمند به شما کمک می کند که دید جامع و جزئی از روند کار خود در شبکه های اجتماعی داشته باشید. برای موفقیت بیشتر کسب و کار با استراتژی بازاریابی دیجیتالی شبکه های اجتماعی به ادامه مطلب مراجه کنید.

تحقیق و جست و جو در مورد مخاطبان هدف

در ابتدای کار باید تا آنجا که ممکن است درباره مخاطبان خود اطلاعات مختلفی را جمع آوری کنید. مخاطبان شبکه های اجتماعی شما گروهی از افراد هستند که به احتمال زیاد به تجارت شما علاقه مند هستند. آنها اطلاعات جمعیتی و رفتاری مشترکی دارند. همانطور که درمورد مخاطب مورد نظر خود تحقیق می کنید ، از جمع آوری اطلاعات خاص دریغ نکنید چرا که به شما امکان می دهد جزئیات دقیق تری در مورد مخاطبان داشته باشید و محتوای با کیفیت تری خلق کنید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که نمی توانید همه مخاطبان را هدف قرار دهید. یا ، مخاطبان شما همه افراد فعال در شبکه های اجتماعی نیستند ، به ویژه هنگامی که یک تجارت کوچک را اداره می کنید. در ادامه چند مرحله برای شناسایی و هدف قرار دادن مخاطب مناسب وجود دارد که به ان ها اشاره می کنیم :

از داده ها استفاده کنید

هنگام تحقیق در مورد مخاطب هدف خود ، سعی کنید از تمام اطلاعات لازم استفاده کنید و یا آن ها را جمع اوری کنید . می توانید برای تصمیم گیری آگاهانه از داده ها استفاده کنید. همچنین می توانید از داده ها برای انتخاب کانال های مناسب شبکه های اجتماعی برای استراتژی خود استفاده کنید. تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی به شما اطلاعات عملی درباره دنبال کنندگان خود ، کارهایی که انجام می دهند ، محل زندگی و نحوه تعامل آنها با مشاغل در شبکه های اجتماعی به شما می دهد. از این بینش ها برای شناسایی بهتر مخاطبان خود استفاده کنید.

شخصیت های مخاطبان مورد نظر خود را تعیین کنید

تعیین شخصیت مخاطب به معنای ایجاد تصوری از مشتریان ایده آل شما است. به عبارت دیگر ، شخصیت ها تصویر روشنی از مشتریان کامل شما ترسیم می کنند. خواه مخاطبان شما کودک یا افراد بالغ باشند ، باید شخصیتی ایجاد کنید تا از یک استراتژی عملی و متمرکز استفاده کنید. می توانید از عواملی مانند سن ، مکان ، زبان ، درآمد متوسط ​​، علایق استفاده کنید.

مشخص کنید که قصد دارید در کدام شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

همه شبکه های اجتماعی برای اهداف یکسانی ایجاد نشده اند. هر پلتفرم هدف خاص خود و مجموعه خاصی از کاربران با ویژگی های خاص دارد. برای مثال کاربری که از یوتیوب برای تماشای ویدیو مورد علاقه خود استفاده می کند ممکن است به همین دلیل از لینکدین استفاده نکند. از آنجا که تقریبا شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد ، نمی توانید هر پلتفرمی را در استراتژی خود قرار دهید.

همچنین ، نمی توانید محتوای دقیقاً یکسانی را برای هر شبکه اجتماعی منتشر کنید. بنابراین ، مهم است که هنگام انتخاب بسترهای ایده آل برای استراتژی بازاریابی خود ، محوریت اصلی شبکه های اجتماعی مورد نظر را به خوبی بشناسید.

در ادامه دو نکته برای انتخاب بستر مناسب برای تبلیغات آورده شده است:

اهداف تجاری

هنگام انتخاب شبکه های اجتماعی ، در نظر گرفتن اهداف تجاری بسیار مهم تلقی می شوند. به عنوان مثال اگر می خواهید پیشنهادهای خود را به روشی جذاب از نظر بصری نشان دهید ، اینستاگرام گزینه بسیار خوبی خواهد بود. برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام می توانید اقدام به خرید فالوور اینستاگرام کنید که در واقع امروزه به یکی از روش های نوین جذب مخاطبان بیشتر تبدیل شده است.

نکته کلیدی در اینجا این است که مزایای سیستم عامل را با اهداف تجاری خود هماهنگ کنید.

اطلاعات جمعیتی مخاطبان را در نظر بگیرید

درباره مشتری های خود چه می دانید؟ آیا آنها جوان ، پیر ، مرد یا زن هستند؟ وقتی شما اطلاعات جمعیتی را مطالعه می کنید ، می توانید شبکه های اجتماعی متناسب با استراتژی خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال ، اگر بزرگترین بخش مشتریان شما زنان تشکیل دهند ، حضور و فعالیت در اسنپ چت برای مشاغل شما ایده خوبی نخواهد بود. به همین ترتیب ، اگر مخاطبان هدف شما فقط مردان باشند ، حضور در پینترست هدر دادن تلاش شما خواهد بود. در بسیاری از موارد ، فیس بوک و یوتیوب بهترین بازده را دارند. همچنین، ممکن است بستر گوگل و لینکدین هم می توانند گزینه های بعدی شما باشند.

ایجاد محتوای جذاب

در این مرحله ، باید ایده خوبی داشته باشید که چه پلتفرم هایی را باید پوشش دهید. وقت آن است که درباره محتوا و چگونگی مرتبط تر و جذاب تر کردن آن صحبت کنیم. ایجاد محتوای قابل اشتراک و لذت بخش در درک روانشناسی مخاطبان شما خلاصه می شود. سپس می توانید دقیقاً بفهمید چه محتوایی آنها را خوشحال و هیجان زده می کند.

محتوا هر چیزی است که شما ارسال می کنید: یک توییت ، یک عکس از محصول خود در اینستاگرام ، یک به روزرسانی وضعیت فیس بوک ، یک پست وبلاگ در لینکدین و…. شما باید محتوای خود را متناسب با هر پلتفرم تنظیم کنید و آن را برای مخاطبان خود مرتبط نگه دارید .

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای دستیابی به موفقیت در تبلیغات جستجو بسیار مهم است چرا که می تواند دید شما را در رسانه های اجتماعی به طرز چشمگیری بهبود بخشد. مخاطبان شما در هر شبکه اجتماعی ازجمله اینستاگرام ، فیس بوک یا یوتیوب باشند ، تعیین کنید که مخاطبان شما از کدام کلمات کلیدی استفاده می کنند تا محتوای مورد علاقه خود را در رسانه های اجتماعی پیدا کنند .

تحقیق و شناسایی کلمات کلیدی مناسب شبکه های اجتماعی به شما ایده روشنی می دهد که چگونه پیام خود را به طور موثر ساختار دهید و به دنبال آن مخاطبان بیشتری را جذب صفحات شبکه های اجتماعی خود کنید که در نهایت منجر به افزایش فروش محصولات و یا خدمات شما خواهد شد .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا