اقتصادی

بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور از امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر سه‌شنبه، 10 فروردین، در برخی نقاط جنوب غرب و چهارشنبه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

به گزارش تفاهم آنلاین، صادق ضیاییان آخرین وضعیت جوی کشور را اعلام و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ های صورت گرفته، بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور از امروز صورت می گیرد و طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. با توجه به کاهش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و پایداری جو، به ویژه سه‌ شنبه – ۱۰ فروردین‌ماه تا صبح چهارشنبه – ۱۱ فروردین، احتمال افزایش غلظت آلاینده‌‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی از اواخر سه‌ شنبه در برخی نقاط جنوب غرب و چهارشنبه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌ های زاگرس مرکزی و شمالی، ارتفاعات و دامنه‌ های البرز مرکزی و غربی و سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌ بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه پنجشنبه، ۱۲ فروردین در برخی مناطق غرب، ارتفاعات و دامنه‌ های البرز مرکزی ارتفاعات و دامنه‌ های زاگرس مرکزی و جمعه، ۱۳ فروردین در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، برخی نقاط سواحل دریای خزر و دامنه‌ های جنوبی البرز و شنبه، ۱۴ فروردین در شمال غرب سواحل شمالی، دامنه‌ های جنوبی البرز و شمال شرق کشور، بارش باران و وزش باد پیش‌ بینی می‌ شود، گفت: سه‌ شنبه و چهارشنبه نیز  با توجه به افزایش سرعت وزش باد، در مناطقی از جنوب غرب وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، همچنین امروز و تا ظهر چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است. جمعه نیز با توجه به وزش باد گرم جنوبی، دمای هوا در سواحل دریای خزر و استان اردبیل بین ۶ تا ۱۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وی همچنین دمای هوای پایتخت را طی سه روز آتی پیش‌ بینی کرد و اظهار داشت: دمای هوای تهران در روز جاری، در کمترین و بیشترین حد خود ۵ بین تا ۱۸ درجه سانتیگراد متغیر است. دمای هوا فردا بین ۷ تا ۲۰ درجه سانتیگراد و پس فردا بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌ گراد خواهد بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67029
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن