انرژی

معاون وزیر نفت در امور گاز عنوان کرد: نقش مهم روابط عمومی ها در ترسیم آینده روشن و شفاف سازمان

من همیشه بر این باور بوده و هستم که روابط عمومی عملاً به منزله آینه یک سازمان است و چهره سازمان از طریق روابط عمومی‌ها معرفی می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، حسن منتظرتربتی در نشست مدیران عامل و رؤسای روابط عمومی شرکت‌های گاز استانی که با حضور آیدین ختلان، مشاور ارشد و دستیار ویژه وزیر نفت، غلامرضا مشایخی، مدیر گازرسانی و محمد عسگری، رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: به باور من، تصویری که از شرکت ملی گاز و وزارت نفت وجود دارد، با توجه به این که طی سال‌های دولت تدبیر و امید، اتفاقات خوبی در مجموعه وزارت نفت رخ داده، باید تصویر درستی باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرکتی کار می‌کنیم که آینده‌ای روشن دارد و این آینده روشن باید برای نیروی انسانی پرتلاش شرکت شفاف باشد و ایجاد امید کند، هرچند این شفافیت، مسئولیت روابط عمومی سازمان را بیشتر می‌کند.

تربتی با بیان این که ما باید همگام با تغییرات محیطی و برای گذار از این مرحله به سوی روابط عمومی نوین، گام‌های جدی و محکمی برداریم، گفت: باید با انجام تغییرات ساختاری، برنامه‌ریزی و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در راستای انجام مناسب‌تر اهداف سازمان تلاش کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز نقش بسیار حیاتی و خاص شرکت‌های گاز استانی و روابط عمومی‌ها در این بخش را ‌ویژه خواند و خطاب به آن‌ها گفت: شما عمدتاً با ذی‌نفعان در ارتباط هستید، بخشی از ذی‌نفعان مردم هستند و بخشی نیز مسئولین و نمایندگان که در هر دو این بخش‌ها، شما می‌توانید رابطه مستقیم و تنگاتنگی با آن‌ها داشته باشید؛ به این صورت که به  شکلی، دغدغه‌ها و نیازهای آنان را درک و به خوبی منتقل کنید.

تربتی در ادامه، افزود: خوشبختانه شرکت ملی گاز ایران در طول سال‌های گذشته، اتفاقات بسیار خوبی را در کشور رقم زده، تا حدی که همه نمایندگان، اعم از موافق و مخالف، وقتی بحث گاز مطرح می‌شود، آن را با چهره بسیار خوبی ارایه می‌دهند. گرچه ما اعتقاد داریم که حتی این ارایه نیز با کاری که ما انجام داده و می‌دهیم، هم‌خوانی ندارد ولی خوشبختانه بخشی از آن شهرت و تصویر، در نظر موافقان و مخالفان تصویر خوبی است و این فرصت بسیار خوبی است که به ما این امکان را می‌دهد تا از این تصویر، بصورت بهینه استفاده کنیم.

وی با بیان این که فرصت‌ها بسیار است، فقط باید به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم، گفت: ما باید آماده شویم تا به‌زودی، جشن ملی پوشش ۹۵ درصدی گازرسانی را در سراسر کشور بگیریم و این به منزله کار بیشتر و فرصتی بهتر برای روابط عمومی‌هاست تا اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را در این زمینه انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، تصریح کرد: به‌عنوان مثال، یکی از بسترهای خوبی که الآن داریم و جا دارد که بیشتر روی آن کار شود، همان بحث موتورخانه‌هاست که باید بیشتر بین مردم معرفی و منتشر شود.

دادن امید به مردم؛ اولویت نخست روابط عمومی‌ها

در ادامه جلسه، مشاور ارشد و دستیار ویژه وزیر نفت با تشکر از مهندس تربتی و تمامی مدیران و کارکنان شرکت ملی گاز و با بیان این که هم‌اکنون فضا عوض شده و پارادایم‌ها تغییر کرده، گفت: با این وضعیت، شرایط و عملیات شما هم باید تغییر کند. کشور در حال حاضر، در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار دارد، بنابراین تنها کار و بهترین کاری که از دست ما به‌عنوان آینه تمام‌نمای سازمان، برمی‌آید، دادن امید به این مردم است.

ختلان ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا که فشار بسیاری را به مردم وارد کرده، ما باید سعی کنیم همیشه خبر خوب، مثبت و امیدوارکننده به آن‌ها بدهیم. اکنون که وضعیت جامعه خاص است و نوع نگرش مردم به مسایل و اتفاقات، خاص‌تر! ایجاب می‌کند که ما تغییر در نحوه اطلاع‌رسانی و تغییر در نحوه رفتار با مردم را تجربه کنیم.

دستیار ویژه وزیر نفت با بیان این که کار گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور طی ۷ سال گذشته، ازجمله کارهای بسیار خوب و موفق شرکت ملی گاز ایران بوده، گفت: همان‌طور که مهندس تربتی نیز متذکر شدند، ما باید آماده برگزاری جشن ملی پوشش ۹۵ درصدی گازرسانی شویم، یعنی در ۳۱ استان جشن بگیریم و آنقدر بزرگ باشد تا یک تأثیر و تأثر ملی را بر جای گذارد؛ کاری که در زمره کارهای با اهمیت روابط عمومی‌ها و در قالب اطلاع‌رسانی در سطح کشوری باید انجام شود.

وی در ادامه، با اشاره به پویش استان‌های سبز که تا پایان این دولت، ۲۳ استان را شامل می‌شود، تصریح کرد: در بحث اطلاع‌رسانی، «محتوای جذاب»، نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. باید با سلیقه مردم جلو رفت و از ابزارهایی که مردم بیشتر دوست دارند، استفاده کرد.

ختلان در پایان سخنان خود، اظهار داشت: شبکه گسترده گازی که طی این سال‌ها با همت شما، پایدار مانده، باعث شده تا گاز بدون آن که حبس شود یا فشار آن افت یا خدای نکرده قطعی داشته باشد، مسیر انتقال خود را به‌درستی طی کرده و این نعمت خدادادی را به سراسر کشور انتقال دهد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=55458
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن