اجتماعی

مشاغل روستایی سود ده را می‌شناسید؟

مشاغل روستایی سود ده مشاغلی هستند با تکیه بر امتیازات روستا راه‌اندازی می‌شوند. امتیازات روستا نکاتی مانند منابع طبیعی، نیروی کار فراوان و ارزان، دسترسی به مواد اولیه و محیط کاری است. علاوه بر اینها تسهیلات دولتی و معافیت‌های مالیاتی نیز از امتیازات دولتی مشاغل روستایی محسوب می‌شوند. بنابراین اگر کسب و کاری بر مبنای این امتیازات شکل گیرد از جمله مشاغل روستایی سود ده محسوب می‌شود.

مشاغل روستایی سود ده در حوزه پرورش حیوانات
مشاغل روستایی سود ده در حوزه پرورش حیوانات

 

مشاغل روستایی سود ده در حوزه پرورش حیوانات

هنوز هم دامپروری می‌تواند یکی از مهمترین شغل های روستایی با سود بالا باشد. اما نکته مهم در انتخاب نوع دامی است که برای پرورش انتخاب می‌شود. اصرار به روشهای سنتی دامداری این کسب و کار را از فهرست مشاغل سودده حذف می‌کند. باید به تناسب اقلیم روستا و منابع موجود در آن این کار راه‌اندازی شود. مثلاً ممکن است در منطقه‌ای پرورش گاو و گوسفند بازده خوبی نداشته باشد اما شرایط برای پرورش شترمرغ مناسب باشد. پرورش ماهی یا پرورش کرم ابریشم از دیگر مشاغل روستایی سودآور در این حوزه محسوب می‌شود. ضمن اینکه گزینه‌های جدیدی مانند پرورش خرگوش و دیگر حیوانات خانگی نیز درآمد بالایی دارد و در محیط روستا به سادگی قابل اجرا است.

مشاغل روستایی سود ده در حوزه محصولات طبیعی

مردم روستا به طور سنتی در تولید محصولات طبیعی تبحر دارند. آنها بهترین روشهای نگهداری محصولات طبیعی و افزایش ماندگاری آنها را می‌شناسند. در عوض، مردم روستا هیچ تخصصی در زمینه فروش محصولات و دسترسی به بازارهای مختلف ندارند. بنابراین یکی از مشاغل روستایی پرسود می‌تواند فرآوری و فروش محصولات طبیعی باشد. ساده‌ترین راه این است که تنها با بسته‌بندی محصولات و فروش اینترنتی آنها در نقش واسطه درآمد بالایی کسب کنید. اما اگر سرمایه بیشتری داشته باشید با راه‌اندازی کارگاه فرآوری محصولات طبیعی در روستا می‌توانید علاوه بر کسب درآمد بالا در ایجاد اشتغال در روستا هم نقش مؤثری داشته باشید.

مشاغل روستایی سود ده در حوزه تعمیرات
مشاغل روستایی سود ده در حوزه تعمیرات

مشاغل روستایی سودده در حوزه تعمیرات

یکی از مشاغل مهم روستایی که نیاز مردم روستا محسوب می‌شود در حوزه تعمیرات است. این کسب و کار به سرمایه خاصی نیاز ندارد بلکه تنها به مهارت و تخصص حرفه‌ای نیاز دارد. اگر فردی در این زمینه تخصص کافی داشته باشد حتی بدون محیط کاری مشخص و تنها با یک گوشی موبایل می‌تواند درآمد بالایی داشته باشد. تعمیر ماشین‌آلات کشاورزی از مشاغل مهم روستایی محسوب می‌شود. علاوه بر آن در دنیای امروز تعمیرات تخصصی موبایل هم از نیازهای مردم روستا محسوب می‌شود.

مشاغل روستایی سود ده در حوزه گردشگری

حوزه گردشگری یکی از حوزه‌های کاری پربازده در روستا است. البته این مسئله به موقعیت مکانی و شرایط روستا هم بستگی دارد. در روستاهای هدف گردشگری یا روستاهایی که دارای جاذبه‌های طبیعی یا تاریخی هستند. مشاغل مرتبط با گردشگری جزو درآمد زایی پر سود روستایی محسوب می‌شوند. به خصوص اگر پای توریست‌های خارجی هم به روستا باز شود درآمد بالایی به دلار در انتظار شماست. بلاگر در حوزه گردشگری، راهنمای تور و اجاره اقامتگاه مهمترین مشاغل حوزه گردشگری هستند. گاهی یک اقامتگاه بوم‌گردی در یک روستای توریستی درآمدی به مراتب بیشتر از کار در شهر بزرگی چون تهران دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81983
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن