استان هاخراسان جنوبی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی: طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار به زودی ابلاغ می شود

بهاری گفت: طرحی در جهت مهارت آموزی و کمک های مادی و معنوی زنان سرپرست خانوار آماده شده است که به زودی به فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد تا این قشر حمایت شوند.

رضا بهنام – خراسان جنوبی- «عباسعلی بهاری» در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده شهرستان نهبندان اظهار کرد: بیانات استاندار خراسان جنوبی با سازمان های مردم نهاد نقشه راه این تشکل‌ها است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار باید توانمند شوند، گفت: در این راستا طرحی در جهت مهارت آموزی و کمک های مادی و معنوی این قشر پیاده خواهد شد و به فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد تازنان سرپرست مشمول این طرح حمایت شوند.
بهاری با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار این طرح می توانند در خانه کسب و کار داشته باشند؛ اضافه کرد: این طرح بهترین فرصت برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه زنان است.

وی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد با دستور استاندار خانوارهایی را شناسایی و در جهت آموزش و مهارت سنجی کمک کننده خواهند بود، همچنین ادراه کل فنی و حرفه ای مدارکی را برای این بانوان صادر خواهد کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به طرح رونق خوشه های صنایع دستی در استان، گفت: طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار در کنار طرح خوشه های صنایع دستی موجب رونق اقتصادی و کاهش آسیب ها می شود.

بهاری با اشاره به رشد کیفی و کمی سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: بر اساس آمار عملکرد این سازمان ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان های مردم نهاد در حوزه های کاری خودشان به صورت تخصصی عمل کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41406

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن