گیلان

مددی: شورای شهر محل قومیت گرایی نیست

علیرضا مددی مژدهی - کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت یکی از آفت های منتخبین شورا را توجه به بحث قومیت گرایی خواند و گفت: شورای شهر محل قومیت گرایی نیست.

به گزارش تفاهم آنلاین، مددی مژدهی در گفتگویی با خبرنگاران در زمینه انگیزه ورود خود به انتخابات اظهار داشت : دغدغه اصلی در زمینه شهر رشت بحث اشتغال و فرهنگ است .بیشترین مشکلاتی که در شهر رشت با آن مواجه هستیم بیکاری بسیاری از افراد و معضلات حوزه فرهنگی است.

وی افزود : رفع موانع تولید و ایجاد بستر شغلی برای خانواده های رشت باید صورت بگیرد. مطمئناً هر آن چیزی که در مرکز استان شکل بگیرد بازتاب و منافع آن به سایر شهرهای استان نیز خواهد رسید.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: اگر ما می گویم ایجاد بستر شغلی از طریق شورای شهر منظور این است که باید حوزه سرمایه گذاری در حیطه های مختلف را گسترش دهیم و به تبع سرمایه گذاری در زمینه هایی نظیر گردشگری خود موجب اشتغالزایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ،گردشگری خود زیر مجموعه های زیادی را برای کارآفرینی و ایجاد شغل و ثروت دارد، اضافه کرد: سالانه میلیون ها نفر از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به شهر رشت ورود می کنند و رشت تنها محل عبوری برای این گردشگران است. تاکنون در این شهر بستر اسکان مسافران را فراهم نکرده ایم و مجتمع های تفریحی و گردشگری نداریم.

این فعال اقتصادی گفت : در حالی که تمامی این موارد در شهرهای دیگر موجب فراهم شدن شغل برای عده ی کثیری از مردم شده اند.

مددی با بیان اینکه در زمینه ی فرهنگی نیز فعالیت خاصی صورت نگرفته، عنوان کرد : فرهنگ تنها موسیقی و تئاتر و … نیست، ارتقای فرهنگی یک جامعه شهری بسیار گسترده تر است. ما نیاز داریم که در زمینه بهداشت، آموزش و… راهکارهای فرهنگی را پیش بگیریم. فرهنگ نشاط، ورزش، مسایل مذهبی و بسیاری از موارد دیگر را باید نهادینه کنیم.

وی با یادآوری ” رشت شهر اولین ها ” و تاسف از جهت فاصله گرفتن رشت از این پیشینه درخشان عنوان کرد: رشت همواره شهر اولین ها در گذشته بوده است اما متاسفانه راه و مسیرهای بعدی از اهداف نیاکان ما دور بود. در زمینه شهر خلاق خوراک تنها در حد حرف بوده ایم. رشت می تواند نه تنها شهر خلاق خوراک باشد بلکه شهر خلاق موسیقی  تئاتر و داستان باشد. بازیگران و هنرمندان زیادی را داشته ایم که در عرصه ملی و بین المللی درخشیده اند و از چنین پتانسیل هایی برای شناساندن هویت اصلی می توان بهره جست.

تفریح و نشاط اجتماعی یک مطالبه عمومی است

مددی در بخش دیگری از سخنان خود، روحیه مردم گیلان و علی الخصوص رشت را متمایل به سرزندگی خواند و گفت: گیلانیان و خصوصا رشتوندان همواره به نشاط و سرزندگی و بهره گیری از تفریحات زبانزد بوده اند. اینکه هر قشر با هر میزان درآمدی علاقمند به تفریح باشد یک حق طبیعی است و نخستین فضایی که برای یک فرد با خانواده برای تفریح متصور است در داخل شهر می باشد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: بر طبق آیین نامه شورای شهر برای رفع کمبودهای آموزشی ، فرهنگی، معیشتی، خانواده و تفریح و نشاط اجتماعی باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد. هر فرد چه کارگر و چه کارمند این تصور را دارد که خانواده و فرزندانش در یک محیط امن نظیر یک پارک بتوانند به تفریح بپردازند و ما از سرانه ی مطلوب این مراکز تفریحی و ورزشی فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه منتخبین شورای شهر باید از حقوق حقه مردم دفاع کنند و مطالبه گر باشند، ادامه داد: سرای محلات گزینه ی خوبی برای بسط و گسترش مقوله های فرهنگی و آموزشی است. حتی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه مشاوره ها و خدمات روانشناسی به خانواده ها بسیار تاثیرگذار است.

نسق‌سازی یکی از معضلات مهم شهر رشت

مددی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم شهر رشت پس از اشتغال بحث نسق سازی است، گفت: ما در شهر رشت چیزی به معنای توسعه نداریم. توسعه در ساخت مسکن یعنی مواردی نظیر مسکن مهر و شهرک لاکانشهر که به صورت اصولی با رعایت معیارهای یک شهر ساخته شده اند. اگر به مناطق مختلف شهر رشت نگاه کنید اکثر ساخت و سازها از هیچ اصول و قاعده ای پیروی نمی کنند و واقعا این بحث نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: از سوی دیگر در شهر پر ترافیک و تراکمی مانند رشت که اکثر ساخت و سازهای آن از دیدگاه فنی نیز ساخته نشده باید به دنبال رینگی برای تسهیل در عبور و مرور باشیم و قطعا این خروجی های ترافیکی باید مد نظر قرار گیرد.

مددی یکی از طرحهای خود را ایجاد شرکت تعاونی سهامی عام خواند و گفت: یک شرکت تعاونی سهامی عام می تواند برای خود مردم بستر اشتغال و سرمایه گذاری را فراهم کند.

این فعال اقتصادی، طرح مسکن مهر و تعاونی های مجری آن طرح را موجب خانه دار شدن بسیاری از مردم دانست و افزود: تهیه مسکن و سرپناه برای مردم با سرمایه خود مردم یکی از مواردی است اگر بدرستی هدایت شود موجب رضایت مردم در این بخش خواهد شد.

از قومی گرایی در شورای شهر فاصله بگیریم

وی، یکی از آفت های منتخبین شورا را توجه به بحث قومیت گرایی خواند و اظهار داشت : چه رشتی، چه آذری و چه از سایر قوم های گیلانی زمانی که در شهر رشت زندگی کرده و سکنی گزیده اند رشتوند محسوب می شوند و قطعا حضور کاندیداها و منتخبینی از این اقوام در شورا باید در جهت توسعه شهر رشت باشد و همگرایی و همدلی و تعامل با سایر اعضای شورا سرلوحه کار آنان قرار گیرد.

مددی در پایان سخنات خود یکی از راهکارهای برون رفت شهر رشت از مشکلات را رفع موانع سرمایه گذاری خواند و افزود: ایجاد فضای امن سرمایه گذاری لازمه جذب سرمایه گذاران است و بنده معتقد به حضور سرمایه گذار بومی هستم و همچنین تاکید بر این نکته دارم که در بدنه شهرداری نیز باید از افراد بومی استان بهره گیری شود.

لازم به ذکر است علیرضا مددی مژدهی متولد 1361 در رشت، دانشجوی دکترای ادبیات فارسی می باشد و ریاست سهام عدالت استان گیلان در سال 85، مدیر عامل مسکن مهر رشت از سال 86، بازرس اتحادیه مسکن مهر از سال 87، مدیر عامل شرکت تعاونی آتیه مهر کاسپین از سال 97، عضو هیات رییسه بوکس استان از سال 99 ، مسوول انجمن نویسندگان گیلان از سال 84 را در کارنامه کاری خود دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71189
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن