صنعت-معدن-تجارت

مخالفت سازمان توسعه تجارت با لغو نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات

قرار است نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات ساختمان و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از تاریخ 30 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود، اما با توجه به شیوع بی‌سابقه بیماری کرونا، دو انجمن صنعت تاسیسات و تولیدکنندگان تهویه مطبوع ایران به منظور حفظ سلامتی شهروندان، طی نامه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان توسعه تجارت درخواست لغو نمایشگاه در موعد مقرر را نمودند که متاسفانه سازمان مذکور با ارسال نامه‌ای، به صراحت با این درخواست مخالفت کرده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، با توجه به شیوع گسترده کرونا ویروس که کنترل بیماری کووید 19 را از دست مسئولین بهداشتی کشور خارج کرده و وضعیتی فراتر از قرمز بلکه سیاه را در تهران ایجاد نموده است، غالب اعضای دو انجمن صنعت تاسیسات و تولیدکنندگان تهویه مطبوع ایران که با اجاره غرفه در سالن‌های مختلف قصد حضور در نمایشگاه را داشتند، با ارسال نامه‌ای به وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت با ابراز نگرانی شدید از شرایط موجود و هراس از به خطر افتادن جان پرسنل خود و شهروندان، خواهان لغو برگزاری نمایشگاه تاسیسات شدند.

آن‌ها در این نامه عنوان کرده‌اند که در خصوص برگزاری نمایشگاه، پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز اطمینان بخش نبوده و نمی‌توان مسئولیت آنچه را که برای تشخیص آن نیازی به مدرک پزشکی نیست، بر عهده ستاد مذکور گذاشت.

چرا که انجمن به لحاظ تخصصی که در تاسیسات تهویه مطبوع دارد و همچنین با مشورت وزارت بهداشت در چگونگی جلوگیری از گسترش بیماری از طریق تهویه مطبوع، قاطعانه اعلام می‌دارد که سیستم تهویه سالن‌های نمایشگاه برای چنین وضعی طراحی نشده و قادر نیست تعداد دفعات تعویض ضروری هوای سالن‌ها در هر ساعت را تامین کند.

بدین لحاظ هوای داخل سالن‌ها لحظه به لحظه آلوده‌تر شده و بازدیدکنندگان و پرسنل حاضر در سالن‌ها در معرض ابتلا قطعی به بیماری کووید 19 قرار دارند. علیهذا تقاضا دارد با تدبیر راهکار مناسبی برگزاری نمایشگاه تاسیسات امسال را لغو نمایند.

اما حمیدزادبوم-معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به این نامه خطاب به علیرضا رزم حسینی- وزیر صمت عنوان کرده است که شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد کشور ناشی از تبعات شیوع و گسترش ویروس کرونا، حکایت از اختلال در روند تجارت دارد.

متاسفانه این بحران از ماه‌های پایانی سال 98 منجر به لغو برگزاری و تعطیلی اکثر نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های نمایشگاهی در کشور شده است.

بر این اساس ضرورت برنامه‌ریزی و اهتمام برگزاری نمایشگاه‌ها یا رویکرد نمایش و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صادراتی کشور در حوزه‌های مختلف تولیدی، علمی و فناوری و خدمات کشور، با هدف کاهش زیان‌های بیشتر ناشی از این پدیده اجتناب ناپذیر می‌باشد.

بنابراین باتوجه به هماهنگی‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی برگزارکننده نمایشگاه و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، انشاءالله نمایشگاه موصوف با مشارکت و همراهی موثر دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های ذی‌ربط با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌گردد.

لیکن تصمیمات آتی ستاد کرونا و وضعیت شیوع در آن تاریخ، خارج از اختیار وزارتخانه می‌باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49751
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن