گیلان

لایروبی 100 کیلومتر از کانال‌ها و انهار آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

مدیر منابع آب شهرستان آستانه اشرفیه گفت: 100 کیلومتر از کانال‌ها، انهار و زهکش‌های منطقه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر لایروبی شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمدحسین کریمی اظهار داشت: این میزان از لایروبی در محدوده روستاهای استخربیجار، پرکاپشت یاورزاده، پوشل، کارسیدان، چهارده جوب، گاچرا و خلشا چهارده، صفرابسته، تمچال، دهسر، اشمان کماچال، لی کلایه کیاشهر، لسکوکلایه، دهکا، دشمنکرده، صیقلده، دستک، جسیدان، سوخته کوه و تاسنده صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: علاوه بر لایروبی عملیات آماده‌سازی، تجهیز و راه‌اندازی 50 ایستگاه پمپاژ برقی و دیزلی از 85 ایستگاه موجود در سطح شهرستان از جمله در روستاهای دهسر، محسن‌آباد پایین کیاشهر، تندچکه کیاشهر، تجن، امشل، کشل آزادمحله، دستک، سوخته کوه، پینچاه، نازک‌‎سرا انجام شده و مابقی نیز بسته به ضرورت وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر منابع آب شهرستان آستانه اشرفیه تصریح کرد: بازسازی کامل سازه تقسیم آب روستای لبشکا آستانه اشرفیه واقع در انتهای مسیر کانال BP90 به همراه دریچه‌گذاری انجام شده است که این امر در هدایت، تقسیم و توزیع آب به 120 هکتار از اراضی لبشکا و 100 هکتار از اراضی سوخته کوه کمک شایانی می‌نماید.

کریمی در پایان سخنان خود، ترمیم و نوسازی دریچه‌های توزیع آب به ویژه در روستای محسن‌آباد دستک، اشلیکی، سالکده، ششکل و ساخت سردهنه‌های خاکی در روستاهای لسکوکلایه، لی کلایه کیاشهر، محسن‌آباد پایین، دهسر و همچنین ترمیم سردهنه چهارده جوب در رودخانه سفیدرود را از دیگر اقدامات انجام شده منابع آب شهرستان آستانه اشرفیه خواند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69301
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن