اجتماعی

قوانین طلاق در دیگر کشورهای جهان چگونه است؟

طلاق به معنای پایان توافقنامه ازدواج بوده و در هر جای دنیا که اتفاق بیفتد ناخوشایند است. همانطور که می دانید در ایران پروسه طلاق حتی به صورت توافقی هم که باشد باز هم پروسه سخت و زمان بری است، اما این پروسه سخت و زمان بر فقط برای ایران نیست، بلکه در دیگر کشورهای جهان نیز طلاق گرفتن کار ساده ای نیست. در این مطلب قصد داریم تا شما را با حقایق جالبی از قوانین طلاق در دیگر کشورهای جهان آشنا کنیم. این مطلب توسط تیم تولید محتوای وب سایت گروه وکلای صلح و سازش و با هدف معرفی حقایق حقوقی جالب جهان و در نهایت معرفی بهترین وکیل در مشهد نوشته شده است. اگر مطالعه مطالب جالب حقوقی برای تان لذت بخش است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قوانین جالب طلاق در ترکیه

ترکیه کشوری است که در آن ازدواج و طلاق همانند دیگر نقاط دنیا روال قانونی خاص خود را دارد و لازمه اصلی آن ثبت اطلاعات ازدواج یا طلاق در اداره آمار این کشور است. یک زن وقتی در ترکیه با مردی وارد ازدواج می شود، در مرحله نخست نام خانوادگی اش به نام خانوادگی شوهرش تغییر پیدا می کند. جالب است بدانید که در ترکیه طلاق گرفتن چه از سمت مرد درخواست داده شود چه از سمت زن مستلزم ارائه مدارک محکمه پسندی به دادگاه است و اگر مدارک ارائه شده کافی نباشد حکم طلاق صادر نخواهد شد.

جلسات دادگاه در ترکیه  می تواند به دو شکل علنی و غیر علنی برگزار شده و بازه زمانی آن بین 1 تا 3 سال به طول بینجامد. جالب است بدانید پس از جاری شدن حکم طلاق بین زن و مرد در ترکیه، زن مجدداً به نام خانوادگی پدری اش باز می گردد.

نکته جالب دیگر در زمینه قوانین طلاق در ترکیه این است که تا 1 سال بعد از صدور حکم طلاق، زن در ترکیه حق ازدواج مجدد ندارد.

قوانین جالب طلاق در فیلیپین

از جالب ترین حقایق حقوقی جهان می توان به این مهم اشاره کرد که در فیلیپین ذاتاً طلاق قانونی نیست، مگر آنکه فیلیپینی ها، مسلمان باشند و از قوانین دین اسلام تبعیت کنند. برای افراد غیر مسلمان طلاق فرآیند به شدت پر هزینه و پیچیده ای است که نیاز به شواهد و مدارک محکمه پسند بسیاری دارد.

برای فیلیپینی های مسلمان هم‌طلاق گرفتن مستلزم اثبات خطاهایی نظیرخیانت، همجنس گرایی، مشکلات روانی و عصبی حاد، مشکلات جنسی و اعتیاد به مواد مخدر  است.

قوانین جالب طلاق در ژاپن

برخلاف قوانین پیچیده و سخت‌طلاق در فیلیپین، طلاق در ژاپن خیلی ساده است. البته نه در آن حد و حدودی که تصور کنید هیچ مسیر پیچیده ای گریبان گیر ژاپنی ها نخواهد شد. برای‌طلاق گرفتن در ژاپن زن و شوهر ها کافیست برگه ای را بین خودشان تنظیم کرده و امضا کنند. تمام. حتی نیازی به دادگاه رفتن هم نیست. در ژاپن نیز همانند ترکیه زن ها بعد از ازدواج با نام خانوادگی همسرشان وارد اجتماع می شوند و تنها سختی طلاق در ژاپن اینجاست که بعد از جدایی زنان باید مراحل قانونی سختی را طی کنند تا مجددا نام خانوادگی خودشان را داشته باشند نه نام خانوادگی همسرشان را.

علاوه بر مسائل پیچیده برای تغییر نام خانوادگی در زنان اگر زوجین دارای فرزند باشند، برای حضانت فرزندان نیز نیاز به رأی دادگاه پیدا خواهند کرد. علاوه بر موارد ذکر شده زنانن ژاپنی تا 6 ماه پس از‌طلاق حق ازدواج مجدد ندارند، این در حالی است که همچین مانعی برای مردان ژاپنی وجود دارد.

قوانین جالب طلاق در مالت

مالت کشوری اروپایی با مذهب کاتولیک است و جالب است بدانید که طلاق‌در این کشور نیز کلا قانونی نیست مگر به سه دلیل:

  • یکی از طرفین ازدواج سابقه رابطه نامشروع داشته باشد
  • یکی از طرفین ازدواج سابقه مشکلات روانی و عصبی داشته باشد
  • خشونت رفتاری نا متعارف و خارج از عرف در یکی از طرفین ازدواج دیده شده باشد

بنا به دلایلی نظیر عدم تفاهم و عدم توافق و .. در مال نمی توان‌طلاق گرفت.

قوانین جالب طلاق در شیلی

در شیلی نیز همانند فیلیپین و مالت قانونی برای طلاق توافقی وجود ندارد. دلایلی نظیر عدم سازش و عدم تعهدات مالی و عدم تامین رفاه خانواده نمی تواند دلیل محکمه پسندی برای‌طلاق باشد. تنها دلایلی که می توان به واسطه اثبات آنها در شیلی طلاق گرفت : خیانت، روابط نامشروع، اعتیاد به الکل و مصرف داروهای روانگردان است.

قوانین طلاق در ایران

قوانین‌طلاق در ایران اگر از حق نگذریم به نفع مرد است. یعنی در ایران اگر مرد بدون دلیل خاصی درخواست طلاق‌بدهد می تواند زن را طلاق بدهد اما زن برای ارائه دادخواست طلاق غیر توافقی باید دلایل محکمه پسندی مبنی بر اعتیاد به مواد مخدر، مشکلات اعصاب و روان حاد، مشکلات جنسی و مشکلات چند همسری و عدم تامین مالی زن و فرزندان از سمت مرد به دادگاه ارائه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مباحث حقوقی طلاق می توانید با بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد از طریق شماره تماس 09155446429 تماس بگیرید.

مشاوره طلاق با بهترین وکیل در مشهد

اگر ساکن مشهد هستید و بنا به هردلیلی پس از مشاوره های فراوان تصمیم گرفته اید تا از همسر خود طلاق‌بگیرید بهتر است قبل از هر اقدامی با یک وکیل خبره صحبت کنید تا راه و چاه های قانونی را به شما نشان دهد.

گروه وکلای صلح و سازش در مشهد با چندین سال سابقه و زیر نظر چند وکیل پایه یک دادگستری آماده است تا در تمام مسائل حقوقی نظیر وکیل طلاق در مشهد، وکیل ملکی در مشهد، وکیل خانواده در مشهد و … به شما مشاوره حقوقی بدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه به نحوه مشاوره با بهترین وکیل در مشهد با شماره تماس 09155446429 تماس حاصل فرمایید.
گفتنی است خدمات مشاوره حقوقی آنلاین گروه وکلای دادورزان صلح و سازش محدود در مشهد نیست و در هر جای ایران که هستید با مراجعه به وب سایت ما به آدرس https://vokalairan.com/ می توانید از مشاوره حقوقی رایگان برخوردار شوید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78092
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن