اقتصادی

غولهای نفتی آمریکایی بیشتری به کاهش تولید پیوستند

به گزارش ایسنا، شرکت “کانتیننتال ریسورسز” اعلام کرد که در پی متحمل شدن ۱۸۵.۷ میلیون دلار ضرر در سه ماهه اول در مقایسه با ۱۸۷ میلیون دلار سود در مدت مشابه سال میلادی گذشته، ۷۰ درصد از تولید نفت خود را در ماه مه محدود می کند. این شرکت در حال حاضر پنج چاه فعال دارد و انتظار دارد شمار آنها را تا پایان سال ۲۰۲۰ به چهار حلقه کاهش دهد.

بیل بری، مدیرعامل شرکت “کانتیننتال ریسورسز” در این باره گفت: فضای بازار جهانی که کاهش حدود ۳۰ درصدی تقاضا به دلیل پاندمی ویروس کرونا را تجربه کرده، بی سابقه است و این شرکت متعهد است به جای حجم تولید، ارزش خود را حفظ کند. دارایی‌های شرکت ایمن هستند و محدودیت عرضه، ارزش بیشتری برای سهامداران در ماههای آینده به همراه خواهد داشت.

شرکت “کالون پترولیوم” یک تولیدکننده آمریکایی دیگر است که اعلام کرد فعالیتش را کاهش بیشتری داده است. این شرکت تولید ۱۵۰۰ بشکه در روز را در آوریل تعطیل کرد و انتظار دارد تعطیلی تولید در ماه مه به بیش از سه هزار بشکه در روز برسد و حجم تولید ژوئن در حال حاضر تحت بررسی قرار دارد.

محاسبات رویترز از آمار رسمی و غیررسمی نشان داد که آمریکا در مسیر کاهش تولید ۱.۷ میلیون بشکه در روز نفت تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

شرکتهای “کانتیننتال ریسورسز” و “کالون پترولیوم” به خیل تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا می پیوندند که به صورت داوطلبانه کاهش تولیدشان را اعلام کرده‌اند. غول انرژی اکسون موبیل هم تولیدش را در منطقه پرمیان محدود کرده است.

شرکت کونوکو فیلیپس محدودیت اختیاری تولید در ژوئن در ۴۸ ایالت آمریکا را معادل ۲۶۰ هزار بشکه در روز نفت برآورد کرده است. دایاموند انرژی هم در مارس از تعطیلی فعالیت چاههای نفت و گاز حداقل به مدت یک ماه خبر داد و برنامه هایی برای کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید نفت در مه اعلام کرد.

شرکت تولیدکننده “سنتنیال ریسورس دولوپمنت” که فعالیتش در پرمیان متمرکز است، امیدوار است تولیدش را در ماه جاری در واکنش به قیمتهای ضعیف، ۴۰ درصد محدود کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت پارسلی انرژی هم قصد دارد تولید نفت را حداکثر ۲۳ هزار بشکه در روز در ماه مه محدود کند. این شرکت یکی از معدود تولیدکنندگانی بود که با پیشنهاد مطرح شده در رگولاتور انرژی تگزاس برای سهمیه بندی تولید موافق بود اما رایان سیتون، کمیسر کمیسیون خط آهن تگزاس اعلام کرد که چنین اقدامی روی نخواهد داد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=24832
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن