بانک-بیمه-بورس

علامت تجاری ؛ هویت سازمان

بیمه تجارت‌نو یکی از آن شرکت‌های است که به موازات تحولات قابل توجه ساختاری، نگاه ویژه ای نیز به معرفی بیشتر و ارتقاء برند خود داشته است. رونمایی از آرم جدید در سال 97 و متعاقب آن تبلیغات گسترده برای شناساندن علامت‌نو تجاری با وجود تمامی انتقادها موجب شد توجه آحاد مردم به این شرکت بیش از گذشته جلب شود.

استفاده از ایده های تبلیغاتی خلاقانه همانند همه کسب و کارها برای شرکت های بیمه ای نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که در سایه این نوع تبلیغات و جهت دهی آن می توانند مشتریان را ترغیب به انتخاب بیمه  مورد نظر کنند اینکه اتصال ایجاد شده تا چه زمان دوام خواهد داشت بحث دیگری است. به واقع موفقیت این قسمت از بدنه اقتصاد نيازمند استراتژی مناسب تبلیغاتی با استفاده از تفکران نو می باشد که می تواند طی مدت زمان کوتاهی اثر بخشی بالایی در بهبود روند فروش آنها به جای گذارد.

حکایت توانمندی

بیمه تجارت‌نو یکی از آن شرکت‌های است که به موازات تحولات قابل توجه ساختاری، نگاه ویژه ای نیز به معرفی بیشتر و ارتقاء برند خود داشته است. رونمایی از آرم جدید در سال 97 و متعاقب آن تبلیغات گسترده برای شناساندن علامت‌نو تجاری با وجود تمامی انتقادها موجب شد توجه آحاد مردم به این شرکت بیش از گذشته جلب شود.

طراح صاحب نام علامت تجاری بیمه تجارت‌نو به انتقادهای مطرح شده اینگونه پاسخ داد که؛ یک لوگوی موفق لوگویی است که بتواند با ساده‌ترین خطوط و رنگ‌ها، فرمی را تشکیل بدهد که در کمترین زمان بیشترین تاثیر را برمخاطب بگذارد و آن را در ذهن او به خاطره‌ای تصویری تبدیل کند. درطراحی لوگو بیمه تجارت نو شاید نتوان به فرم دقیق هندسی اشاره ای داشت ولی بیننده با دیدن این لوگو مفهومی ازخلاقیت و سیال بودن را درک می کند. سرعت و چرخش و مبدا و مقصد از مفاهیم ذهنی است که به نظر می رسد از الزامات هر شرکت بیمه کننده ای باشد. به ویژه اینکه امروزه ما درعصری زندگی می‌کنیم که سرعت و دقت و رهایی از شروط اولیه هر فرد درانتخاب های پیش روی اوست. در چیدمان عناصر بصری لوگو از چنان نظمی دقیق و همچنین دقتی در اندازه ها و فاصله ها و ارتباط بین آنها استفاده شده است که گویا همه عناصر به شکلی واحد و یکپارچه دیده می شوند و هماهنگی بین آنها نشانی از سازمانی منسجم و دارای نظم را در ذهن بیننده به نمایش می گذارد. به لحاظ بصری هم هر رنگی دارای ورزن و مفهومی خاص است. ترکیب مشکی و آبی نمایانگر تجارب و ضمانت شرکت بیمه و خطوط آبی بیانگر مبادلات جدید و خدمات شرکت بیمه است. این دو گروه ازعناصر مانند زنجیری ناگسستنی در یکدیگر تنیده شده اند.

روایت تابلوها

با توجه به وجود شبکه فروش در شرکت های بیمه‌ای که شامل شعب و نمایندگان می شود، تابلواز پرکاربردترین ابزارهای تبلیغاتی است. همان شناسنامه سردر بنگاه های اقتصادی که در یک نگاه مجموعه ای ازاطلاعات شرکت را در ذهن یادآور می شود. در واقع تابلوهای ورودی، علیرغم تصور عموم فرصت های بزرگی هستند که شرکت ها می‌توانند هویت، ارزش‌ها و استراتژی های کلان خود را مدام از این تریبون تکرارکنند.

بیمه تجارت‌نو با تاکید ویژه بر برندینگ، به این قسمت از تبلیغات توجه خاص داشته و از این رو شعب خودرا مکلف به رعایت استانداردهای تعیین شده کرده است تا روایت‌ عملکرد سازمانی توسط تابلوها به خوبی انجام شود. تغییرلوگو و تابلوهای شرکت بیمه تجارت‌نو در سال های اخیر پیرو همین سیاستگذاری صورت گرفته که امروز با طراحی زیبا و چشم نواز در شعب سراسر کشور خودنمای می‌کنند . این تابلوها معمولا محل مناسبی برای عکس یادگاری و به اشتراک گذاری عکس های سازمانی در شبکه های اجتماعی نیزهستند.

عملکرد مجموعه فعالان صنعت بیمه نشان می‌دهد در سال های اخیر با ورود شرکت های جوان به این عرصه علاوه بر ریشه گرفتن رقابت، اقدامات اثرگذاری از جنس ساختار شکن وگاه حتی جسورانه رخ داده است.

ودر پایان اینکه هرروز در خیابان، محل کار، زندگی، تلویزیون وغیره علائم و نشان های بسیاری را می‌بینیم که هریک داستان خود را برای ما نقل می‌کنند. حکایت هایی که دوست داریم دوباره بشنویم، زمانی مشتاق شنیدن حرف تازه هستیم و گاه ترجیح می‌دهیم بگذریم…

سید عبدالله میرحسینی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=76852
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن