کارآفرینی

کسب و کارهایی که با هدایای تبلیغاتی قلب مخاطب را لمس می‌کنند

کسب و کارها شکل می‌گیرند و موجودیت می‌بایند و در مسیر شکوفایی و رشد گام برمی‌دارند. اما ورود به این مسیر پر از نشیب‌ها و فرازها، به تنهایی، موفقیتی برای آنها حاصل نخواهد کرد.

طی این مسیر نیازمند به حضور همراهانی حامی و آگاه می‌باشد که اگر نباشند، که اگر حضور گرم و پرشور آنها نباشد، گذر از موانع و فراز و فرودها کار هیچ غول چراغ جادویی هم نخواهد بود.

کسب و کارها در دل تعاملی سازنده و در عین حال خالصانه و و بر پایه‌ی مهر با جوامع انسانی هست که پا می‌گیرند و جان می‌یابند. این جوامع همان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که حضور آنها چه در درون مجموعه به عنوان نیروها و کارکنان و متخصصین دلسوز آن و چه در بازار پرتلاطم و پر از رقابت به عنوان حامیان و مخاطبانی که از تولیدات و خدمات مجموعه برای گذران نیازهای زندگی خود بهره می‌جویند، توجه به تمامی عواطف و خواسته‌های آنها و قدردان بودن از حمایت‌های بی دریغ‌شان، سازنده و خالق موفقیت‌های کسب و کار شما خواهد بود.

“توجه” خود اصلی ست اساسی که در راس خواسته‌ها و نیازهای حامیان شما قرار خواهد داشت. و هرچه پیاده سازی آن خالصانه‌تر و سرشارتر از مهر و دوستی باشد شما را سریع‌تر به قله‌های مرتفع برنامه‌های کسب و کارتان خواهد رساند.

این عنصر بسیار حیاتی و مهم؛ تمامی ویژگی‌های سرشار از صمیمیت و خیرخواهی و عشق را در پس خود نهان دارد، کسب و کارها را از جنگ‌های روانی بی هدف و ناعادلانه‌ای بر سر قیمت‌ها و قدرت‌ها بی نیاز می‌نماید.

کسب و کار شما می‌تواند با آگاهی از اینکه مخاطبان و حامیان شما چه کسانی هستند و دانستنِ چگونگی ابراز مهر و توجه به آنها می‌تواند به همان تعامل دوجانبه‌ی صمیمانه دست یابد که این خود همچون عصایی سحرآمیز، پیوندی محکم و ناگسستنی را بنیان خواهد کرد.

شما و شیوه‌ی قدرشناسی‌تان باید به گونه‌ای عمل کند  که به مخاطبان و حامیان‌تان این حس را تداعی کنید که به آنها به عنوان یک سکوی پرش یا ابزاری برای نشستن در راس قدرت بازار نمی‌نگرید.

نگاه ابزاری به مخاطب می‌تواند هر چه بیشتر او را از شما دور کرده و تمام برنامه‌ها و اهدافتان را از عرش به فرش برساند. پس باور داشته باشید که آنها سرمایه‌هایی انسانی هستند که با دریافت توجهی خالصانه از جانب شما می‌توانند در کنارتان تا ابد ماندگار شوند.

هدایای تبلیغاتی از مرسوم‌ترین و شاید بتوان گفت ناب‌ترین، بی‌ریاترین و دلنشین‌ترین راه‌های القای این توجه به حامیان کسب و کار شما خواهند بود.

فارغ از اندازه‌ی کسب و کار، نوع فعالیت و خدمات، نقطه‌ی جغرافیایی و هر عامل دیگری شما می‌توانید با پیاده سازی عنصر توجه با همین شیوه قدردان حضور آنها باشید.

آنچه در ذات هدیه نهفته، خود چنان قدرتمند است که همانطور که از دل کسب و کار شما برآید بر جان مخاطب شما و شاید عمیق‌تر خواهد نشست.

هدایای تبلیغاتی با ویژگی‌ها و پیام‌های گرم و حضور مستمر خود در زندگی روزمره‌ی مخاطبان همچون همان غول چراغ جادو عمل می‌کنند تا شما بتوانید در دل آنها جایگاهی بیابید و آن را تصاحب کنید.

این هدایا بهانه‌هایی هستند که به واسطه‌ی آنها نه تنها از مخاطب خود یادی می‌کنید و دلی می‌جوئید و شادی می‌آفرینید، بلکه می‌توانید خود و کسب و کارتان و اهداف و آنچه در این مسیر در جستجوی آن هستید را همچون داستانی شنیدنی و اثربخش برایشان بازگو کنید.

و اتفاقی که خواهد افتاد همان تعامل زیبایی خواهد بود که کسب و کار شما را در برابر تنهایی و نشیب‌های مسیر، ایمن خواهد کرد.

هر کسب و کاری به شیوه‌ی خاص و منحصربفرد خود می‌تواند با سرمایه‌گذاری بر این موضوع به این تعامل دست یابد. مقصود از سرمایه‌گذاری، اهداف دست‌یافتنی با ابزارهای مادی نمی‌باشد. هدف، شناخت حامیان و مخاطبان شما و صرف هزینه‌های احساسی و عاطفی ست که بسیار قدرتمندتر از اسکناس‌ها در برقراری این پیوند ظاهر خواهند شد.

  • چنانچه کسب و کاری نوپا دارید در هر جای سرزمین پهناور و عزیزمان که باشید می‌توانید حامیان و مخاطبان خاص خود را داشته باشید.

دنیا به سرعت به سویی پیش می‌رود که دیگر مرزهای جغرافیایی کاربری خود را از دست داده‌اند و توانسته‌ایم به دهکده‌ی جهانی خود دست یابیم.

پس اگر نوپا هستید و به تازگی در عرصه‌ی بازار قدم گذاشته‌اید نگران نباشید که حامیانی وفادار در انتظار شما خواهند بود.

شما می‌توانید با طرح‌ریزی یک سیستم اطلاعاتی از مخاطبان و حامیان احتمالی خود، آنها، خواسته‌ها و علا‌قه‌مندی‌های آنها را شناسایی کرده و نسبت به آغاز یک ارتباط زیبای دوجانبه گام بردارید.

با توجه به نوع کسب و کارتان و حتی فارغ از آن، انتخاب هدایای تبلیغاتی که خود از سوی شما، داستان شما و کسب و کارتان را به زیبایی هر چه تمام‌تر بازگو خواهند کرد. و شما و اهدافتان را عمیق و توام با حقیقت برای آنها شفاف می‌سازند.

  • اگر کسب و کارتان از آب و گل درآمده و نام و نشانی برای خود در عرصه بازار رقم زده‌اید، به شما تبریک باید گفت. اما هیچ گاه بر جایگاه خود نباید غره شوید چرا که بازار ذاتی غیرقابل پیش‌بینی خواهد داشت و هر روز جوانه‌ای از دل این خاک سر بر می‌آورد که گاه چنان ریشه می‌دواند و بزرگ و سترگ می‌شود که ممکن است ناغافل با تیرگی سایه‌ی عظیم آن بر سر جایگاه خود مواجه شوید.

پس هیچ گاه حامیان و مخاطبان خود را به حال خود وا مگذارید که جوانه‌ها در حال رویشند. شما با داشتن جایگاهی فراموش نشدنی و دائمی در زندگی روزمره‌ی آنهاست که می‌توانید از آنها حامیانی ماندگار بسازید.

برقراری ارتباط و ورود به قلب مخاطب شاید فرایند بسیار دشواری نباشد اما جاودان ماندن و سکنی گزیدن در قلب و ذهن او به هیچ عنوان کاری آسوده نخواهد بود.

تمامی مناسب‌های ملی و مذهبی، مناسبت‌های مرتبط با کسب و کارتان همچون سالگرد تاسیس و پا گرفتن، دست یافتن به یک خدمت یا خط تولید نوین و یا هر دست‌آورد حرفه‌ای دیگری و همچنین تمامی مناسبت‌های منسوب به مخاطبان شما مانند سالروز تولد او، تاریخ پیوستن او به باشگاه هواداران شما و یا پیوستن او به دایره‌ی مخاطبان شما با اولین تعامل و … هر کدام بهانه‌هایی مغتنم هستند بس بجا و شایسته برای آنکه بتوانید با هدایای تبلیغاتی خاص، نظیر صنایع دستی یاد خود را در ذهن و دل آنها زنده نگاه دارید. و این امر اثباتی خواهد بود بر آنکه شما با حفظ ارزش‌های متعالی انسانی، جایگاهی والا برای آنها قائل هستید و بزرگشان می‌دارید.

البته شما کسب و کارهای با قدمت نیز نباید از گسترش دایره‌ی مخاطبان خود غافل بمانید. که این خود نیز به تدبیری خاص نیازمند خواهد بود.

در این مورد نیز با انتخاب هدایایی هوشمندانه که به روشنی و شایستگی گوینده‌ی اهداف کسب و کار شما باشند و گویاتر از هر روشی دیگر شما را به آنها می‌شناساند، می‌توانید به بسط دادن تعاملات خود با حامیان بپردازید.

  • هیچ نگران و دلواپس کوچکی یا بزرگی کسب و کارتان نباشید که خلق یک کسب و کار هر چند کوچک خود بسیار ارزش آفرین و قابل تحسین خواهد بود. و آن هدف شما که خلق یک ایده و جاری ساختن آن در جامعه است، خود قدمی بزرگ در جهت رشد و اعتلای جامعه خواهد بود.

پس شما حتی اگر کسب و کاری کوچک در شهری کوچک هم باشید می‌توانید هدایای تبلیغاتی را به تناسب اندازه‌ی آنچه در جهت آن در حال تلاشید، به عنوان راهی برای قدرشناسی و به دست آوردن دل مخاطبان خود انتخاب کنید.

هدایا با ذات پر از مهر و عشق خود چنان قدرتمندند که مخاطب را از حُسن وجود شما آگاه خواهند ساخت. چه بسا که همین مخاطبان نیروی محرکه، مشوق و حامیانی خواهند شد برای توسعه‌ی کسب و کارتان.

  • اگر مشغول به پیشبرد اهداف کسب و کاری هستید که می‌توانید محصولات و خدمات خود را در نمونه‌های کوچک به مخاطب خود ارائه دهید تا تجربه استفاده از آنها را به صورت عینی، روشن و ملموس در زندگی‌اش حس کند، محصولات شما در اندازه‌های کوچک یکی از هدایای تبلیغاتی بسیار دوست داشتنی برای مخاطب شما خواهد بود. صنایعی همچون صنایع خوراکی، صنایع لوازم بهداشتی و آرایشی و … از نمونه‌های بارز و پرطرفدار در این زمینه هستند.

و نکته‌ی مهمی که مطرح هست مخاطب با استفاده‌ی از محصولات شما در اندازه‌ها و مقیاس‌های کوچک در قالب یک هدیه‌ی تبلیغاتی و کاربردی به اعتمادی بسیار محکم در ارتباط با محصولات شما دست خواهد یافت و در حمایت از محصولات و برند شما از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

  • ممکن است کسب و کار شما به دلایل متعدد همچون فراز و فرودهای بازار، نقص در خطوط تولید، رقابت‌های ناعادلانه‌ی حاکم در بازار و بسیاری دلایل منطقی دیگر برای مدتی از عرصه دور افتاده باشد. و شما برای برخاستن و شروع مجدد فعالیت‌های خود به زمانی برای احیا نیاز داشته باشید تا مجدد به میدان بازگردید.

به احتمال زیاد مخاطبان بسیاری را از دست داده‌اید و یا این رها شدگی  ممکن است شما را در حافظه‌ی آنها کمرنگ کرده باشد.

هدایای تبلیغاتی زیباترین و صمیمانه ترین و اثربخش ترین روش برای بازگرداندن مخاطبان قدیمی شما به دایره‌ی حامیانتان خواهند بود. با انتخاب هدایایی مبتکرانه می‌توانید دوباره چراغ برند خود را در ذهن آنها روشن سازید و آنها باری دیگر در پی شما و محصولات شما خواهند بود. و حمایت‌های شان را خالصانه به شما تقدیم خواهند داشت.

 

جایگاه انسانی هدایای تبلیغاتی را هیچ گاه نادیده نگیرید. هدایا قلب مخاطب شما را هدف قرار خواهند داد و زمانی این هدف گیری نتیجه خواهد داد که این هدایا از قلب شما نیز برخواسته باشند. هدیه تبلیغاتی و دریافت کنندگان آن که حامیان شما هستند هیچ کدام ابزاری در جهت رسیدن شما به راس بازار نیستند. آنها سرمایه‌های شما هستند که دستان شما را برای رسیدن به قله‌های بلند موفقیت خواهند گرفت. و آنگونه که شما به آنها می‌نگرید و ارزشی که برای آنها قائلید باعث خواهد شد که هیچ گاه دستان شما را رها نکنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69187
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن