یادداشت

ضرورت توسعه اینترنت خانگی

همه ما می دانیم که قرن بیست و یکم، عصر فناوری های نوین ، تکنولوژی و سرعت است. امروزه نمی توان نقش تکنولوژی را در افزایش سطح علمی ، توانمندی ها و قابلیت های افراد علاقمند به ایجاد کسب و کار نادیده گرفت.با شیوع ویروس کووید 19 و اجبار به تعطیلی یک سری اصناف ، عده ی زیادی از هموطنانمان به انجام کسب و کار های خانگی روی آوردند و آنچه در این میان حائز اهمیت است ، جدا ناپذیر بودن اینترنت از بخش عمده ی این کارهاست.

با ادامه دار بودن قضیه ی دورکاری،رفته رفته تعداد زیادی از افراد،اشتیاق خود را در جهت کسب درآمد از طریق فناوری به نمایش گذاشتند.این در حالی است که کمتر کسی در ابتدا فکر می کرد که بتواند در منزل به درآمدی همانند فضای بیرون وچه بسا بیشتر دست پیدا کند.نخستین و درعین حال ساده ترین مهارت شما برای ایجاد یک کارآفرینی مرتبط با فضای مجازی در منزل ، توانایی کار با سیستم (لپ تاپ یا کامپیوتر) و اینترنت  است.
همین که این قضیه را بلد باشید از بسیاری از رقیبان خود جلو هستید و پس از این ماجرا ،کسی که با حوزه ی فعالیتی خود آشنایی داشته باشد و در پی فراگیری دانش و افزایش تخصص آن گام بردارد ، در این عرصه موفق تر خواهد بود.هرچه دانش خود را بالاتر ببرید ، افراد بیشتری به سوی شما جذب می شوند و خواهان اطلاعات و توانایی های شما هستند. اگر به تاریخچه اینترنت در ایران بنگریم ،واقعیت این است که هیچگاه در طول این سه دهه که از ورود آن به کشور گذشته فکر نمی کردیم، صرف نظر از جنبه های سرگرم کننده و استفاده از محتوا های آموزشی تا این حد مستلزم برای ایجاد کارآفرینی هایمان باشد ، اما مسئله ی کسب درآمد در منزل به وسیله ی کامپیوتر در حال حاضر یکی دغدغه ها و ذهن مشغولی های بزرگ بسیاری از افراد است.ولی این موضوع نیز همانند دیگر کارآفرینی ها با مشکلات زیادی روبرو است.برای مثال در سال های اخیر، همواره سرعت اینترنت دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی بوده است. گاهی از سرعت نسبی خوبی برخوردار هستیم و گاهی به شدت کند می شود ولی مورد شایان ذکر این موضوع که حتما باید به آن توجه کرد ، تاثیر بسزای این امر به عنوان یکی از مهم ترین دلایل موجود ، در جهت مختل شدن کسب و کارهای خانگی است و این امر به قدری جدی است که دولت را برای رفع مانع بزرگی به نام توسعه اینترنت خانگی را دست به کار کرده است. در هفته های گذشته،خبر مهمی که توجه کاربران اینترنتی را به خود جلب کرد، اعلام برطرف شدن این مشکل توسط وزیر ارتباطات بود.

اینترنت خانگی
ضرورت توسعه اینترنت خانگی

مشکلی که پس از سه سال تلاش ، توسط دولت تحت عنوان لایحه ی «بازپس‌گیری کانال‌ها، داکت‌ها و حوضچه‌های مخابراتی از مخابرات ایران» به تصویب رسید.با گسترش دسترسی به فضای مجازی در جامعه ، افراد حوزه ی کسب و کار می توانند بدون مشکل و بدون نیاز به واسطه و دلال ، مهارت خود را به گوش متقاضیان برسانند. این در حالی است که از مزایای دیگری همانند جذب سرمایه و اسپانسر ، ایجاد یک فضای رقابتی برای خود ، فروش راحت تر و موارد دیگر نیز می توانند بهره مند شوند.این موضوع تنها در ایران نیست بلکه باید بدانید که اینترنت ،پایه و اساس هر ابزاری است که تجارت امروزه و یا در آینده با آن سر و کار دارد. به امید آن که هیچ کارآفرینی در هیچ کجای کشورعزیزمان ، در هنگام برشمردن موارد اختلال کندده ی حوزه ی کسب و کار خویش ،
از اینترنت پرسرعت محروم نباشد تا بتواند کسب و کار خود را گسترش داده و در کارزار رقابت با رقبای خود موفق بوده و حرفی برای گفتن داشته باشد و به نحوی به اشتغال زایی کمک کند.انشاا… در این راستا نیز مسئولین این حوزه با برنامه ریزی اصولی، بتوانند کمک شایانی به این کارآفرینان جوان نمایند.

* مهندس فاطمه یحیایی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=72621
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن