اجتماعیتهران

شهردار تهران: رفع معضل آلودگی هوای پایتخت خارج از توان مدیریت شهری است

شهردار تهران گفت: حل مسئله آلودگی هوای پایتخت از توان مدیریت شهری خارج است و از دولت خواهش می‌کنم تا با توسعه حمل‌ونقل عمومی آن را پیگیری کند.

به گزارش تفاهم آنلاین، پیروز حناچی – شهردار تهران امروز (شنبه) در آیین آغاز عملیات اجرایی شارباغ فاطمه زهرا(س) با محوریت باز آفرینی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران-تبریز و بهره‌برداری از فاز دو بزرگراه شهید نجفی‌رستگار، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و نیز شهادت حاج قاسم سلیمانی و درگذشت آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، در خصوس این پروژه‌ها گفت: پروژه بزرگراه شهید نجفی‌رستگار که ۴.۷ کیلومتر طول آن است، ۳۰۷ میلیارد تومان در آن به صورت مستقیم هزینه شده و ۴۹۰ میلیارد تومان تملک شده است.

وی با بیان اینکه ۲۱ میلیارد تومان هم هزینه جابجایی تاسیسات این پروژه بوده است، ادامه داد: با این پروژه بار ترافیکی بزرگراه بسیج و کمربندی جنوب تهران کم می‌شود و در اتلاف وقت و سوخت تاثیر می‌گذارد.

حناچی بیان کرد: پروژه شارباغ نیز که وجه تسمیه آن شهر باغ است، در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهر تهران اجرا شد. پروژه‌ای که به لب خط معروف بود و عبور راه‌آهن در ساعات مختلف روز برای شهروندان مزاحمت داشت. مردم این محل درخواست داشتند که سر و صدای راه‌آهن حل شود.

شهردار تهران ضمن تشکر از همراهی شرکت راه‌آهن عنوان کرد: از مدیر راه‌آهن تشکر می‌کنم که با دست باز این کار را دنبال کردند، ما هم به تعهدات خود عمل می‌کنیم و در ادامه ایمن‌سازی مسیر زیر و استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در دستور کار است. در سطح بین المللی فراخوان داده‌ایم که یک شرکت ایرانی و دو مشاور خارجی برنده این مسابقه شدند.
تلاش می‌شود که در پروژه‌های بزرگ شهر تهران از مشاوران بیشتر استفاده شود.

وی عنوان کرد: انشاءا… این محور به یکی از بزرگ‌ترین محورهای طراحی شهری به طول بیش از هشت کیلومتر تبدیل می‌شود و تاثیر خود را روی پلاک‌های مجاور خواهد داشت. در این دوره برخلاف شرایط تحریم و شیوع کرونا به عنوان یک بلای پیش‌بینی نشده با کاهش درآمد و افزایش هزینه روبرو بودیم ولی تمامی پروژه‌های بزرگ شهر تهران با گشایش بزرگراه نجفی‌رستگار به پایان رسید و نسل جدید پروژه‌ها به کیفیت و آرامش در محدوده‌های مسکونی و توسعه قلمروی عمومی بیشتر می‌اندیشد و تلاش می‌کند که احترام به محیط زیست و فضای سبز را در دستور کار خود قرار دهد.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به نمایندگی از همکارانم در شهرداری تهران از دولت خواهشی دارم که آن هم دو عارضه آلودگی و ترافیک است که معضل تهران و سایر کلانشهرهاست. وقتی در کنترل و پایش هوای تهران تغییرات جدی می‌بینیم، نشان می‌دهد که یکی از آلاینده‌ها از مسیر خود خارج شده، روزهای سختی که به طور طبیعی در اواخر آذر و دی‌ماه داریم ناشی از کاهش سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها در شهر است و اگر آلاینده اضافه شود، شرایط تنفس در شهر سخت می‌شود.

وی افزود: می‌دانم که دولت در اصلاح سوخت اقدامات اساسی انجام داده، اما آلاینده‌ها از مرز تقسیمات کشوری تبعیت نمی‌کنند و کافی است در جهت جریان باد، آلودگی‌های عظیمی باشد و به سمت تهران آید و این شرایط را سخت می‌کند. مدیریت این مساله از توان مدیریت شهری تهران خارج است و خواهش می‌کنم آن را پیگیری کنید. در همین زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی و دستگاه‌های برقی در دستور کار قرار گیرد. این راهی است که در آینده پیش روی ماست.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59857
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن