اجتماعیتهران

تهران ۱۴۰۰؛ فرصتی برای ساخت آینده پایتخت

شهردار تهران گفت: تهران ۱۴۰۰، فرصتی برای برنامه‌ریزی آینده و تغییر برنامه‌ریزی پایتخت است.

به گزارش تفاهم آنلاین، پیروز حناچی که در آیین رویداد تهران ۱۴۰۰ سخن می‌گفت، اظهار داشت: ما شرایط سختی را در اداره پایتخت پشت سر می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم شهر آرام باشد.

وی ادامه داد: تقریباً تمام منابع درآمدی شهرداری در این دوران دچار اختلال شده و منابعی برای جبران نداریم.

حناچی بیان کرد: به رغم این مشکلات با تمام تلاش همکارانم در شهرداری با امید به آینده و توکل به خداوند می‌توانیم این روزها را پشت سر بگذاریم و نمی‌گذاریم مردم سختی بیشتری را تحمل کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شعار ما تهران شهری برای همه است و غیر از این نمی توان شهر را اداره کرد، افزود: در شرایط کرونا تلاش کردیم، صدای مظلومیت مردم ایران و تهران را به گوش جهان برسانیم و با شهرداران کلانشهرها مطرح کردیم که علاوه بر ویروس کرونا ما با تحریم هم مقابله می‌کنیم و این مساله بر ابعاد مختلف اداره شهرها گذاشته است و سعی کردیم تصویر ذهنی شهر تهران را بهبود ببخشیم.

حناچی ادامه داد: رتبه تهران در استانداردها ۴ رتبه بهتر شده و در عرصه‌های بین‌المللی این مسئله موثر واقع شد و در متروپلیس جایگاه مناسبی برای تهران ایجاد کردیم.

وی، حرکت‌های اجتماعی بین‌المللی شهرداری تهران از جمله همراهی با انفجار افغانستان، با عنوان «جان پدر کجاستی» را از جمله کمک‌های دیپلماسی عمومی برشمرد و گفت: این مساله، فرصتی استثنایی در اختیار ما قرار داد.

حناچی با اشاره به اینکه در آخرین روزهای قرن حاضر و اولین روزهای قرن ۱۵، مدیریت فعلی شهری سر کار است، افزود: ما آخرین مدیران قرن حاضر و اولین مدیران قرن آینده خواهیم بود و این فرصت هر ۱۰۰ سال یکبار اتفاق می‌افتد و باید برای راحتی بیشتر مردم پایتخت تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای قرن، شهر تهران ۳۰۰ هزار نفر جمعیت داشت و امروز هشت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با شهرهای اقماری نزدیک به ۱۳ میلیون می‌شود.

حناچی با بیان اینکه ما محدوده ۲۵ ساله پایتخت را در شرایط انقلاب از دست دادیم، افزود: قرار نبود تراکم داخل شهر افزایش یابد و قرار بود این تراکم به شهرهای اطراف تهران برود، اما شرایط انقلاب طوری بود که ما محدوده ۲۵ ساله را از دست دادیم و علاوه بر آن تراکم داخل تهران افزایش یافت.

وی اضافه کرد: این امر منجر به افزایش تمرکز در شهر شد و اگر امروز آلودگی و ترافیک مضاعف داریم، نتیجه خروج از این برنامه‌ریزی است.

شهردار تهران با بیان اینکه در قرن آینده می توان هدف‌گذاری را به صورت صحیح انجام داد، گفت: با شکل‌گیری نهاد برنامه‌ریزی شهر تهران به دنبال این هدف هستیم که با همکاری شورا این کار را انجام می دهیم، در غیر این صورت ما هم فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

حناچی یکی از تبعات خروج از عرصه برنامه‌ریزی را تبدیل شدن شهرداری به شهرداری رانتی دانست و افزود: ما تبعات این اشتباه را همراه با هزینه بسیار سنگین در شهر دیدیم و نباید این اشتباهات تکرار شود که تهران ۱۴۰۰ فرصتی برای برنامه‌ریزی آینده و تغییر برنامه‌ریزی تهران است.

حناچی با بیان اینکه هفته‌های سختی پشت سر گذاشته شده است که اوج این بیماری در پایتخت قابل مشاهده بود، افزود: بیش از ۹۰ روز، آمار روزانه مرگ ۱۵۰ نفر را پشت سر گذاشتیم که کمتر از ۵۰ درصد مربوط به تهران بود و خوشبختانه در یک هفته اخیر آمار کرونایی به شدت کاهش یافت و این موضوع قدردانی از کسانی دارد که در این مسیر تلاش کردند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58142
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن