اقتصادی

صادرات یک میلیارد دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۲۰۲۰

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از صادرات یک میلیارد دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مرضیه شاوردی در پنجمین رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» صندوق نوآوری و شکوفایی که با حضور هیات تجاری در حوزه‌های سلامت (دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی) و صنعت ساختمان از کشور بوسنی و هرزگوین به منظور ارائه مشاوره و مدیریت صادرات محصولات دانش‌بنیان در محل صندوق نوآوری برگزار شد، مجموعه توانمندی‌های کشور در زمینه نوآوری و همچنین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه صادرات را تشریح کرد و گفت: امروز در حدود ۷ هزار استارتاپ در ایران فعال هستند که بعد از تجاری‌سازی محصول خود به جرگه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پیوندند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که صندوق نوآوری و شکوفایی، وظیفه تامین مالی آن‌ها را طبق قانون بر عهده دارد، شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۲۰۲۰ توانستند صادرات خود را توسعه دهند، به‌ طوری ‌که ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان صادراتی توانستند یک میلیارد دلار صادرات داشته باشند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: مجموعه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی متنوع است که شامل ارائه تسهیلات، توانمندسازی، سرمایه‌گذاری و ارائه ضمانت‌نامه بانکی است، صندوق نوآوری همچنین در زمینه توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی و برگزاری جلسات مذاکرات تجاری با مشتریان احتمالی، اخذ استانداردهای صادراتی، شناسایی و مشاوره دریافت مالکیت فکری از شرکت‌های دانش‌بنیان و اکوسیستم نوآوری کشور نیز خدمات ارائه می‌کند.

شاوردی ابراز امیدواری کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمایشگاه معرفی محصولات دانش‌بنیان ایرانی در بوسنی و هرزگوین و همچنین نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان در آن کشور راه‌اندازی شود.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین از آمادگی این صندوق برای انتقال تجربیات این صندوق در زمینه توسعه اکوسیستم نوآوری در بوسنی و هرزگوین خبر داد.

گفتنی است که کلینیک مدیریت صادرات دانش‌بنیان برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و آشنایی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان با فرصت‌ها و چالش‌های حضور در بازارهای بین‌المللی، رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» را به صورت هفتگی برگزار می‌کند.

در این رویداد یک هیات تجاری از بازارهای هدف تجاری با شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت حضوری و آنلاین دیدار می‌کنند و ضمن آشنایی با توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در هر حوزه، امکانات و فرصت‌های حضور آن‌ها در بازار کشور هدف را تشریح و بررسی می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا