صنعت-معدن-تجارت

نوآوری در صنعت؛ ضامن تحقق جهش تولید

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تزریق نوآوری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در واحدهای صنعتی، ضامن رونق و جهش تولید است.

به گزارش تفاهم آنلاین، سورنا ستاری امروز (شنبه 22 آذرماه) در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در آئین رونمایی از شیرآلات دروازه‌ای شرکت گداخته اراک، افزود: استفاده از نوآوری برای توسعه تکنولوژی نگاه جدیدی است که در جوانان و در نسل‌های بعدی نیز وجود دارد و هدف آن‌ها ایجاد یک شتاب‌دهنده کسب‌وکار است.

وی عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در شرکت‌های بزرگ توجه به نوآوری است، زیرا اگر نوآوری در داخل صنعت به درستی بکارگیری نشود، معضلات بسیاری به وجود می‌آید و نمی‌توانند همزمان با بزرگ شدن در سیستم جدید با تنوع محصول جدید همراه شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: بهترین راه حل استفاده از استارت‌آپ‌های کوچک است تا نوآوری در داخل این سیستم شکل بگیرد.

ستاری گفت: همکاری با شرکت ماشین‌سازی از ۲ سال گذشته آغاز شده است که می‌تواند به عنوان یک الگو در جذب نوآوری در استان مرکزی محسوب شود، زیرا هنگامی که یک شرکت بزرگ می‌شود، تمامی ابعاد آن بزرگ می‌شود و تولید یک محصول جدید برای آن دشوار و واحدهای داخلی شرکت نیز نمی‌توانند تأثیرگذاری را داشته باشند و تأسیس یک شرکت مشترک بین ماشین‌سازی و بخش خصوصی در این حوزه یک اتفاق مبارک است.

وی، همکاری شرکت ماشین سازی و گداختار را در تبدیل به شتاب‌دهنده کسب‌وکار برای جوانانی که با استارت‌آپ‌های کوچک می‌خواهند وارد این میدان شوند را مهم برشمرد و گفت: اکنون دنیا با تنوع محصول در بازار مواجه است و این تنوع اتفاق نمی‌افتاد مگر اینکه بتوان مکانیسم تزریق نوآوری را به درستی در داخل شرکت ایجاد کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57300
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن