کارآفرینی

نوآوری؛ کلید موفقیت استارت‌آپ‌های جهانی

مربی کسب‌وکار و بنیان‌گذار شتاب‌دهنده جاویدان با بیان استارت‌آپ‌ها، معمولا حول ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند، اظهار کرد: نوآوری کلید موفقیت و پیروزی در استارت‌آپ‌های جهانی است.

به گزارش تفاهم آنلاین، رامین عبدی در نشست مجازی «آشنایی با کسب‌وکارهای استارت‌آپی» که به همت معاونت فرهنگی و با همکاری مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد، گفت: دنیای تکنولوژی و استارت‌آپ، هر روز در حال پیشرفت و نوآوری است. در همه دنیا این اتفاق با سرعت خیلی بالا در حال شکل‌گیری بوده و در ایران نیز رشد استارت‌آپ‌ها از این رقابت عقب نیافتاده است.

وی ادامه داد: ما به غیر از کشف استعدادهای خودمان باید یکسری ارزش‌ها را هم درون خودمان کشف کنیم، به طوری که این استعدادها را بر مبنای این ارزش‌ها اجرا کنیم، چون این دو ویژگی مثل پایه‌های نردبان هستند که اگر به همدیگر متصل باشند، می‌توانند به شکل صحیح اجرا شوند و اینجاست که ما با مفهوم رسالت فردی در زندگی آشنا می‌شویم و به فهم درستی از رسالت خودمان در زندگی میرسیم.

وی گفت: هر روزه در جامعه ایده‌های جدیدی از طریق استارت‌آپ‌ها مطرح شده و ایده پرورانده و در نهایت تبدیل به یک بیزینس پردرآمد می‌شود.

مربی کسب‌وکار و بنیان‌گذار شتاب‌دهنده جاویدان اضافه کرد: استارت‌آپ‌های گسترش‌پذیر، شرکت‌هایی هستند با پایه‌گذاران دارای چشم‌انداز بزرگ شدن و تبدیل شدن به شرکتی در کلاس جهانی، هدف آن‌ها فقط درآوردن آن اندازه پول برای سیرکردن و گذراندن امور خود و خانواده نیست، فلذا می‌خواهند چیزی بسازند که بسیار ارزشمند و کار آمد در جامعه باشد.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از این کسب‌وکارهای کوچک که گسترش‌پذیر هستند، افزود: تاکسی‌های اینترنتی یکی از استارت‌آپ‌های موفق و الهام گرفته شده از ایده خلاقانه Uber (بزرگ‌ترین شرکت تاکسی‌رانی دنیا) هستند.

عبدی ادامه داد: این شرکت توانست با داشتن یک اپلیکیشن موبایل، افرادی که تمایل دارند تا به عنوان تاکسی فعالیت کنند را جذب کرده و با آن‌ها همکاری داشته باشد و از طرفی با ارائه خدماتی با کیفیت بالا و پشتیبانی قوی به همراه هزینه پایین، مشتریان زیادی را به خود جذب نماید.

وی اظهار کرد: استارت‌آپ یک رویداد یا همایش، یک وب‌سایت و یا اپ موبایل نیست، بلکه یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب‌وکار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است.

به گفته بنیان‌گذار شتاب‌دهنده جاویدان، استارت‌آپ‌ها معمولا حول ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند و در واقع فرد یا افرادی خوش‌فکر با ایده‌های نو در جست‌وجوی روش‌هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند که نوآوری در استارت‌آپ‌ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات، خود را نشان می‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54636
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن