کارآفرینی

آنلاین شوید تا عقب نمانید!

شیوع ویروس کرونا و تداوم آن طی یکسال گذشته اگرچه بسیاری از مشاغل را در یک شوک عظیم فرو برد اما باعث رونق بازار بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، شیوع کرونا باعث تعطیلی یا راکد شدن بیشتر مغازه‌ها، پاساژها، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، هتل‌ها و مراکز گردشگری و حمل ونقل سنتی (تاکسیرانی و اتوبوسرانی) شد اما در مقابل کسب و کارهایی که بر بستر اینترنت و فضای مجازی بودند مانند فروشگاه‌های آنلاین توانستند رشد مناسبی در این زمینه کسب کنند.

شرایط کرونایی موجب شده، بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین که شاید تا قبل از شیوع کرونا چندان مطرح نبودند، با معرفی خدمات و محصولات خود به مردم و جلب اعتماد عمومی، شناخته شوند و به سرعت رونق یابند.

تجارت الکترونیکی دارای مزیت‌های فراوانی برای شهروندان می‌باشد، چه در دوران کرونا که با محدودیت تردد روبرو هستند چه در روزهای عادی، زیرا بدون محدودیت مکانی و زمانی، بدون تردد، بدون صرف زمان، می‌توانند کالا و خدمات مورد نظر خود را تأمین کنند، پس نباید تعجب کرد که کسب وکارهای آنلاین در دوران شیوع کرونا رشد فزاینده‌ای داشته باشند.

موفقیت کسب‌ و کارهای اینترنتی در دوران کرونا باعث شد، بسیاری از کسب و کارهای سنتی نیز  به سمت و سوی آنلاین شدن و بروز شدن مهاجرت کنند تا از این چرخه عقب نیفتند.

بنابر نظر کارشناسان پیش‌بینی می‌شد که ۷۰ درصد کسب و کارها طی ۶ تا ۷ سال آینده وارد فضای آنلاین شوند ولی شیوع کرونا این زمان را ۲ تا ۳ سال کاهش داد.

گفتنی است که امروزه اینترنت بیشترین دگرگونی در دنیای کسب و کار را به وجود آورده و باعث شده سرعت دستیابی به محصولات و خدمات بالا برود؛ بر همین اساس تمایل به ایجاد شغل در بستر فضای مجازی رو به فزونی می‌باشد، اما هنوز بسياری به اينترنت و اين نوع كسب‌وكارها اطمينان ندارند و ترجيح می‌دهند كه معاملات مهم را حضوری انجام دهند.

در این رابطه لازم است تا نهادهای امنیتی در خصوص نظارت بیشتر بر کسب و کارهای آنلاین اهتمام جدی داشته باشند تا علاوه بر کاهش تخلف و کلاهبرداری احتمالی، به رونق بیش از پیش این کسب و کارها منجر شود.

گزارش از محمدکمال رجایی
Mk_rajaee@yahoo.com

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69708
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن