صنعت-معدن-تجارت

شروع واردات خودرو‌های ناوگان حمل و نقل با عمر ۳ سال

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح نوسازی ناوگان عمومی اظهار کرد: نوسازی ناوگان باری یکی از اقدامات ضروری برای اقتصاد کشور است چرا که نوسازی ناوگان عمومی باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طرح نوسازی ناوگان عمومی پاسخ به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی، و براساس بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی کشور است که با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از پیرترین ناوگان حمل بار اجرا می‌شود.

به گفته اسلامی افراد حقیقی و حقوقی از امروز می‌توانند وارد سایت شوند و ثبت نام کنند.

او افزود: در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل  به ۸۶۳ راننده که خودروی آنها  بالای ۵۰ سال سن داشته و بیشترین پیمایش را داشتند در شب عید فطر پیامک ارسال کردیم تا خودرو‌های آن‌ها نوسازی شود به این منظور با شرکت ایران خودرو دیزل قرارداد بسته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح نوسازی خودروهای ناوگان حمل و نقل قرار است خودروهایی با عمر سه سال  وارد کشور شوند  که دارای نیروی محرکه بنز هستند، گفت: در این طرح  از چهار گروه دعوت کرده‌ایم تا در این طرح نوسازی به ما ملحق شوند.

اسلامی بیان کرد:گروه اول شرکت‌های کامیون سازی هستند که هر شرکت مجوز واردات هزار دستگاه خودروی با سه سال عمر را دارند، گروه دوم شرکت‌های بزرگ حمل و نقل هستند که برای ادامه فعالیت باید ظرفیت ناوگان خود را تکمیل کنند در غیر این صورت مجوز آن‌ها تمدید نمی‌شود، گروه سوم هم شرکت‌های بزرگ مقیاس هستند که باید حداقل ۱۰۰ دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل آن‌ها فعال باشد و گروه چهارم نیز افراد حقیقی و حقوقی هستند که هر فرد می‌تواند ۱۰ دستگاه خودرو وارد کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای واردات خودروی با سه سال عمر باید خدمات پس از فروش خودرو‌ها تضمین شود و همچنین باید منشا ارز مورد استفاده برای واردات به تایید بانک مرکزی برسد.

اسلامی گفت: متاسفانه در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل از سال ۷۸ فقط ۲۷ هزار دستگاه خودروی جدید وارد ناوگان شده است که با توجه به ۳۴۶ هزار دستگاه خودروی فعال در این بخش این اعداد بسیار ناچیز است.

او تاکید کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل باعث کاهش آلودگی هوا و ایمنی جاده‌ها و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=26432
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن