کارآفرینی

سودآوری عامل هویت بخشی کسب و کارها

سودآوری از فاکتورهای مهم همه کسب و کارهاست.تمامی مشاغل از بزرگ و کوچک تنها یک هدف ‌را دنبال می کنند و آن چیزی به جز سودآوری نیست و البته که سودآوری بنیان های لازم برای رشد پایدار و توسعه ی هر کسب وکاری است.

کسب و کارهای سودآور پتانسیل آن را دارد که تبدیل به یک انگیزه ی لازم برای هر فردی شود تا از قید و بند آب باریکه های کارمندی چشم پوشی کند و تمام نیرو و قوای خود را برای سودآوری بیشتر به کار ببندد.

فعالیت هایی که با توجه به شرایط اقتصادی امروز می تواند در هر فردی انگیزه ایجاد کند و او را وادی فعالیت های کارآفرینانه نماید. اما باید به یک نکته ی مهم توجه ویژه ای داشت. درعمل الزامات تاسیس یک کسب و کار سودآور چیست و چه فاکتورهایی برای آغاز آن باید به کار گرفت ؟ ایده ؛ نخستین نقطه ی آغازین تشکیل یک کسب و کار است و آنچه می تواند یک ایده را به ورطه ی عمل نزدیک نماید ، سرمایه است. اما باید دید که با داشتن دو فاکتور ایده و سرمایه می توان به موفقیت دست یافت. بخش اعظمی از استارت آپ ها در سراسر جهان با وجود ایده های خلاقانه و سرمایه گذاری شکست می خورند، از اینرو قطعا فاکتورهای دیگری وجود دارد که می تواند کسب و کار شما را به یک کسب و کار سودآور تبدیل نماید.

کسب و کارهای سودآور از بازار متقاضیان خوبی برخوردارند. رابطه ی تقاضا و سودآوری رابطه ای مستقیم و انکارناپذیر است.از اینرو  اگر کسی می خواهد یک کسب و کار تأسیس کند، اولین سئوالی که باید از خود بپرسد ، این است که چگونه می توان از این کسب و کار پول درآورد؟ آیا محصولات تولید شده در بازار متقاضی خواهد داشت. این پروژه چگونه پول در می آورد؟ هر چه در شروع کسب و کارتان ، سختگیرانه تر عمل نمایید، در ادامه راه کسب و کارتان مسیر سهل تری را پیش رویتان خواهید داشت.

سودآوری
سودآوری

در شروع کار تامین مالی را جدی بگیرید. برای اینکه کسب و کارتان از نقطه ی آغاز به سوددهی برسد، نیاز به یک تاب آوری شش ماهه دارد، در واقع بطور معمول سودآوری حداقل از شش ماه آغاز می گردد و بعضا تا چند سال هم ممکن است به طول انجامد، بنابراین برای افرادی که در حال راه اندازی مشاغل جدید هستند ، مهم این است که انتظار نداشته باشند به سرعت سود خود را بدست آورند و یک منبع مالی برای کمک به آنها در پرداخت هزینه های لازم داشته باشند   تا کسب و کار شروع به تولید سود کند. اگر اخیراً شغلی را شروع کرده‌اید، امیدوارم که این تأخیر درآمد را برنامه‌ ریزی کرده باشید.

در قدم بعدی ، درست استخدام کنید. دلیل موفقیت بسیاری از کسب و کارهای موفق، یک تیم سازی قوی است. در انتخاب پرسنل تان دقت کنید، در هر نقطه ای که احساس ضعف می کنید، قوی ترین افراد را استخدام کنید. یک تیم قوی پلی محکم برای سوددهی کسب و کارتان است. برای شروع میزان سودتان را در کمترین حالت ممکن حساب کنید و دخل و خرجتان را با آن تنظیم کنید.با این روش در صورت دسترسی به سود بیشتر پایه های کسب و کارتان را محکم تر بنا نموده اید و در نهایت مشتری، مشتری و فقط مشتری. هر چه کسب و کارتان از مولفه های جذب مشتری بهره ی بیشتری بگیرد، کسب و کارتان در قطار سودآوری حرکت خواهد کرد. نقطه ی آغازین و پایانی و هویت بخشی به تمامی کسب و کارها سودآوری است. در تمام طول مدت کسب و کارتان هوشمندانه شرایط مختلف را رصد کنید تا با حفظ این فاکتور مهم ، بقای کسب و کارتان را بیمه نمایید.

مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=93517
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن