کارآفرینی

آشنایی با کارآفرینی مشاغل خدماتی

مهندس امین رشیدی

 مشاغل خدماتی از جمله کسب و کارهایی است که فعالیت در آن ها عموما با ریسک پذیری به مراتب کمتری همراه است.

اگر هم اکنون به هریک از ما بگویند که چگونه می توان صاحب یک کسب و کار با درآمد بالا شد، مطمئنا به دنبال ایده های ناب و مشاغل خاص خواهیم بود. در حالیکه هر ساله تعداد زیادی از استارت آپ ها با پشتوانه های ایده های ناب و البته سرمایه های هنگفت شکست را تجربه می کنند و گویا موفقیت شامل ، آن دسته از کسب و کارهایی است که با حداقل سرمایه، بازار تقاضای بزرگی دارند.

انسان ها ذاتا راحت طلب هستند و البته اقتضای زندگی در دنیای مدرنیته راحت طلبی را بطور فزاینده ای افزایش داده است. از اینرو خود را همواره در طول هفته نیازمند دریافت خدماتی می داند که خودش قادر به انجام آن ها نیست. آیا تا به حال به مشاغلی که از طریق یک سرویس یا خدمت به رفع نیازهای مردم می پردازند، اندیشیده اید. کسب و کارهای خدماتی مزایای زیادی دارند که هم به ‌عنوان کارفرمایی که خدمات را ارائه می‌دهید و هم به‌ عنوان مشتری که خدمات را دریافت می‌کنید، می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند گردید. از سود دهی بالا و قیمت های رقابتی گرفته تا راه اندازی آسان با حداقل هزینه از مزایای بی نظیر مشاغل خدماتی است.

در واقع در مشاغل خدماتی شما بدنبال فروش محصولات نیستید، بلکه محوریت کسب و کار شما حول ارائه ی خدمات استوار است. در واقع اگر شما به دانش یا مهارتی مجهز باشید که سایر مشتریانتان از آن بی بهره باشند، نقطه ی آغازین کسب و کار شما خواهد بود. شایان ذکر است که فعالیت های کارآفرینانه در حوزه ی خدمات بسیار گسترده است و در تمامی حوزه های تجاری بسط می یابد. به بیان دیگر، هر چه دنیا  پیشرفت بیشتری در مسیر تکنولوژی داشته باشد، صرفه جویی در زمان سبب می شود که کسب و کارهای خدماتی رشد قابل توجهی داشته باشند و روز به روز با اهمیت تر و پر دامنه تر شوند. چرا که در زمان و انرژی شما صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد.مثلا می خواهید پایان نامه ی دانشگاه خود را تایپ کنید، ترجیج می دهید در بازه ی زمانی کمتری توسط یک تایپیست حرفه ای تایپ شود تا توسط خود شما. از طرف دیگر مشاغل خدماتی وظایف محوله را با کیفیت بسیار بالاتری ارائه می دهند. تایپی که شما انجام می دهید تا یک تایپیست حرفه ای به همراه تمام جزئیات و رعایت علائم نگارشی و غلط گیری و … به مراتب قابل قبول تر است.

کسب و کارهای خدماتی یکی از پرتقاضا ترین مشاغل در ایران هستند و تاثیرگذاری قابل توجهی در بازار ایران دارند. شما می‌توانید با بررسی شغل‌های موجود در این دسته ، ایده‌های جذابی را برای خود پیدا کنید و کارآفرینی با سرمایه کم را تجربه کنید. کسب و کارهای خدماتی دامنه ی گسترده ای دارند. بطور مثال خدمات تعمیر و نگه داری انواع وسایل ، رستوران ها و اقامتگاه ها، خدمات آموزشی و مشاوره ای مثل انواع موسسات کنکور و …، انواع خدمات پشتیبانی در کسب و کارها، خدمات اتومبیل رانی و حمل و نقل، خدمات شخصی و صدها مورد از این دست می تواند در زمره ی مشاغل خدماتی قرار گیرد.

اگر شما هم به این حوزه علاقه مندید می توانید با کمترین سرمایه و البته ریسک پذیری پایین ، استارت یکی از مشاغل خدماتی را که در آن متخصص هستید بزنید. یادتان باشد ، همواره سوددهی بالایی در کسب و کارهای خدماتی وجود دارد.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=92674
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن