اجتماعی

اگر به دنبال فروش بیشتر هستید…

وحید محسنی  کنارسری – کارشناس اقتصادی

با یک گشت و گذار ساده در خیابان ها و مراکز فروش براحتی می توان رونق بازار و خرید و فروش را علی رغم شرایط سخت اقتصادی این روزها احساس کرد. در این میان بسیاری از صاحبان کسب و کارها هم چشم امید به همین روزهای پایانی سال بسته اند تا شاید بخشی از درآمد لازم در روزهای پر رکود سال 1401 را جبران نمایند.

در تمام فرهنگ ها و کشورهای جهان ، کسب و کارها و بازارهای مختلف از رونق قابل توجهی برخوردارند و کاسبان و بازاریان هم نگاه ویژه ای برای کسب درآمد بیشتر به این روزها دارند.

اما چگونه می توان به فروش بیشتر در این روزها دست یافت. چه راهکارها و عملکردهایی در حوزه ی بازاریابی و کسب و کار وجود دارد که می تواند کسب و کارها را از سود بیشتری منتفع سازد. مسلما پایان 1401 و آغاز سال 1402 بعد از فراز و نشیب های گذشته و البته همه گیری کرونا ، بازه ی زمانی بسیار مناسبی برای کسب و کارهاست. از اینرو تلاش کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها برای جبران ضررهای هنگفت سال های قبل امر غیرقابل انتظاری نیست.

از فاکتور حراج و فروش ویژه به مناسبت سال نو غافل نشوید. فروش ویژه فرصت تاثیرگذاری منحصر به فردی بر روی مشتریانتان است.تا جایی که  بسیاری از مشتریان فرآیند خریدشان را موکول به این روزها می کنند تا از تخفیفات شگفت انگیز بسیاری از برندها بهره مند شوند. یادتان باشد ، هیچ مشتری از کنار تخفیفات جذاب و هیجان انگیز به سادگی عبور نمی کند و البته این موضوع در روزهای پایانی سال مصداق عینی تری دارد.

باید به خاطر داشت که دو فاکتور فروش و بازاریابی ، رابطه ی مستقیم و تنگاتنگی دارند. در این روزها از تشکیل کمپین های بازاریابی هم غافل نشوید. طراحی کمپین های جذاب برای مشتریان در کنار امکان فروش درون برنامه ای برخی از شبکه های اجتماعی فرصت بی نظیری در اختیار تیم های بازاریابی قرار می دهد، که مسلما بر آمار فروش شما تاثیرات شگرفی خواهد داشت. برنامه ریزی برای تهیه محتوای بازاریابی جذاب و تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان یکی از نکات بسیار مهم در فرآیند بازاریابی محسوب می شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریانتان در روزهای پایانی سال خواهد داشت.

همچنین روزهای پایانی سال ، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و فروش محصولات جدید است. شما می توانید در انواع پلتفرم ها و وب سایت ها محصولات جدید را به مشتریان خود معرفی نمایید. اگر در سال های گذشته ، تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای شهری ، سهم عمده ی تبلیغات بهاری را به دوش می کشیدند و کسب و کارها برای تبلیغات خود از آن ها استفاده می کردند، امروز شرایط بطور قابل توجهی تغییر کرده است و از وقتی که اینترنت و فضای مجازی بر تمام ابعاد زندگی سایه افکنده است و توجه کاربران را به خود جلب کرده، کسب و کارها نیز برای ارتباط عمیق تر و راحت تر با مشتریانشان به سراغ تبلیغات اینترنتی آمدند، که البته این روزها باید این تاثیرگذاری به مراتب بیشتر باشد.

در این راستا، یکی از بهترین، موفق ترین و کم هزینه ترین کمپین های تبلیغاتی، کمپین هایی است که بر اساس پیامک طراحی می شوند، که می تواند در افزایش فروش ، سهم ویژه ای داشته  باشند. دادن هدایای رایگان یا  همان اشانتیون، به یاد داشتن مشتریان وفادار و قدیمی و حتی در نظر گرفتن هدایای نوروزی برای فروشنده ها در پروسه ی کسب و کارتان در این روزها تاثیرگذار خواهد بود. حتی شما می توانید با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ، تخفیفات را بصورت تصاعدی افزایش دهید و همین امر سبب می شود ، بسیاری از برندها نامشان بر سر زبان ها بیفتد و به مراتب مشتریانشان نیز افزایش یابند. طراحی بنرهای فروش ویژه عید نوروز و قرار دادن آنها در صفحه اصلی وب ‌سایت تان، استفاده از تبلیغات کلیکی و حتی بهره مندی از رپورتاژ آگهی نیز نقش بسزایی در افزایش فروش تان خواهد داشت. این میزان فعالیت در کسب و کار شماست که می تواند بازار داغ  فروش و صف طولانی مشتریانتان را برایتان به ارمغان آورد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=91922
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن