یادداشت

سبک زندگی کارآفرینان

سبک زندگی مجموعه ‌ای از رفتارها و آداب ما در طول زندگی است که تاثیر مهمی در روند زندگی ما می‌گذارد.

 

سبک زندگی مان نه تنها برایمان هدف تعیین می کند، بلکه بطور نا محسوس ما را در رسیدن و یا عدم آن همراهی خواهد کرد. افراد زیادی در جامعه از سبک زندگی خود رضایت کافی ندارند. اگر شما نیز جز آن دسته از افراد هستید و برای زندگی کردن نیازمند تغییرید، وقت آن رسیده تا تغییری در سبک زندگی خود آغاز کنید. سبک زندگی نادرست باید تغییر کند و این تغییر ممکن است در ابتدا سخت و نشدنی به نظر برسد. چرا که طعم موفقیت را تنها افرادی می‌چشند که سبک زندگی سالمی را دنبال می‌کنند. اما به مرور متوجه خواهید شد که این تغییرات می‌¬تواند براحتی اتفاق بیفتد و شما نیز پس از مدتی از عملکرد خودتان راضی خواهید بود.
بسیاری از افراد بر این عقیده اند که زندگی افراد کارآفرین تنها در کسب و کار آن ها خلاصه نمی‌شود بلکه انضباط عملی و اهداف مشخصی دارند که سبک خاص و متفاوت زندگی کارآفرینانه توانسته آنها را به موفقیت برساند. البته این سبک زندگی به هیچ وجه ژنتیکی نبوده و بسیاری از آن ‌ها اکتسابی است. در واقع تمایل به هدف و سازماندهی علمی و عملی در افراد کارآفرین بسیار بالاست و تنها فعل خواستن برایشان فاقد اهمیت است، بلکه مسئولیت ‌پذیری و سازماندهی تمام زوایای کارشان را در بر گرفته است.
البته باید خاطرنشان کرد که ایجاد سبک زندگی کارآفرینانه آن ‌قدرها هم که به نظر می‌ رسد، آسان نیست. برای دستیابی هر کسب و کاری و موفقیت درآن باید تلاش های زیادی صورت بپذیرد. تحمل سختی ‌ها و استرس ‌ها در افراد کارآفرین بالاست و این افراد تحمل استرس و مشکلات را بیش از دیگران دارند در کنار این امر پاسخگویی بیشتری هم دارند و نحوه رویا رویی با استرس‌ها را نیز یاد گرفته‌ اند. بنابراین اگر می خواهید سبک زندگی تان با ساز زندگی کارآفرینان بزرگ کوک کنید باید به خاطر داشته باشید که کارآفرین بودن یک شغل نیست، بلکه یک سبک زندگی است. سبکی در آن محدودیت هایی تعریف می شود که از نظر کارآفرینان بزرگترین لذت های دنیا را در بر خواهد داشت. شاید هفته ها و ماه ها مرخصی گرفتن فراموش می شود. سحر خیزی حتی روزهای تعطیل به روند طبیعی زندگی تبدیل شود. البته همچنان به دشواری اش می ارزد و در تمام این گیر و دارها یاس و نومیدی ذره ای راه پیدا نخواهد کرد. چرا که پاداش آن یک حس خوب درونی رضایت از خویشتن است. با از بین بردن افکار غلط، با سرعت بیشتری به سمت موفقیت حرکت کنید.

تمایز ضروری است. از اینرو سبک زندگی کارآفرینان متمایز است. هیچ جایگزینی جز تلاش و سخت ‌کوشی برای کارآفرینان وجود ندارد. آن ها با وجود اینکه ساعت‌ ها، شب ‌ها و حتی تعطیلات آخر هفته هم سخت کار کنید، اما همواره انرژی شان را در سطح بالایی قرار می دهند. کارآفرینان موفق بیشتر زمان ‌شان را صرف فعالیت ‌هایی می‌کنند که برایشان درآمدزاست و مسائل جانبی هرگز خللی در کارشان ایجاد نمی کند. آنان هرگز کسب و کارشان را بر محوریت فرد تنظیم نخواهند کرد و وظایف دیگر که برای انجام کسب و کارشان ضروری است، اما تاثیر مستقیمی بر درآمد آنها ندارند را به شخص دیگری محول می‌کنند.

بزرگ ‌ترین تهدید کننده‌ی موفقیت شما درون ذهنتان است. شجاعت در سبک زندگی کارآفرینان همچون یک نگین الماس می درخشد. جرقه ‌ی ایده‌‌ های فوق ‌العاده‌ ی کسب ‌وکار، در ذهن بسیاری از انسان‌ها درخشیده است. اما چون آن‌ها شجاعت کافی برای پیگیری نداشته‌ اند، آن کسب‌وکارها هرگز متولد نشده است. انسان‌ هایی که اگر نمی هراسیدند و کمی بزرگتر می اندیشیدند، اکنون صاحبان شرکت‌های موفقی بودند که شاید دنیا را تغییر می‌ داد.
همه‌ ی ما گاهی در زندگی به توانایی‌های خود شک می‌کنیم. اما سبک زندگی کارآفرینانه به شما یادآور خواهد کرد که تا زمانی که بر افکار خود متمرکز نشوید، نمی‌توانید به موفقیت برسید. کارآفرینان موفق با تردیدهای خود روبه ‌رو می‌شوند و با تمرکز، اراده و عمل از آن‌ها عبور می‌کنند. باورهای ارزشمند، از شما یک انسان توانمند می سازد. پس با سبک زندگی جدید، زندگی ‌تان را آن‌ گونه که دوست دارید خلق کنید و از این تغییر احساس رضایت کنید.
دکتر حوریه یحیایی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58689

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن