کارآفرینی

ویژگی‌های کارآفرینان موفق دنیا

بسیاری از افراد گمان می‌کنند کارآفرین موفق کسی است که ایده نابی را زودتر از دیگران کشف کرده است. در حالی که ایده خلاقانه تنها شروع مسیر کارآفرینی است. افراد زیادی با ایده خوبی شروع کردند ولی موفق نشدند. برای کشف راز موفقیت کارآفرینان نمونه دنیا شاید بهتر باشد ویژگی‌های شخصیتی آنها را بررسی کنیم.

به گزارش تفاهم آنلاین، کارآفرینان نمونه دنیا بدون تردید سهم بزرگی در زندگی مدرن و راحت امروز ما دارند. بسیاری از پیشرفت‌ها و پدیده‌های سالهای اخیر که زندگی بشر را دگرگون کردند حاصل خلاقیت و جسارت یک کارآفرین موفق است.

گاهی تصور می‌شود کارآفرینی تنها یافتن ایده‌ای ناب و خلاقانه زودتر از دیگران است اما حقیقت این است که در کنار کارآفرینان نمونه دنیا افراد زیادی در پرورش ایده‌های خلاقانه خود با شکست مواجه شدند. بنابراین تنها ایده نمی‌تواند ضامن موفقیت در کارآفرینی باشد شاید راز موفقیت آنها در ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان برتر دنیا باشد.

ویژگی‌های کارآفرینان موفق دنیا

1- شور و انگیزه

با مرور زندگی کارآفرینان نمونه دنیا با شور و هیجان پایان‌ناپذیر آنها برای پیشرفت مواجه می‌شوید. شور و هیجانی که گاه از دوران کودکی همراه ایشان بوده و آنها را از دیگر همسالان متمایز می‌کرده است. اما در دنیایی که تحصیلات اغلب افراد با حوزه کاری آنها متفاوت است و هیچ کدام موجب رضایت خاطر فرد نمی‌شود این شور و انگیزه از کجا می‌آید؟

در پاسخ باید گفت کارآفرینان نمونه دنیا جزو معدود افرادی هستند که زمینه مورد علاقه خود را به درستی شناسایی کردند و علیرغم تمام مشکلات، همواره انگیزه کافی برای ادامه راه را دارند زیرا آنها کاری را انجام می‌دهند که از آن لذت می‌برند.

2- ریسک‌پذیری

اساس کارآفرینی بر مبنای ریسک‌پذیری شکل می‌گیرد زیرا قرار است چیزی خلق شود که پیش از آن وجود نداشته است. پس کارآفرینان نمونه دنیا از ورود به عرصه‌های ناشناخته هراسی ندارند. البته این به معنای حرکت بدون فکر و برنامه‌ریزی نیست.

کارآفرینان موفق ذهن پویایی دارند که با ارزیابی تمام ابعاد مسئله تصمیم می‌گیرند ولی از شکستن مرزها و خروج از منطقه امن خود ابایی ندارند.

3- سخت‌کوشی و تعهد

کارآفرینان نمونه دنیا حتی در شروع کار از بسیاری از افراد جلوتر هستند ولی از همواره در کار خود جدیت، نظم و سخت‌کوشی قابل تحسینی دارند.

4- انعطاف‌پذیری

گاه تصور می‌شود شور و انگیزه، اعتماد به نفس و سخت‌کوشی در کارآفرینی به معنای ادامه راه به هر قیمتی است. نباید فراموش کنیم موضوع اصلی راه‌اندازی یک کسب و کار موفق است. بنابراین کارآفرین موفق کسی است که در برابر نیاز بازار و مشتری انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشد و تعهد را جایگزین تعصب نماید.

5- مدیریت مالی هوشمندانه

مدیریت مالی در کارآفرینی اهمیت ویژه‌ای دارد. به همان اندازه که در ابتدای مسیر کارآفرینی نباید انتظار سودآوری داشت در زمان موفقیت نیز حجم بالای سود نیاز به مدیریت دقیق دارد. کارآفرینان نمونه دنیا همواره بخش عمده منابع مالی خود را برای توسعه کار و سرمایه‌گذاری برای آینده صرف می‌کنند.

6- مهارت‌های ارتباطی کارآفرینان نمونه دنیا

معرفی و ارائه محصول و خدمات در کارآفرینی، جایگاه ویژه‌ای دارد. در نظر داشته باشید جذب سرمایه‌گذار و ارائه محصول، پیش‌نیاز موفقیت یک کسب و کار است. لذا کارآفرینان نمونه دنیا یا خود مهارت ارتباطی خوبی دارند و یا از مشاوران خوبی در این زمینه بهره می‌گیرند.

7- برنامه‌ریزی

راه‌اندازی کسب و کار و مدیریت آن فرایندی است که به برنامه‌ریزی دقیق و مداوم نیاز دارد. کارآفرینان موفق برای زندگی و کار خود برنامه منظمی دارند که مطابق آن حرکت می‌کنند.

8- انتخاب گروه حرفه‌ای

کارآفرینان نمونه دنیا به خوبی می‌دانند احتمال موفقیت در کار گروهی بیشتر است. لذا مبنای کار خود را بر بکارگیری گروهی حرفه‌ای و همدل و همراه بنا می‌کنند.

9- آینده‌نگری

کارآفرینان نمونه دنیا همواره نگاهی به آینده و پیشرفت مداوم دارند. این افراد از همان ابتدای کار چشم‌اندازی برای آینده کاری خود در ذهن دارند که شاید برای بیشتر افراد رؤیایی دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

10-به‌روز بودن

کارآفرینان نمونه دنیا همواره در جریان دانش و اخبار روز دنیا هستند. به همین خاطر است که گاه از سرمایه‌گذاری‌های متنوع این افراد شگفت‌زده می‌شویم. آنها گرچه از یک حوزه کاری خاص شروع کرده‌اند ولی در ادامه از ورود به عرصه‌های دیگر نیز استقبال می‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58369
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن