کارآفرینی

رپورتاژ آگهی از مقرون ‌به ‌صرفه ‌ترین روش‌های تبلیغات

سیده مینا دیوبند – سردبیر روزنامه تفاهم

کارشناسان بازاریابی ، استفاده از رپورتاژ آگهی در دنیای کسب و کار را یکی از مقرون ‌به ‌صرفه ‌ترین روش‌های تبلیغات یاد می کنند. دنیای مدرن ، ابزار آلات مختص به خود را دارد. کاربران دنیای وب، هر روز در معرض اطلاعات بیشماری قرار دارند که بخش اعظمی از آن ها را تبلیغات تشکیل می دهد. تبلیغاتی که خواسته یا ناخواسته در معرض دید شما قرار می گیرد. کافی است که با یک کلیک ساده وارد یک سایت شوید تا با بنرهای چشمک زن، پاپ‌آپ‌هایی که ناگهان وسط صفحه باز می‌شوند و… دیدگان شما را ناخواسته در برابر انواع آگهی ها و تبلیغات قرار دهند. کاربران حرفه ای تر نحوه ی نادیده گرفتن این تبلیغات را بلدند و تبلیغاتی از این دست ، دیگر مثل گذشته تاثیرگذار نیست. اما اکنون با مبحث مهم تری همچون رپورتاژ آگهی مواجه هستیم که بسیاری از کسب و کارهای دنیای امروز ، به خصوص تجارت‌ های اینترنتی برای بهبود وضعیت کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

یکی ازکلمه های پرکاربرد دنیای بی حد و مرز دیجیتال مارکتینگ ، رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) یک روش موثر برای بهتر دیده شدن کسب و کارها در فضای موتور جستجوی گوگل و به عبارتی دیده شدن کسب و کارها نزد مشتریان است. البته موضوع به همین سادگی‌ها نیست، انتشار رپورتاژ آگهی ، قاعده و قانون‌های خاص خودش را داراست . بطور مستقیم و غیرمستقیم بر فاکتورهای متعددی تاثیرگذار است.

رپورتاژ آگهی معادل واژه(Advertorial ) است که به شکلی از آگهی گفته می ‌شود که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری به مخاطبان عرضه می‌شود، به صورتی که در نگاه اول، خواننده چندان درگیر تبلیغاتی بودن آن نمی ‌شود و آن را به شکل یک محتوای مصرفی می ‌بیند. در واقع رپورتاژ آگهی یک مسیر غیرمستقیم برای نشان دادن مزایای یک محصول یا خدمات در ذهن مصرف کننده و به طور کلی مخاطبان می باشد.

البته باید ذکر کنیم که رپورتاژ تنها مختص به دنیا مجازی و اینترنت نیست. بلکه در همه ی روزنامه ها، مجلات رپورتاژ آگهی وجود دارد و می توان در قالب های مختلفی همچون مقاله‌ ای بی‌طرف یا یک داستان است که معمولاً با برچسب «اسپانسری»، «محتوای حمایت شده» منتشر می‌شود. حتما شما بارها در برنامه های تلویزیونی و رادیویی هم با رپورتاژ آگهی روبرو شده اید. زمانی که مجری و یا گوینده در میان صحبت‌هایش به یک محصول اشاره می‌کند، نوعی رپورتاژ آگهی به حساب می آید.

آشنایی با مزایای رپورتاژ آگهی
آشنایی با مزایای رپورتاژ آگهی

حال در نظر بگیرید که در فضای اینترنت چقدر دست تان برای استفاده از قابلیت های متفاوتی چون استفاده ی همزمان از متن، تصویر و ویدئو برای انتقال بهتر پیام به مخاطب بازتر است. اما باید بدانید که ارائه رپورتاژ آگهی به صورت نوشتاری ، مزایای بسیاری برای کسب و کار آنلاین شما خواهد داشت که مهم ترین و البته کاربردی ترین آن ، بالا بردن سئو در سایت شماست. در واقع ارائه ی یک رپورتاژ خبری می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی سئو و رتبه سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. بگذارید کمی ساده تر توضیح دهیم. هنگامی که شما در باره ی یک موضوعی رپورتاژ آگهی منتشر می کنید، به دنبال وب سایتی معتبر، پربازدید و مرتبط با تجارت ‌تان خواهید بود. از آنجاییکه وب ‌سایت‌های پربازدید اعتبار بالایی در موتورهای جستجوگر دارند، شما می توانید با قرار دادن لینک وب‌ سایت‌ تان در متن رپورتاژ آگهی  سیگنال رتبه ‌بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال کنید و این امر تاثیر مستقیم  و بسزایی در بالا بردن رتبه ی سئوی سایت شما خواهد داشت. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می ‌کنید و روی کلمات کلیدی مورد نظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر بک لینک داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت. افزایش بازدید های روزانه، افزایش ترافیک بازدید سایت نیز به دنبال بالا رفتن سئوی سایت شما قرار دارد.

در واقع کسب و کار شما با استفاده از رپورتاژ آگهی ، طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرارمی دهد. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است. شایان ذکر است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند.

برای داشتن یک رپورتاژ آگهی مناسب و البته پرمخاطب باید یکسری نکات مناسب مورد رعایت قرار گیرد. رعایت ساختار، نوشتن تبلیغات در قالب یک مقاله یا خبر و مهم تر از همه کپی نکردن مطالب و عدم استفاده از متون تکراری از مهم ترین مطالب برای داشتن یک رپورتاژ آگهی مناسب است. استفاده از کلمات کلیدی در متن و البته تکرار آن ها و ارزش‌ آفرینی و کاربردی بودن، تیترهای خبری جذاب و استفاده از المان های تصویری مناسب در این حوزه بسیار تاثیر گذار است. در نهایت باید بگوییم که رپورتاژ آگهی یکی از منحصر به فرد ترین و البته مقرون ‌به ‌صرفه ‌ترین روش‌های تبلیغات، اطلاع‌ رسانی و ارتباط با مخاطبین است که از طریق آن می توان با هم چند هدف مهم را دنبال کرد. از طرفی سئوی سایت تان را افزایش دهید و از سوی دیگر، پیام های خود را به طیف وسیعی از جامعه ی مخاطبان خود انتقال دهید. به شرط اینکه در این حوزه خبره باشید و بدانید برای داشتن یک رپورتاژ حرفه ای به چه استاندارهایی نیاز دارید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90387
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن