کارآفرینی

رضایت 75 درصدی مدیران از نتایج دورکاری کارمندان

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه در دوران کرونا برای سبک کردن حضور کارکنان و در راستای کاهش تردد، دستور دورکاری را دنبال کردیم، گفت: ۷۵ درصد از مدیران از نتایج دورکاری کارکنان خود راضی بودند.

به گزارش تفاهم آنلاین، جمشید انصاری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار کرد: پژوهشی را از فروردین‌ماه تا آبان‌ماه در سازمان اداری و استخدامی انجام دادیم، در این مدت در ۸۹ دستگاه اجرایی کشور وضعیت دورکاری کارکنان را مورد بررسی قرار دادیم که حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار کارمند دولت و مدیران ما در این پژوهش مورد نظرسنجی قرار گرفتند و ما نتایج جالبی را به دست آوردیم.

رضایت 75 درصدی از شرایط دورکاری

وی بیان کرد: از منظر مدیران و از منظر کارکنانی که دورکاری انجام می‌دادند، نتایج به دست آمده حاکی از آن است که تقریباً حدود ۷۵ درصد از مدیران ما از نتیجه دورکاری کارکنان خود راضی بودند و به تعبیر آن‌ها دورکاری کارکنان به میزان ۷۵ درصد موجب شده تا کار‌ها انجام شود و ۲۵درصد کار‌ها به سرعت انجام نشده است. در بین کارکنان، رضایتمندی از دورکاری بیشتر بوده است و حدود ۷۹ درصد از کارکنان دورکار از این موضوع ابراز رضایت کردند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دورکاری افراد در شرایط کرونایی به این دلیل نیست که به این افراد در سازمان‌ها نیازی نیست، بلکه شرایط کاری آن‌ها امکان دورکاری را دارد. وی تصریح کرد: ۱۲ تا ۱۵ درصد از کارکنان در شرایط کرونایی دورکار شده اند. از ۸۹ دستگاه سازمانی که امکان دورکاری داشته‌اند ۹ دستگاه اصلا دورکاری نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: چارچوب دورکاری مختص دوران کرونا نیست و سازمان‌هایی که زیرساخت دورکاری داشته باشند، بعد از شرایط کرونایی هم امکان دورکاری دارند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان اینکه ۳۰ درصد از پست‌های سازمانی در دولت باید چابک‌سازی شوند، گفت: اصلاح ساختار دولت از منظر نیروی انسانی، پست‌های سازمانی، چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت تقریباً از حدود دهه ۷۰ در دستور کار دولت‌های مختلف بوده است. دولت یازدهم و دوازدهم در طول دو برنامه اصلاح اداری این موضوع را به عنوان یکی از محورهای برنامه اصلاحات اداری در دستور کار خود قرار داده است و تکالیف روشنی در قانون برنامه ششم توسعه مجلس بر عهده دولت گذاشته شده است.

انصاری با اشاره به اینکه چیزی نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر از نیروی انسانی دولت را کم کرده‌ایم افزود: روش کاستن از نیروها، خروجی طبیعی و کنترل ورودی بوده است، یعنی ما هیچ برنامه‌ای برای اخراج کارکنان و یا بازخرید آن‌ها نداریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد رشد اقتصادی باید از محل بهره‌وری باشد عنوان کرد: رویه‌ها و دستورالعمل‌ها به گونه ای تنظیم شده تا دستگاه‌ها بتوانند به ارتقاء بهره‌وری حوزه مسئولیت خودشان نظارت و در جهت ارتقاء بهره‌وری تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم به دستگاه‌های اجرایی رضایتمندی بیشتری را نشان داده‌اند، لذا دستگاه‌هایی که بیشتر مورد مراجعه مردم قرار می‌گیرند، آن‌هایی هستند که اساساً خدمات به مردم ارائه می‌دهند، مثلاً دانشگاه‌ها محل ارائه خدمات به مردم نیست. دانشجوها و اساتید با دانشگاه‌ها در ارتباط هستند ولی مردم به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و از آن‌ها خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: قبل از جشنواره شهید رجایی از میزان رضایتمندی مردم در ۲۴ دستگاه اجرایی نظرسنجی به عمل آمد و میزان رضایتمندی حدود ۶۰ درصد به صورت میانگین بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62581
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن