انرژی

رصد مصرف گاز دستگاه‌های دولتی در تهران

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: طرح ضربتی بازرسی از نهادهای دولتی با هدف به حداقل رساندن مدیریت مصرف گاز اجرا شد و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، سعید توکلی اظهار داشت: این طرح در راستای بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری در خصوص رعایت صرفه‌جویی و کاهش مصرف گاز و هماهنگی استاندار تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح تاکنون ۵۳۷ مورد از ساختمان های نهادهای دولتی با ظرفیت مصرف بالای ۶۵ متر مکعب بر ساعت که در سال گذشته الگوی مصرف را رعایت نکرده بودند، توسط ۶۰ تیم بر اساس چک لیست های مربوطه مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح، کاهش مصرف از طریق به حداقل رساندن مصارف گاز نهادهای دولتی و مدیریت مصرف در فصل سرد است گفت: اداراتی که در ایام تعطیل وسایل گرمایشی خود را خاموش نکرده بودند با دادن تذکر و اخطار، ملزم به کم کردن و رعایت مفاد بخشنامه شدند.

وی ادامه داد: موارد الگوی مصرف گاز باید توسط کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نیروهای مسلح و استانداری رعایت شود.

توکلی بر خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل تاکید کرد و گفت: روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری باید انجام شود.

وی گفت: رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در راهروها و فضای سرپوشیده عمومی، کاهش حداقل ۵ درصدی مصرف گاز طبیعی هر مشترک در چهار ماهه پایانی سال به نسبت مدت مشابه سال گذشته، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی (B_A) از جمله مواردی است که باید مورد توجه نهادها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران خاطر نشان کرد: معاینه فنی کلیه موتورخانه ها، سرویس و تعمیر دورهای تجهیزات گازسوز و نصب سامانه هوشمندسازی موتورخانه ها به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز نیز از دیگر موارد است.

وی همچنین از شهروندان تهرانی درخواست کرد: راهکارهای مدیریت مصرف گاز را در دستور کار قرار دهند و از مواردی که مورد ایجاد حادثه و منجر به آتش سوزی و یا احتمال مرگ خاموش می شود خودداری کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58026
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن