گیلان

دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با معاون رئیس جمهور

پیش از ظهر امروز دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، این دیدار در راستای نشست اخیر هیئت‌امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزارشده و قرار است منابع لازم برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان گیلان از محل‌ ردیف های مختلف ازجمله منابع ملی تأمین اعتبار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدارهای متعدد و متوالی خود با مسئولان ارشد کشور ازجمله رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گیلان اذعان کرده بود.

به گفته دکتر سالاری، زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان در بخش‌های مختلف ازجمله درمان، آموزش و بهداشت با عقب‌ماندگی‌های عدیده‌ای روبرو است و باید برای رفع آن‌ها و افزایش زیرساخت‌ها به حداقل زیرساخت‌های استان‌های هم‌جوار از منابع ملی استفاده کرد.

طی یک سال اخیر زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان با تلاش‌های شبانه‌روزی و مطالبه‌گرایانه دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رشد قابل توجه ای را به خود دیده اما به گفته وی همچنان امکانات و تجهیزات موجود کفاف نیازهای مردم استان و ایرانیانی که این استان را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، نمی‌دهد و باید تلاش‌ها در این راستا مضاعف شود.

افزایش تخت‌های ICU، تخت‌های درمانی، الحاق ۱۱ دستگاه آمبولانس پیشرفته، تجهیز بیمارستان‌های استان به دستگاه پیشرفته CT اسکن، لنژری، اکسیژن ساز، سونوگرافی، رادیولوژی و سایر تجهیزات سرمایه‌ای، تشخیص پزشکی و زیرساختی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43129
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن