مناطق آزاد-گردشگری

دو خبر خوش برای حوزه گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجرای سفرهای مسئولانه در قالب تورهای گردشگری داخلی با رعایت پروتکل های بهداشتی و همینطور اجازه ورود گردشگران خارجی بصورت گروهی البته با نظارت دقیق و کنترل های لازم به کشور خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، «علی اصغر مونسان» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: سازمان جهانی گردشگری موضوعی تحت عنوان سفرهای مسئولانه را مطرح کرده است.

وی اظهارداشت: سفرهای که در شرایط حاضر بصورت انبوه و خارج از تورهای گردشگری در حال انجام است این سفرها مورد تائید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست چرا که برای حوزه گردشگری کشور اقتصاد ایجاد نمی کند و در عوض گرفتاری برای وزارت بهداشت ایجاد می کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سفر در کشور باید در قالب تورهای گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود تا ضمن ایجاد اقتصاد برای این حوزه مانع شیوع ویروس کرونا و گرفتاری برای سیستم بهداشتی و درمانی کشور شود.

وی افزود: پروتکل های لازم در این زمینه به همت کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه و خوشبختانه به تائید وزارت بهداشت هم رسیده است.

مونسان بیان داشت: با این وجود می توانیم در قالب تورهای گردشگری و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام سفر های مسئولانه را در سطح کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: اجرای این مدل هم چرخ صنعت گردشگری را می چرخاند و هم مانع شیوع ویروس کرونا در کشور می شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سفرهای بی حساب و کتاب را گردشگری نمی دانیم.

وی افزود: همکاران دو وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تهیه پروتکل های بهداشتی سفرهای مسئولانه در کشور هستند.

مونسان اظهارداشت: در عین حال به دنبال این هستیم که گردشگری خارجی را در قالب گروهی نه فردی با رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کلیات این دو موضوع با وزارت بهداشت به توافق رسیده است، گفت: جزئیات موضوعات مطروحه قرار است طی هفته آینده توسط کارشناسان این دو وزارتخانه نهایی شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: نامه ای مبنی بر عدم صدور روادید با شیوع کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت به وزارت امور خارجه ارسال شده بود از اینرو به دنبال اصلاح نامه مزبور هستیم تا بتوانیم مجوز ورود گردشگران خارجی به کشور را بصوت گروهی صادر کنیم.

وی اظهارداشت: شعارها از این پس بجای سفر نروید باید به سمت سفرهای مسئولانه بروید البته در قالب چهارچوب های نظارتی وزارت بهداشت و وزارت گردشگری، سوق پیدا کند.

مونسان با بیان اینکه کرونا آسیب های جدی به صنعت گردشگری در ایران و جهان وارد کرد، گفت:صنعت گردشگری ایران از سال ۹۴ مسیر خوبی را طی کرد اما از سال ۹۶ به بعد همه شاهد جهش این صنعت در کشور بودند.

وی افزود: سال ۲۰۱۹ میلادی سازمان جهانی گردشگری ایران را به عنوان دومین کشوراز حیث سرعت رشد گردشگری به دنیا معرفی کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری به سرعت رو به افزایش بود کما اینکه الان بیش از دو هزار و ۴۰۰ پروژه از سوی سرمایه گذاران در بخش گردشگری با حجم سرمایه گذاری افزون بر ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۵۰۰ پروژه مربوط به هتل سازی است.

مونسان گفت: این موارد نشان می داد هم شرایط گردشگری کشور مطلوب و رو به رشد است و هم سرمایه گذاران و فعالان بخش گردشگری آینده صنعت گردشگری ایران را خیلی خوش بینانه می بینند.

وی افزود: این حجم سرمایه گذاری بیانگر این بود که سرمایه گذاران بخش گردشگری را به عنوان یک اقتصاد جدید در کشور شناسایی و امید زیادی به آن دارند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: در سال ۹۵ که چهار میلیون و ۸۰۰ تا چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی به کشور سفر می کرد که این عدد در سال ۹۸ به هشت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید.

وی تصریح کرد: جدا از این سند راهبردی توسعه گردشگری کشور تدوین و به تصویب هیئت دولت رسید و در ضمن برنامه های خوبی برای کشورهای هدف گردشگری تدوین شد.

مونسان گفت: همچنین تلاش شد به محصولات گردشگری با توجه به شرایط کشور تنوع بخشیده شود و صرفا خودمان را از گردشگری فرهنگی و تاریخی خارج کنیم.

وی افزود: بوم گردی ها را به سرعت توسعه دادیم به نحوی که تعداد واحدهای بوم گردی از ۴۰۰ واحد در انتهای سال ۹۶ به بیش از دو هزار واحد در انتهای سال ۹۸ در کشور رسید.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: این واحدها اغلب توسط جوانان تحصیل کرده سرمایه گذاری و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: جوانان ضمن برخورداری از هوش و خلاقیت بالا روش های بازاریابی را به خوبی بلد هستند ودر جذب و ورود گردشگران خارجی به کشور بسیار نقش آفرین بودند.

مونسان همچنین از راه اندازی بوتیک هتل ها در کشور خبرداد و گفت: این هتل ها بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی افزود: صنعت گردشگری ایران یک روند رشد طولی و عرضی را داشت طی می کرد که کرونا اتفاق افتاد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآورشد: فعالان صنعت گردشگری در کشور همکاری خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا و همینطور وزارت بهداشت دارند تا مهار ویروس کرونا اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43648
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن