گزارش

دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی ، نیازمند توجه به پژوهش است

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی، نیازمند توجه به پژوهش است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ وجیه ا… جعفری، شامگاه امروز در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم در بندرعباس، اظهار داشت: برای تبادل دانش، نیازمند برگزاری کنفرانس های تخصصی هستیم.

وی ادامه داد: استفاده بهینه از شرایط موجود در زنجیره بخش معدن از بالادستی تا پایین دستی و کاهش قیمت تمام شده، نیازمند توجه به حوزه پژوهش و فناوری است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: مرز اقتصادی بین همه پروژه های اقتصادی و معدنی به اندازه ای به هم نزدیک شده است که اگر بخواهیم اقتصاد کاری را در زنجیره تولید بالا ببریم، نیازمند مسلط شدن به دانش روز هستیم.

وی ادامه داد: برای دستیابی به دانش روز، نیازمند پژوهش و دستیابی به فناوری های روز هستیم. این روند موجب کاهش قیمت تمام شده، قابلیت رقابت با دیگران و نیز قابلیت توجیه اقتصادی در بنگاه اقتصادی می شود.

مدیریت بخش مهمی از اقتصاد توسط صنعت فولاد

جعفری با اشاره به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور اثرات چشمگیری دارد، است، گفت: امروز بخش فولاد با تولید ۳۰ میلیون تن و ۴۰ میلیون تن ظرفیت و نیز پیگیری تحقق ظرفیت ۵۵ میلیون تنی تا ۱۴۰۴، بخش مهمی از اقتصاد را مدیریت می کند.

وی افزود: اینکه اکنون صنعت فولاد به سمت تخصصی تر کردن با بهره گیری از دانش روز، نوآوری، فناوری برود، امری بدیهی، قابل هدایت و حمایت است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: امیدواریم بتوانیم به نقاط مطلوب زنجیره فولاد در همه ابعاد با توسعه زنجیره های پایین دستی برسیم.

وی افزود: بدون شک می توانیم به جدیدترین دانش روز در این صنعت، با تلاش پژوهشگران و نخبگان دست یابیم.

در پایان مراسم، با حضور وجیه ا.. جعفری و علی نبوی، دستیار ویژه وزیر صنعت ، معدن و تجارت از پژوهشگران برتر صنعت فولاد تقدیر شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82700
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن