صنعت-معدن-تجارت

تولید ترمز ملی ناوگان ریلی به مرحله نهایی رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید ترمز ملی ناوگان ریلی و خودکفایی در این بخش به مرحله نهایی رسید و در مهرماه در ۸ دستگاه ناوگان نصب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم بهره‌برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی گفت: شرکت‌های حمل و نقل ریلی در شرایط سخت کرونایی توانستند نقش ارزشمندی همانند دوران دفاع مقدس ایفا کنند و بتوانند ناوگان ریلی خود را ارتقا دهند. مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه خوشبختانه چرخ کارخانه‌های ریلی با سرعت در حال حرکت است و هر ماه شاهد خروجی آنها هستیم، یادآور شد: تولید بخش ناوگان ریلی همواره فعال است و در روزهای آینده هم خبرهای خوشی از این حوزه ارائه می شنوید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز پنجمین مرحله از تولیدات ناوگان ریلی وارد شبکه حمل و نقل ریلی می‌شود، افزود: بهره برداری از این ناوگان این ماه با تأخیر بوده و به اواسط شهریورماه رسیده است،  امروز ۷۰ دستگاه ناوگان انواع ناوگان باری، مسافری و لوکوموتیو به ارزش ۷۳ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی شد که نسبت به سال گذشته، ۵۲ درصد رشد داشته است.

رسولی توضیح داد: پیش از این اعلام کرده بودیم که در سال جهش تولید اتفاقات خوبی در راستای کاهش وابستگی به قطعات ریلی رخ خواهد داد و امروز با افتخار اعلام می کنیم که چرخ مهم لوکوموتیو که پیش از این وابسته به کشورهای خارجی بودیم هم اکنون در داخل کشور به تولید ملی رسیده و با تایید معاونت ناوگان هم اکنون در حال سیر است؛ در محور جنوب در حال تست گرم است و تا یکی دو ماه آینده به صورت رسمی وارد تمامی محورهای کشور خواهد شد.

رسولی با اشاره به اینکه در مهرماه هم ۸ دستگاه ناوگان مجهز به سیستم ترمز ملی به بهره برداری می رسد، ادامه داد: پس از این راه آهن کشور به طور کامل از سیستم های ترمز ملی در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

او تاکید کرد: ۴ هزار قطعه حوزه لوکوموتیو در داخل تولید شده و در سامانه جامع بارگذاری شده است تا مصرف‌کنندگان و شرکت‌های حمل و نقلی و تولیدکنندگان با مراجعه به سایت بتوانند از این قطعات استفاده کند.

او اظهار کرد: ما هم اکنون در حال پایش هستیم و ۴۰۰ قطعه پر مصرف در این سامانه وجود دارد، در آینده نزدیک طبق فراخوانی اعلام می کنیم تا  شرکت‌های حمل و نقلی و مجموعه‌های صنعتی کشور از این قطعات استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت راه آهن اظهار کرد: طبق مذاکراتی که با وزارت دفاع صورت گرفته با همکاری این شرکت ها بتوانیم خدمات بسیار ارزشمندی را در حوزه ریلی ارائه کنیم.

رسولی همچنین از ایجاد نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی خبر داد و گفت: قطعات تولید شده به زودی به نمایش گذاشته می‌شود و برای ارتباط با مصرف کنندگان می توانند استفاده کنند و این خود یک سند جامع ماندگار در این بخش به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از وزیر راه و شهرسازی برای تامین منابع مالی شرکت‌های حمل و نقلی درخواست کرده ایم، گفت: منابع مالی در راستای تسهیلات حمایت از اشتغال و رونق در دوران کرونا بیش از این به تصویب رسیده بود و هم اکنون مشغول واگذاری و پرداخت آن هستند.

مدیر عامل راه آهن تاکید کرد: مقرر شده بود که ۲ هزار دستگاه تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد که بلافاصله ستاد جهش تولید در این زمینه ایجاد و ما ساخت آنها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

او اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که به لحاظ اقتصادی تقاضای مازاد آن به میزان ۸ هزار و۷۷ دستگاه رسیده که این تقاضا از سوی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و بخش های خصوصی ایجاد شده است، بنابر این با آن اهدافی که اعلام شده نوسازی و افزایش ظرفیت برای رسیدن به این بخش ها وجود دارد.

وی گفت: در سال ۵ هزار دستگاه ناوگان در دست تولید قرار دارد، تقاضای مطلوب نشان‌دهنده پتانسیل این بخش و استعداد کارخانجات در حوزه حمل ریلی است بنابراین امیدواریم بتوانیم با حمایت و تأمین منابع مالی کافی در این زمینه قدم های بلندی برداریم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44246
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن