اجتماعی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران: معضل پسماندهای خطرناک پزشکی حل می‌شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل معضل پسماندهای خطرناک پزشکی خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مجتبی یزدانی روز گذشته در حاشیه آیین گشایش پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند در جمع خبرنگاران، گفت: در بحث سیاست‌های کلی شهرداری و شورای شهر تهران در حوزه پسماند کاهش تولید پسماند به صورت جدی دنبال می‌شود که یکی از موارد پسماند شهر تهران پسماندهای ساختمانی است که روزانه ۳۰ تا ۳۲ هزار تن نخاله و پسماند ساختمانی به محل‌های مخصوص بازیافت این نوع از پسماند ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این نوع پسماند در مرکز پردازش و دفع آبعلی برده می‌شود که اکنون آغاز عملیات احداث سومین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی را در این مرکز انجام داده‌ایم.

در حال حاضر این مرکز روزانه ۷۰۰۰ تن انواع پسماندهای ساختمانی و نخاله را بازیافت می‌کند که با تکمیل سومین کارخانه این ظرفیت به ۱۱ هزار تن روزانه خواهد رسید. امیدواریم در ادامه ظرفیت این مرکز را به بازیافت ۱۵ هزارتن نخاله و بازیافت ساختمانی برسانیم.

یزدانی ادامه داد: در مجموع روزانه ۲۲ هزار تن نخاله ساختمانی به این مرکز ارسال می‌شود که با تکمیل این پروژه‌ها روزانه حدود ۱۵ هزار تن از این نخاله‌ها را می‌توانیم بازیافت کنیم. این کار در مرکز پردازش آبعلی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح مرکز کنترل و نظارت تصویری مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: روزانه ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند تر توسط ۱۱ ایستگاه در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که تمامی این ایستگاه‌ها و همچنین ماشین‌های جمع‌آوری به صورت برخط کنترل می‌شوند و همه مراحل مانیتورینگ می‌شوند.

مقرر شده در پایان شهریورماه پرداخت‌ها برای حوزه پسماند تنها براساس این مانیتورینگ‌ها انجام شود. وی، بهره‌برداری از پنج دستگاه خوددریافت پسماندهای خشک را یکی دیگر از پروژه‌هایی که در این مراسم افتتاح شده خواند و گفت: در حوزه کاهش پسماند این دستگاه‌ها در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های شهروند و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مستقر خواهند شد. ظرف چند روز آینده تعداد این دستگاه‌ها در سطح شهر تهران به ۲۰ دستگاه می‌رسد همچنین در تلاش هستیم با رایزنی مجموعه‌های بزرگ، خود آنها نسبت به تهیه این دستگاه‌ها اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: کار مهم دیگری که در حال انجام است ایستگاه‌های میانی است و استقرار سیستم‌های ام آر اف که توسط آن‌ها می‌توان مشکل شیرابه و تفکیک را حل و فصل کرد. کار اجرایی استقرار این سیستم آغاز شده که تاثیر بسزایی در بهداشت خواهد داشت.

یزدانی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات شهرداری تهران در حوزه زباله‌های بیمارستانی نیز اظهار کرد: رقم هر کیلو ۲۴۰۰ تومانی که برای این زباله‌ها دریافت می‌شود تنها برای محل دفن آن‌هاست.

این در حالی است که در کشور ما در برخی شهرها پسماندهای پزشکی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود. در دو هفته آتی شورای عالی پسماند تشکیل و ما نیز در جلسه آن شرکت می‌کنیم تا این موضوع به نتیجه برسد. در حال حاضر خودروهای حمل این نوع از پسماند به صورت برخط کنترل می‌شوند و به صورت کاملا بهداشتی دفن آن‌ها در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس و اربعین نیز گفت: در این خصوص روز شنبه تمامی معاونین و شهرداران مناطق جلسه‌ای داشتند که در آن در خصوص اقدامات هفته دفاع مقدس و اربعین و لزوم اقداماتی که در این دو ایام باید انجام شود، بحث و گفت‌وگو شد. شرح وظایفی مشخص شد و ماموریت‌های حوزه فرهنگی–اجتماعی و خدمات شهری مشخص شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی همچون سپاه، تبلیغات اسلامی، ارشاد، بنیاد شهید، شهرداران مناطق و … در جلسه‌ای جهت برگزاری این مراسم هماهنگی‌های لازم را خواهند داشت. در مورد برگزاری مراسم اربعین در تهران نیز هنوز از سوی وزارت کشور ابلاغ و یا تصمیمی اتخاذ نشده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44229
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن