اجتماعی

تمرکززدایی از پایتخت با برگزاری جشنواره در استان ها

رضا اسماعیلی ، دبیر هفدهمین دوره شعر فجرگفت: تمرکز زدایی از پایتخت و برگزاری جشنواره ها در استان باید در اولویت قرار گیرد. 

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ،اسماعیلی تمرکززدایی از پایتخت و برپایی جشنواره در استان‌ها و مناطق مختلف کشور را از جمله پیشنهادات برای ارتقای کیفی این رویداد دانست و افزود: تمرکززدایی از جشنواره شعر فجر و حضور این برنامه فراگیر ملی و بین‌المللی در شهرهای مختلف ایران اسلامی، می‌تواند ظرفیت‌های ادبی شهرستان‌ها را نیز معرفی و بهره‌گیری از این مواهب ادبی را برای علاقه مندان فراهم کند. 

دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر بیان داشت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های ادبی شهرهای مختلف کشور نظیر معرفی منتقدان ادبی، مشاهیر ادبی، شاعران نوجوان و جوان مستعد، رونمایی کتاب‌های شاعران جوان، و… در راستای این جشنواره می‌تواند مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.شایان ذکر است: رضا اسماعیلی ۲۴ مرداد ۱۳۳۹ در تهران متولد شد. 

وی در کنار سرودن، به روزنامه‌نگاری و نقد ادبی هم می‌پردازد و در قالب دبیر با مجلّات و روزنامه‌های مختلفی از جمله اطلاعات و امید اسلام همکاری داشته است. وی یکی از پژوهشگران عرصۀ شعر آیینی است که مطالب تحقیقی او بسیار برای محققان ارزشمند است. تاکنون بیش از ۴۰ عنوان از آثار او به چاپ رسیده است. از آثار او می‌توان به «سحرنامه»، «سمت روشن دریا»، «لهجه شرقی عشق» و «بر بال ققنوس» اشاره کرد.گفتنی است: هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر خلیج فارس شبانگاه 11 بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و شاعران بین المللی و ملی در جزیره ابوموسی به کار خود خاتمه داد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=91250
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن