گزارش

رئیس انجمن روابط عمومی ایران: تبدیل سند به قانون، مطالبه جامعه روابط عمومی ایران است

در ادامه اقدامات زیربنایی انجمن روابط عمومی ایران و پس از تدوین و اجرای طرح عضویت حرفه ای روابط عمومی و تدوین، تصویب و ابلاغ منشور اخلاقی فعالان روابط عمومی؛ سند جامع نظام روابط عمومی و ارتباطات ایران تدوین شد. این سند پس از مراحل تصویب در انجمن، برای طی سایر مراحل تا تبدیل آن به قانون مورد پیگیری قرار می گیرد.به اعتقاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران، در طی پنجاه سال گذشته یکی از آرزوهای جامعه روابط عمومی ایران داشتن یک سند حرفه ای و قانونی برای تجلی، انتظام و تثبیت جایگاه فعالان آن بوده است. به واقع این امر مهم از مطالبات بزرگ اعضاء خانواده روابط عمومی ایران بوده و انجمن هم به عنوان قدیمی ترین نهاد صنفی در این حرفه، بر خود فرض دانست که با همت تعدادی از اعضاء پیشکسوت و فرهیخته جامعه روابط عمومی این آرزو را محقق سازد.
خسرو رفیعی،در این خصوص گفت: «از دو سال گذشته، انجمن یک راهبرد اصلی را در دستور کار خود قرار داده و آن هم توجه به انتظام و تنسیق حرفه ای اعضاء بوده است. در این مسیر، بدواً نسبت به تدوین آیین نامه ارزشیابی و عضویت حرفه ای اعضاء خود اقدام کرد که پس از اجرای این آیین نامه تا کنون بسیاری از فعالان عضو انجمن موفق به دریافت گواهی حرفه ای شده اند. در گام بعدی نیز منشور اخلاق حرفه ای روابط عمومی تدوین شد که در بهمن 1399 و پس از تصویب مجمع عمومی انجمن، منتشر و ابلاغ گردید. ضمن آنکه رسماً به برخی مراجع معتبر کشور همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اعلام شد. این اقدامات که بخشی از مسیر بسترسازی اقدام اصلی بودند، فضا را برای تدوین سند جامع نظام روابط عمومی و ارتباطات ایران فراهم کردند. از این رو یک کارگروه برای نگارش و تدوین پیش نویس سند با حضور 3 نفر از پیشکسوتان و فرهیختگان روابط‌عمومی ایران تشکیل شد که نتیجه این اقدام، پیش نویس حاضر است.»
رئیس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به سایر اقدامات مورد نیاز این پیش نویس، گفت: «این سند مشتمل بر بخش های گوناگون است و ابعاد گسترده ای از نظام روابط‌عمومی را در بر می گیرد، لذا ضروری است قبل از اعلام به مراجع ذیصلاح برای تبدیل آن به قانون، آن را باید در محک آرا و نظرات فعالان روابط‌عمومی و اندیشمندان متخصص قرار داد. بدین جهت، متن کامل پیش نویس بر روی سایت انجمن بارگزاری خواهد شد تا امکان دستری همگان به آن فراهم شود. از طرف دیگر نیز با تشکیل جلسات کارشناسی و دعوت از فرهیختگان، به نقد و بررسی این پیش نویس مبادرت خواهد شد.»
وی در پایان افزود: «امیدوارم این سند تبعات و دستآوردهای مبارکی را برای جامعه روابط‌عمومی ایران داشته باشد. مسلماً با همراهی و همدلی فعالان روابط عمومی، تبدیل آن به یک قانون را به عنوان بخشی از مطالبات مدنی جامعه روابط‌عمومی ایران در نظر بگیریم.»

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78632
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن