گزارش

رئیس کل بیمه مرکزی:صنعت بیمه به دنبال شانه خالی کردن از وظایف خود نبوده است

 

 رئیس کل بیمه مرکزی گفت:  صنعت بیمه هیچ گاه به دنبال شانه خالی کردن از وظایف خود نبوده  است.

به گزارش تفاهم آنلاین ، آیین سالروز تاسیس سندیکای بیمه گران ایران و تجلیل از اعضای برتر و فعال کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران و شورای هماهنگی استان ها، با حضور استاد هاشمی- رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، محسن پورکیانی- دبیرکل سندیکای بیمه گران، اعضای هیئت عامل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، مدیران عامل شرکت های بیمه، اعضای کمیسیون ها، دبیران کارگروه ها و روسای شوراهای هماهنگی استان ها، در سالن همایش های هتل ارم برگزار شد.

در این مراسم هادی خانی- رئیس مرکز اطلاعات مالی ایران گفت: از 61 تکلیف بیمه ای که داشتیم 44 مورد آن به سرانجام رسید و سال آینده بنا را بر این داریم تا ارائه دستاوردهای بیمه را به صورت بین المللی داشته باشیم. وی افزود: همکاران بنده اخیرا دو دسته شاخص را به صنعت بیمه ارائه کرده اند. شاخص معاملات مشکوک که با نظارت و دقت بیشتری در سال آینده آن را پیگیری خواهیم کرد و شاخص رتبه بندی صنعت بیمه امسال ابلاغ گردید و در همین راستا در تلاش هستیم تا در سال آینده این رتبه بندی را در مرحله اجرایی ببینیم.

در ادامه علیرضا یزدان دوست- رئیس هیئت رئیسه سندیکای بیمه گران با اشاره به شرایط مختلف صنعت بیمه کشور گفت: در شرایط کنونی در برخی رشته‌های بیمه‌ای از جمله بیمه شخص ثالث و درمان شاید در شرایط مطلوبی قرار نداریم و به دلیل تصمیماتی است که در خارج از حوزه بیمه گرفته می شود، این مشکلات به وجود می آید. بنابراین در خصوص رشته درمان نیازمند توجه بیشتر به بحث مدیریت ریسک هستیم، ضمنا از جمله مناقصاتی که با شرایط خاص برگزار می شود و باید نظارت بیشتری در مورد آن ها داشته باشیم رشته درمان است. وی در ادامه افزود: همچنین این صنعت نیازمند هدف گذاری مشترک در میان نهادهای تصمیم گیر هست تا مشکلات صنعت بیمه مرتفع شود. امیدواریم با این انسجامی که در سندیکا وجود دارد موضوعات و مشکلات در کارگروه های مختلف مورد بحث قرار گرفته و زمینه سوء استفاده از صنعت بیمه به روی افراد سودجو بسته شود. همچنین محسن پورکیانی- دبیرکل سندیکای بیمه گران به عنوان میزبان این مراسم ضمن خیر مقدم به همه مهمان های حاضر در این مراسم بیان داشت: “تأسیس سندیکا از سال 1316 با تهیه یک نظام نامه آغاز می شود و فراز و نشیب های مختلف را پشت سر می گذارد تا سال 1344 که به صورت رسمی فعالیت سندیکا آغاز می شود. در حال حاضر سندیکای بیمه گران ایران به یمن حضور شما عزیزان و لطف خداوند، منشا موفقیت های مختلف در صنعت بیمه بوده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر فشارهای زیادی از جمله عوارض مختلف به صنعت بیمه تحمیل می شود و تلاش خودمان را داشتیم تا این مشکلات را تا حد زیادی مرتفع نماییم. در طی این سال ها ما مشکلات و موانعی را با سه قوه داشتیم. مسائل مربوط به قوه مقننه، با جلساتی که با کمیسیون های تخصصی داشتیم، تا حد زیادی مرتفع شده است. با قوه قضائیه کمیته مشترکی را تشکیل دادیم تا مسائل و مشکلات مربوط با صنعت بیمه را بررسی کنیم. همچنین یک دوره آموزشی برای قضات کشور در زمینه بیمه برگزار شده است که بازخورد خوبی نیز داشت.

در حسن ختام بخش سخنرانی این مراسم، علی استاد هاشمی- رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، مراسم تقدیر از دبیران و کارگروه های مختلف در این مراسم را نقطه مثبتی در صنعت بیمه دانست و حضور اعضای صنعت بیمه در این مراسم را نشان از اهمیت این حوزه دانست. وی در ادامه بیان داشت: از همه کسانی که در این حوزه در صنعت بیمه طی سال های گذشته زحمت کشیدند، مخصوصا دبیران کل سابق سندیکا و همچنین مدیران فعلی سندیکا و شرکت های بیمه تشکر می کنم. همچنین از کار بزرگ همکارانی که در استان ها فعالیت دارند، قدردانی می کنیم چرا که با امکانات محدود این اقدامات را انجام می دهند. رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه از مدیران عامل شرکت های بیمه ای درخواست کرد تا به صورت میدانی در استان ها بیشتر حاضر باشند و اختیارات بیشتری را برای مدیران شعب استان ها در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: در سال 1402 فعالیت های مثبتی را در آغاز کردیم و در سال 1403 این روند را ادامه خواهیم داد. در زمینه اصلاح نرخ ها نیز تلاش داشتیم تا با قوای سه گانه تعاملات بیشتری داشته باشیم و از هیچ فرصتی فروگذار نباشیم و حرف صنعت را به گوش همه مسئولین برسانیم. طی این مدتی که بر این منصب حاضر بودم، سعی داشتم تا نگذارم کسی فشار بیشتری را بر صنعت وارد نماید. از همکاران شرکت ها هم تقاضا داریم تا توانایی هایشان را در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند. وی همچنین با اشاره به پرداخت خسارت ها در سال گذشته اعلام کرد: باید همه در کنار هم از تحمیل موارد غیرفنی بر صنعت بیمه جلوگیری کنیم. صنعت بیمه هیچ گاه به دنبال شانه خالی کردن از وظایف خود نبوده و همواره کمک های خوبی به کشور داشته است، ولی متاسفانه آنطور که باید دیده نشده است.

بر همین اساس تقاضا داریم تا شرکت های بیمه ای هزینه های تبلیغاتی را مدون کنند و در این حوزه هم افزایی داشته باشیم. استاد هاشمی در ادامه به موضوع نرخ شخص ثالث اشاره کرد و گفت: بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است و نرخ آن توسط دولت اعلام می شود، اما دیگر بیمه ها اجباری نیست و نرخ آن توسط شرکت ها اعلام می شود و از همین رو با مدون کردن هزینه ها می توان نرخ ها را با شرایط بهتر اعلام نمود. گفتنی است در این مراسم از دکتر کریمی و مهندس اولیاء دبیران کل سابق سندیکا، اعضای برتر کارگروه های تخصصی و شورای هماهنگی استان ها با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102388
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن