اجتماعی

تاکید آیت‌‌الله مصباح به جوانان بر الگو قرار دادن مهرشاد سهیلی

استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت‌ الله محمدتقی مصباح یزدی به جوانان بر الگو قرار دادن مهرشاد سهیلی در فعالیت‌های فرهنگی تأکید داشتند.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید مجتبی حسینی شاهرودی‌ با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: به‌عنوان فردی که در حوزه علمیه قم هستم همه نام و آوازه آیت الله مصباح یزدی پیش روی ما بود.

وی افزود: طلاب حوزه علمیه آثار علمی و اخلاقی به‌جای مانده از آیت‌الله مصباح یزدی را مطالعه می‌کنند و جایگاه این عالم دینی موردتوجه است.

فرزند آیت‌الله‌ العظمی سید محمد شاهرودی با اشاره به رونمایی “کتاب ستاره از غرب” در قم بیان کرد: مراسم رونمایی این کتاب سال گذشته با حضور آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شد و در مراسم حضور داشتم و از نزدیک شاهد ارج گذاشتن این استاد به نسل جوان بودم.

وی تصریح کرد: کتاب “ستاره‌ای از غرب” زندگی‌نامه «مهرشاد سهیلی» نوجوان موسیانی از توابع شهرستان مرزی دهلران است، در روز رونمایی شاهد ارج گذاشتن به این نوجوان ایلامی بودم، مهرشاد با آن سن کم اما فعالیت‌های فرهنگی و دینی مورد توجهی انجام داده و در این زمینه کتابی در خصوص فعالیت‌های جهادی وی چاپ‌ شده است.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به اهمیت حضور آیت‌الله مصباح یزدی در مراسم رونمایی کتاب “ستاره‌ای غرب” ادامه داد: این عالم ربانی برای تشویق این نوجوان جهادی در مراسم رونمایی این کتاب حضور پیدا کردند که این اقدام قابل‌تقدیر است، استاد مصباح قطعاً کتاب “ستاره‌ای از غرب” را خوانده بودند کتابی که فعالیت‌های فرهنگی و جهادی مهرشاد سهیلی نوجوانی از غرب کشور را روایت می‌کند.

این کتاب تا جایی مورد توجه قرار گرفت که با حضور آیت‌الله مصباح یزدی-رئیس موسسه امام خمینی(ره) در قم رونمایی شد و مورد تفقد ایشان قرار گرفت، کتاب« ستاره‌ای از غرب» در دومین جشنواره و نمایشگاه «آتش به اختیار» در تهران نیز موردتوجه علما و اندیشمندان کشور قرار گرفت.

آیت‌الله مصباح یزدی در مراسم رونمایی از این کتاب در 25 بهمن سال گذشته گفت: تربیت نوجوانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید ترویج معارف دینی و آموزش قرآن کریم مورد تأکید باشد و اگر در زندگی برنامه‌ریزی نداشته باشیم جز پشیمانی چیزی به همراه ندارد.

وی تصریح کرد: هرچه انسان رشد کند معلومات وی بیشتر می‌شود و امروز هیچ موضوعی مهم‌تر از تحصیل نسل جوان نیست و همچنین جوانان باید نسبت به انجام وظایف اجتماعی، سیاسی، انسانی و اخلاقی اهتمام داشته باشند

آیت‌الله مصباح یزدی برای مهرشاد سهیلی آرزوی موفقیت و شهادت کرد و گفت: آینده کشورمان در اختیار نسل جوان است که امروز باید بامعرفت و همت بلندتر خود را آماده خدمت‌رسانی در پست‌های مهم و حساس‌تر کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59359
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن