اجتماعی

تاثیر ضعیف بودن اینترنت در کسب و کارهای آنلاین ؟

ضعیف شدن اینترنت می تواند به راحتی کسب و کارهای آنلاین را فلج کند. در این مقاله به بررسی تاثیرات ضعیف بودن اینترنت در کسب و کارهای آنلاین خواهیم پرداخت.

از تاثیرات ضعیف بودن اینترنت در کسب و کارهای آنلاین چه می دانیم؟

با آغاز همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه های اجباری در سراسر دنیا، بسیاری از کسب و کارها به فضای آنلاین پناه بردند. در بستر اینترنت و فضای آنلاین، کسب و کارها می توانستند به مشتریان خود خدمات و کالاهایشان را عرضه کنند. این موضوع، پتانسیل بالای فضای آنلاین را نشان داد و ثابت کرد، بدون نیاز به صرف هزینه های جانبی (مانند اجاره ملک)، نیز می توان به تجارت پرداخت. با این حال، این شکل از فعالیت های تجاری و اقتصادی یک مشکل بزرگ دارند: وابستگی شدید به اینترنت. قطع شدن یا ضعیف شدن اینترنت می تواند به راحتی کسب و کارهای آنلاین را فلج کند. در این مقاله به بررسی تاثیرات ضعیف بودن اینترنت در کسب و کارهای آنلاین خواهیم پرداخت.

تاثیرات ضعیف بودن اینترنت بر کسب و کارهای آنلاین

یکی از دلایلی که کاربران به خرید های اینترنتی روی خوش نشان می دهند، سرعت بالای فرایند خرید و دسترسی آسانتر به کالا یا خدمات مورد نظر است. تصور کنید قصد خرید یک کتاب را دارید. در خانه و در اوقات فراغت خود سری به سایت های فروش کتاب می زنید و کتاب ایده آلتان را پیدا می کنید. آن را سفارش می دهید و طی یک الی دو روز کاری آن را درب منزل خود دریافت می کنید. حال تصور کنید همین فرایند آسان که کمتر از بیست دقیقه زمان شما را میگیرد، به خاطر کندی اینترنت، یک الی دو ساعت زمان شما را تلف کند. تصور کنید در فرایند پرداخت و به خاطر اختلال در سرورها دچار مشکل شوید و علاوه بر از دست دادن پول، سفارش شما نیز ثبت نشود. تمامی این موارد به عنوان عوامل بازدارنده می توانند شما را از انجام خرید آنلاین بازدارند.
یکی دیگر از تاثیرات ضعیف بودن اینترنت بر کسب و کارهای آنلاین به خطر انداختن اطلاعات و منابع مالی کاربران است. کند بودن اینترنت و اختلال در سرورها، فرصت کافی برای هکرهای اینترنتی فراهم می کند تا اطلاعات شما (به ویژه اطلاعات پرداخت) را استخراج کرده و از آن سو استفاده کنند. کاهش سرعت اینترنت و خطرات ناشی از آن، موجب دلسردی کاربران و از رونق افتادن کسب و کارهای آنلاین می شود.

 از تاثیرات ضعیف بودن اینترنت در کسب و کارهای آنلاین چه می دانیم؟
از تاثیرات ضعیف بودن اینترنت در کسب و کارهای آنلاین چه می دانیم؟

بیزینس های آنلاین و کندی اینترنت

برخی از کسب و کارهای آنلاین خدمات خاصی را ارائه می کنند. کلاس ها و دوره های آموزشی، مشاوره های درمانی و موارد مشابه که به ویژه در دوران کرونا رایج شدند، از جمله مواردی هستند که به سرعت اینترنت وابسته اند. کندی سرعت اینترنت، خدمت رسانی این دسته از کسب و کارها را مختل می کند. کندی اینترنت در یک جلسه روان درمانی آنلاین یا یک کلاس زبان می تواند هم برای کاربر و هم برای مشتریان، بسیار آزار دهنده باشد. حال که دوران همه گیری به سر آمده است، کندی اینترنت یک عامل بازدارنده بسیار مهم برای کسب و کارهای این چنینی محسوب می شود و خیلی زود افراد به کلاس ها و جلسات حضوری روی خواهند آورد.
کسب و کارهای آنلاین توانسته اند با اشتغال زایی برای قشر بزرگی از جوانان جامعه، مشکل بیکاری را تا حدی بهبود ببخشند. کندی یا قطع اینترنت نه تنها می تواند از نظر اقتصادی ضررهایی را به جامعه وارد کند، بلکه چالش های بیشتری را نیز برای دولت در زمینه ایجاد اشتغال به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83025
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن