اجتماعی

وزارت امور خارجه به طرح کاپ پیوست

به منظور ترویج فرهنگ کاهش تولید پسماند و تفکیک در مبدا، تفاهم نامه همکاری میان وزارت امور خارجه، سازمان مدیریت پسماند و شهرداری منطقه۱۲برای اجرای طرح کاپ منعقد شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با حضور عیسی روشنی-مدیرکل اموال، پشتیبانی و ساختمان وزارت امور خارجه، محسن امیری مدیر طرح تفکیک سازمان مدیریت پسماند و جمعی از مدیران شهرداری منطقه ۱۲ در ساختمان وزارت امور خارجه برگزار شد.

تحقق مصوبه «مدیریت سبز» با اجرای طرح کاپ

در ابتدای این جلسه، محسن امیری-مدیر طرح تفکیک سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران عنوان کرد: به دنبال طرح موضوع هوشمندانه «مدیریت سبز » و تصویب آن در هیات دولت، پس از وزارت ارتباطات و وزارت تعاون، این بار وزارت امور خارجه در قالب یک تفاهم نامه به اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) متعهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند و شهرداری منطقه ۱۲ پیشتر با توزیع مخازن زیرزمینی در وزارت امور خارجه، همکاری ها برای تفکیک پسماند در مبدا را با این ارگان آغاز کرده بودند، ادامه داد: پس از امضای تفاهم نامه، در گام بعد با معاونین، مدیران و مسئولان بخش خدمات وزارت خانه وارد گفت و گو می شویم تا آموزش های لازم را در این زمینه ارائه دهیم. همچنین، با وجود انجام اقدامات مربوط به مخزن گذاری، شهرداری این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز، مخازن بیشتری در اختیار وزارت امور خارجه و سازمان ها و ادارات تابعه قرار دهد.

امیری با تاکید بر اینکه اجرای چنین طرح هایی موجب می شود تا هر یک از کارکنان وزارت خانه سفیر طرح کاپ در خانواده خود باشند، گفت: در صورت اعلام آمادگی سایر وزارت خانه ها، شهرداری تهران این امکان را دارد تا با انعقاد قرارداد و ارائه خدمات گامی در راستای تحقق مصوبه مدیریت سبز بردارد.

در ادامه این جلسه، عیسی روشنی-مدیرکل اموال، پشتیبانی و ساختمان وزارت امور خارجه با تاکید بر مسئولیت اجتماعی مسئولان و مردم در زمینه کاهش تولید پسماند بیان کرد: هدف ما از انعقاد تفاهم نامه این است که در فضای همکاری امکانی را فراهم کنیم تا کارمندان آگاهانه میزان پسماند تولیدی را کاهش دهند و در طرح تفکیک در مبدا مشارکت داشته باشند.

وزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه

وی گفت: باتوجه به گستردگی سازمان ها و ادارات تابعه وزارت امور خارجه، می توان امیدوار بود که اجرای طرح کاپ در این ارگان به کسب نتایج مطلوبی منجر شود.

ضرورت توجه جدی به طرح کاپ در دستگاه های دولتی

محمدرضا ندرلو-معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ نیز به عنوان آخرین سخنران در این جلسه تاکید کرد: براساس قانون، موضوعاتی چون تغییر الگوی مصرف، نظام بسته بندی و … نیازمند بازنگری و تجدیدنظر است و  تمام سازمان ها در این مساله دخیل هستند. بر این اساس، ضرورت دارد تا با احیای قانون و جلب همکاری های فرابخشی به این مساله به طور جدی بپردازیم.

وی عنوان کرد: با توجه به ضرورت ارتقاء فرهنگ جداسازي و تفكيك پسماند خشك از تر در مبدا و به منظور انجام بهينه و موفقيت آميز عمليات تفكيك، اجرای طرح کاپ در وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی، مراکز آموزشی و درمانی در دستور کار قرار گرفت.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36297
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن